TY - THES AU - Nagy, Enikő TI - Légiközlekedési információs rendszerek integrálása, a repülőtéri utaskezelés módszereinek fejlesztése PB - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem PY - 2018 SP - 102 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30420869 ID - 30420869 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba TI - A „smart” és automatizált repülőterek jellemzőinek feltárása JF - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE VL - 68 PY - 2018 IS - 3 SP - 36 EP - 45 PG - 10 SN - 0023-4362 DO - 10.24228/KTSZ.2018.3.4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3406854 ID - 3406854 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba TI - Revealing Influencing Factors of Check-in Time JF - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA J2 - ACTA POLYTECH HUNG VL - 14 PY - 2017 IS - 4 SP - 225 EP - 243 PG - 18 SN - 1785-8860 DO - 10.12700/APH.14.4.2017.4.13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3323036 ID - 3323036 N1 - Funding Agency and Grant Number: [UNKP-17-3-III] Funding text: SUPPORTED BY THE UNKP-17-3-III NEW NATIONAL EXCELLENCE PROGRAM OF THE MINISTRY OF HUMAN CAPACITIES Cited By :1 Export Date: 9 April 2020 Cited By :1 Export Date: 16 May 2020 Cited By :1 Export Date: 26 August 2020 AB - Air passengers are particularly faced with uncertainty during their travel. Information regarding the expected check-in time is not sufficient enough. In many cases, there is no infrastructure to measure the time of check-in process and to inform passengers. The aim of our research was to elaborate a method based on historical data in order to reveal the influencing factors and their effects on time elements (queuing and service time). We have considered various air-carrier operational types, periods of the year and destinations. The cases of each type and their combinations have been fully investigated. The most important influencing factors are: passenger numbers, baggage to passenger ratio, ratio of wheelchair passengers and the number of open check-in counters. The results serve as input data for prediction of check-in time in a personalized passenger information service. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csiszár, Csaba AU - Nagy, Enikő TI - Model of an integrated air passenger information system and its adaptation to Budapest Airport JF - JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT J2 - J AIR TRANSP MANAG VL - 64 PY - 2017 IS - Part A SP - 33 EP - 41 PG - 9 SN - 0969-6997 DO - 10.1016/j.jairtraman.2017.06.022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3254617 ID - 3254617 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba TI - Airport Smartness Index – Evaluation Method of Airport Information Services JF - OSTERREICHISCHE ZEITSCHRIFT FUR VERKEHRSWISSENSCHAFT J2 - OSTERR Z VERKEHRSWISS (OZV) VL - 63 PY - 2016 IS - 4 SP - 25 EP - 30 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3187257 ID - 3187257 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba ED - Péter, Tamás TI - Autonóm repülőterek folyamatszervezési módszerei T2 - Innováció és fenntartható felszíni közlekedés, IFFK 2016 PB - Magyar Mérnökakadémia (MMA) CY - Budapest SN - 9789638887535 PY - 2016 SP - 142 EP - 147 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3186143 ID - 3186143 AB - Az infokommunikációs technológia fejlődésének következtében a „hagyományos” repülőterek többlépcsős átalakuláson keresztül „smart”, majd autonóm repülőterekké válnak. A repülőtéri utaskezelési folyamatok ilyen irányú fejlesztésének célja, hogy nagyobb kiszolgálási kapacitást nyújtsanak magasabb kiszolgálási minőség mellett. Kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy a légi közlekedési helyváltoztatás információkezelési folyamatai hogyan változnak a repülőterek autonomizálása során. Az utazói információkezelésre fókuszálva, az információs szolgáltatások és a végberendezések fejlesztési potenciálját, valamint az ebből származó előnyöket határoztuk meg. Összegyűjtöttük és a funkciókhoz rendeltük a technológiai újításokat, majd azonosítottuk az integrálási lehetőségeket. Meghatároztuk, hogy a repülőtér automatizálása milyen hatással van az utas- és az üzemeltetői feladatokra, azaz hogyan változnak a felhasználók érzékelési és feldolgozási műveletei, illetve hogyan alakulnak át az egyes személyzettípusok feladatai. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Karádi, D AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba TI - Integrált légi utasinformációs alkalmazás mobil eszközön. 