@mastersthesis{MTMT:30420869, title = {Légiközlekedési információs rendszerek integrálása, a repülőtéri utaskezelés módszereinek fejlesztése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30420869}, author = {Nagy, Enikő}, publisher = {Budapest University of Technology and Economics}, unique-id = {30420869}, year = {2018} } @article{MTMT:3406854, title = {A „smart” és automatizált repülőterek jellemzőinek feltárása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3406854}, author = {Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, doi = {10.24228/KTSZ.2018.3.4}, journal-iso = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, journal = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {68}, unique-id = {3406854}, issn = {0023-4362}, year = {2018}, pages = {36-45}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @article{MTMT:3323036, title = {Revealing Influencing Factors of Check-in Time}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3323036}, author = {Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, doi = {10.12700/APH.14.4.2017.4.13}, journal-iso = {ACTA POLYTECH HUNG}, journal = {ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA}, volume = {14}, unique-id = {3323036}, issn = {1785-8860}, abstract = {Air passengers are particularly faced with uncertainty during their travel. Information regarding the expected check-in time is not sufficient enough. In many cases, there is no infrastructure to measure the time of check-in process and to inform passengers. The aim of our research was to elaborate a method based on historical data in order to reveal the influencing factors and their effects on time elements (queuing and service time). We have considered various air-carrier operational types, periods of the year and destinations. The cases of each type and their combinations have been fully investigated. The most important influencing factors are: passenger numbers, baggage to passenger ratio, ratio of wheelchair passengers and the number of open check-in counters. The results serve as input data for prediction of check-in time in a personalized passenger information service.}, year = {2017}, eissn = {1785-8860}, pages = {225-243}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @article{MTMT:3254617, title = {Model of an integrated air passenger information system and its adaptation to Budapest Airport}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3254617}, author = {Csiszár, Csaba and Nagy, Enikő}, doi = {10.1016/j.jairtraman.2017.06.022}, journal-iso = {J AIR TRANSP MANAG}, journal = {JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT}, volume = {64}, unique-id = {3254617}, issn = {0969-6997}, year = {2017}, eissn = {1873-2089}, pages = {33-41}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @article{MTMT:3187257, title = {Airport Smartness Index – Evaluation Method of Airport Information Services}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3187257}, author = {Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, journal-iso = {OSTERR Z VERKEHRSWISS (OZV)}, journal = {OSTERREICHISCHE ZEITSCHRIFT FUR VERKEHRSWISSENSCHAFT}, volume = {63}, unique-id = {3187257}, year = {2016}, pages = {25-30}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @inproceedings{MTMT:3186143, title = {Autonóm repülőterek folyamatszervezési módszerei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3186143}, author = {Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, booktitle = {Innováció és fenntartható felszíni közlekedés, IFFK 2016}, unique-id = {3186143}, abstract = {Az infokommunikációs technológia fejlődésének következtében a „hagyományos” repülőterek többlépcsős átalakuláson keresztül „smart”, majd autonóm repülőterekké válnak. A repülőtéri utaskezelési folyamatok ilyen irányú fejlesztésének célja, hogy nagyobb kiszolgálási kapacitást nyújtsanak magasabb kiszolgálási minőség mellett. Kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy a légi közlekedési helyváltoztatás információkezelési folyamatai hogyan változnak a repülőterek autonomizálása során. Az utazói információkezelésre fókuszálva, az információs szolgáltatások és a végberendezések fejlesztési potenciálját, valamint az ebből származó előnyöket határoztuk meg. Összegyűjtöttük és a funkciókhoz rendeltük a technológiai újításokat, majd azonosítottuk az integrálási lehetőségeket. Meghatároztuk, hogy a repülőtér automatizálása milyen hatással van az utas- és az üzemeltetői feladatokra, azaz hogyan változnak a felhasználók érzékelési és feldolgozási műveletei, illetve hogyan alakulnak át az egyes személyzettípusok feladatai.}, year = {2016}, pages = {142-147}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @article{MTMT:3043816, title = {Integrált légi utasinformációs alkalmazás mobil eszközön. 