2. rész. A kutatás eredményei JF - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE VL - 66 PY - 2016 IS - 1 SP - 4 EP - 10 PG - 7 SN - 0023-4362 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043816 ID - 3043816 AB - A légi utazás előkészítése igényli utazói oldalról a legtöbb időráfordítást a többi alágazathoz képest. A helyváltoztatási láncban a repülőgépig történő mozgási folyamathoz számos információkezelési folyamat kapcsolódik. Az utazás tervezését és lebonyolítását, az utazói döntéseket integrált alkalmazás segítheti. Teljesen integrált alkalmazás egyelőre nem létezik, bár ennek igényét (többek között) utazói felmérés is alátámasztotta. Az alkalmazás kifejlesztése érdekében, az integrációt megalapozó közlekedés informatikai elemzések és modellezés készült. A 2. részben a kutatási tapasztalatokkal és a továbbfolytatás irányainak megjelölésével válik teljessé a feldolgozás. (A témával kapcsolatos előzményeket, kutatási módszereket az 1. rész, a Közlekedéstudományi Szemle 2015. decemberi száma tartalmazza.) LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba ED - Horváth, Balázs ED - Horváth, Gábor ED - Gaál, Bertalan TI - Airport Smartness Index – repülőterek minőségértékelése információs szempontból T2 - Közlekedéstervezés és irányítás a 21. században PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786155298820 PY - 2016 SP - 328 EP - 341 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043699 ID - 3043699 AB - A légi utasok elégedettségét jelentősen befolyásolja a repülőtéri információs szolgáltatások érzékelt minősége. Az infokommunikációs technológia által kínált fejlesztési potenciál jelentős; az ún. „smart” repülőtereken a hagyományos és az új funkciók támogatása komplex szolgáltatások keretében történik, melyek célja a zavartalan, kényelmes utazás elősegítése minél kisebb időráfordítással. A helyváltoztatási lánc elemei szerint feltártuk a „smart” repülőterek információkezelési funkcióit, azok kapcsolatait és a technológiai megoldásokat. . Fejlettségi színvonaluk alapján kategóriákba soroltuk azokat, meghatároztuk az egyes kategóriákhoz tartozó értékelő pontszámot. Azonosítottuk a pozitív és negatív befolyásoló tényezőket, melyek az adott technológia vagy szolgáltatás ’hasznosságát’ befolyásolják. Kidolgoztuk a „smart” index számítási módszerét, annak érdekében, hogy a repülőterek összehasonlítása objektív módon történjen; így ösztönözve a további fejlesztéseket. A kialakított módszer eredményeit összevetettük az ASQ (Airport Service Quality) értékelő eljárással. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Karádi, D AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba TI - Integrált légi utasinformációs alkalmazás mobil eszközön. 1. rész: A kutatás módszere JF - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE J2 - KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE VL - 65 PY - 2015 IS - 6 SP - 26 EP - 34 PG - 9 SN - 0023-4362 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043814 ID - 3043814 AB - A légi utazás előkészítése igényli utazói oldalról a legtöbb időráfordítást a többi alágazathoz képest. A helyváltoztatási láncban a repülőgépig történő mozgási folyamathoz számos információkezelési folyamat kapcsolódik. Az utazás tervezését és lebonyolítását, az utazói döntéseket integrált alkalmazás segítheti. Teljesen integrált alkalmazás egyelőre nem létezik, bár ennek igényét (többek között) az utazói igényfelmérés is alátámasztotta. Az alkalmazás kifejlesztése érdekében, az integrációt megalapozó közlekedésinformatikai elemzések és modellezés készült. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Karádi, Dániel AU - Nagy, Enikő AU - Csiszár, Csaba ED - Esztergár-Kiss, Domokos ED - Válóczi, Dénes ED - Tóth, János ED - Varga, István TI - Integrated Information Application on Mobile Devices for Air Passengers T2 - 4th International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS) PB - BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar CY - Budapest SN - 9789633131428 PY - 2015 SP - 304 EP - 311 PG - 8 DO - 10.1109/MTITS.2015.7223272 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2911014 ID - 2911014 AB - Preparation requires the most time in case of air travel among all transport modes. In the travel chain, plenty of information management processes are related to the movement phases between the house and the aircraft. An integrated application aids the planning, the execution and the decision-making during travelling. A completely integrated application does not exist yet, although the demand for it has been also confirmed (among others) by our international passenger survey. In order to develop the application, transport informatics analysis and modelling has been performed, which establishes the integration. Model of the integrated information system has been developed and the functional model of the passenger-oriented application was inserted into. To prove the applicability of the model, a system design has been prepared and for demonstration purposes of the transfer aiding function, a mock-up application has been developed. The results serve as a good base for a possible development of such application. LA - English DB - MTMT ER -