2. rész. A kutatás eredményei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043816}, author = {Karádi, D and Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, journal-iso = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, journal = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {66}, unique-id = {3043816}, issn = {0023-4362}, abstract = {A légi utazás előkészítése igényli utazói oldalról a legtöbb időráfordítást a többi alágazathoz képest. A helyváltoztatási láncban a repülőgépig történő mozgási folyamathoz számos információkezelési folyamat kapcsolódik. Az utazás tervezését és lebonyolítását, az utazói döntéseket integrált alkalmazás segítheti. Teljesen integrált alkalmazás egyelőre nem létezik, bár ennek igényét (többek között) utazói felmérés is alátámasztotta. Az alkalmazás kifejlesztése érdekében, az integrációt megalapozó közlekedés informatikai elemzések és modellezés készült. A 2. részben a kutatási tapasztalatokkal és a továbbfolytatás irányainak megjelölésével válik teljessé a feldolgozás. (A témával kapcsolatos előzményeket, kutatási módszereket az 1. rész, a Közlekedéstudományi Szemle 2015. decemberi száma tartalmazza.)}, year = {2016}, pages = {4-10}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @inproceedings{MTMT:3043699, title = {Airport Smartness Index – repülőterek minőségértékelése információs szempontból}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043699}, author = {Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, booktitle = {Közlekedéstervezés és irányítás a 21. században}, unique-id = {3043699}, abstract = {A légi utasok elégedettségét jelentősen befolyásolja a repülőtéri információs szolgáltatások érzékelt minősége. Az infokommunikációs technológia által kínált fejlesztési potenciál jelentős; az ún. „smart” repülőtereken a hagyományos és az új funkciók támogatása komplex szolgáltatások keretében történik, melyek célja a zavartalan, kényelmes utazás elősegítése minél kisebb időráfordítással. A helyváltoztatási lánc elemei szerint feltártuk a „smart” repülőterek információkezelési funkcióit, azok kapcsolatait és a technológiai megoldásokat. . Fejlettségi színvonaluk alapján kategóriákba soroltuk azokat, meghatároztuk az egyes kategóriákhoz tartozó értékelő pontszámot. Azonosítottuk a pozitív és negatív befolyásoló tényezőket, melyek az adott technológia vagy szolgáltatás ’hasznosságát’ befolyásolják. Kidolgoztuk a „smart” index számítási módszerét, annak érdekében, hogy a repülőterek összehasonlítása objektív módon történjen; így ösztönözve a további fejlesztéseket. A kialakított módszer eredményeit összevetettük az ASQ (Airport Service Quality) értékelő eljárással.}, year = {2016}, pages = {328-341}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @article{MTMT:3043814, title = {Integrált légi utasinformációs alkalmazás mobil eszközön. 1. rész: A kutatás módszere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3043814}, author = {Karádi, D and Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, journal-iso = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, journal = {KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE}, volume = {65}, unique-id = {3043814}, issn = {0023-4362}, abstract = {A légi utazás előkészítése igényli utazói oldalról a legtöbb időráfordítást a többi alágazathoz képest. A helyváltoztatási láncban a repülőgépig történő mozgási folyamathoz számos információkezelési folyamat kapcsolódik. Az utazás tervezését és lebonyolítását, az utazói döntéseket integrált alkalmazás segítheti. Teljesen integrált alkalmazás egyelőre nem létezik, bár ennek igényét (többek között) az utazói igényfelmérés is alátámasztotta. Az alkalmazás kifejlesztése érdekében, az integrációt megalapozó közlekedésinformatikai elemzések és modellezés készült.}, year = {2015}, pages = {26-34}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} } @inproceedings{MTMT:2911014, title = {Integrated Information Application on Mobile Devices for Air Passengers}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2911014}, author = {Karádi, Dániel and Nagy, Enikő and Csiszár, Csaba}, booktitle = {4th International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS)}, doi = {10.1109/MTITS.2015.7223272}, unique-id = {2911014}, abstract = {Preparation requires the most time in case of air travel among all transport modes. In the travel chain, plenty of information management processes are related to the movement phases between the house and the aircraft. An integrated application aids the planning, the execution and the decision-making during travelling. A completely integrated application does not exist yet, although the demand for it has been also confirmed (among others) by our international passenger survey. In order to develop the application, transport informatics analysis and modelling has been performed, which establishes the integration. Model of the integrated information system has been developed and the functional model of the passenger-oriented application was inserted into. To prove the applicability of the model, a system design has been prepared and for demonstration purposes of the transfer aiding function, a mock-up application has been developed. The results serve as a good base for a possible development of such application.}, keywords = {Modeling; integration; mobile application; air travel}, year = {2015}, pages = {304-311}, orcid-numbers = {Csiszár, Csaba/0000-0002-4677-3733} }