TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán TI - Digitális iskola? JF - VIGILIA J2 - VIGILIA VL - 89 PY - 2024 IS - 6 SP - 659 EP - 663 PG - 5 SN - 0042-6024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35083856 ID - 35083856 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán AU - Kis, Norbert TI - Gondolatok egy új oktatáspolitika margójára. Kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához TS - Kommentár Orbán Balázs Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című írásához JF - KOMMENTÁR J2 - KOMMENTÁR VL - 2024 PY - 2024 IS - 2 SP - 199 EP - 208 PG - 10 SN - 1787-6974 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34966265 ID - 34966265 AB - „Az oktatás konzervatív műfaj. Az a feladata, hogy a generációkon keresztül felhalmozott, értékes tudást átadja a következő nemzedéknek” – olvassuk Orbán Balázs e hasábokon megjelent tanulmányában. Az oktatás progresszív műfaj – az a feladata, hogy a következő nemzedék számára is élhetővé tegye az életet, ezért definíciószerűen arra használja a felhalmozott erkölcsi és szellemi kincsestárunkat, hogy a jövőt formálja. A két állítás úgy viszonyul egymáshoz, mint a múlt és a jövő fogalmai. Két idődimenzió ez, a jelenből szemlélve, értelmetlen volna egyiket a másikkal kizárni vagy a kettőt ellenpontozni egymással. A konzervatív–progresszív dichotómia térdimenziója az iskola, ahol az oktatás nem más, mint a felnőtt ember fiatalok számára szolgáló tudásátadása. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a tudásszerzés új térdimenzióija – egyre dominánsabb módon és mértékben – a digitális médiatér. Az iskola mint tudástér szerepe a fiatalok életében egyre szűkül. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán TI - JAcques Maritain és a pedagógia válaszútja JF - KATOLIKUS PEDAGÓGIA: KATOLIKUS PEDAGÓGIAI TANSZÉKI FOLYÓIRAT / NEMZETKÖZI NEVELÉSTUDOMÁNYI SZAKFOLYÓIRAT J2 - KATOLIKUS PEDAGÓGIA VL - 2023 PY - 2024 IS - 3-4 SP - 23 EP - 41 PG - 19 SN - 2080-6191 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34746757 ID - 34746757 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gloviczki, Zoltán ED - Balássy, Petra Zsofia ED - Bialkó, László Gergő ED - Dudás, Róbert Gyula ED - Farkas, Zsuzsanna ED - Gloviczki, Zoltán ED - Kondorosi, Noémi ED - Miklovicz, Attila ED - Nemes, Márk ED - Tegzes, Nóra Valentina TI - Rektori köszöntő T2 - Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete PB - Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ) CY - Budapest SN - 9786156457400 PY - 2024 SP - 4 EP - 4 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34733479 ID - 34733479 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Balássy, Petra Zsofia ED - Bialkó, László Gergő ED - Dudás, Róbert Gyula ED - Farkas, Zsuzsanna ED - Gloviczki, Zoltán ED - Kondorosi, Noémi ED - Miklovicz, Attila ED - Nemes, Márk ED - Tegzes, Nóra Valentina TI - Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete PB - Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ) CY - Budapest PY - 2024 SP - 323 SN - 9786156457400 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34732882 ID - 34732882 N1 - A kötet az Apor Vilmos Katolikus Főiskola támogatásával jelent meg. AB - Az Olvasó az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötetet tartja a kezében. A kötet alapjául a 2023-ban ötödik alkalommal megszervezett „kisjubileumi” IVHK konferencián elhangzott előadások sokszínű anyaga szolgált. A konferenciára beérkezett közel 50 jelentkezés, az ebből kialakított 43 fős előadói paletta és a kötetben található 16 tanulmány nyilvánvaló jele annak, hogy a hazai fiatal vallástudósok körében kialakult az igény egy éves, nyitott tematikájú és interdiszciplináris szemléletű szakmai fórumra. Ezen a ponton szeretnénk kifejezni hálánkat Dr. Gloviczki Zoltánnak, Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektorának, aki befogadta rendez-vényünket és lehetővé tette szakmai fórumunk sikeres megvalósítását. Ugyanitt köszönettel tartozunk a rektori hivatal jelenlegi és volt munka-társainak, Balássy Petra Zsófiának és Kondorosi Noéminek, akik időt és energiát nem kímélve támogatták a szervezői munkánkat. Külön köszönet illeti Miklovicz Attilát, a DOSZ Filozófiatudományi Osztályának elnökét és Farkas Zsuzsannát DOSZ Hittudományi Osztályának elnökasszonyát, akik az elmúlt években felkarolták az IVHK-t. Szükséges továbbá a kötet első oldalán említenünk Dudás Róbert Gyulát, aki felvetette az AVKF felkeresését rendezvényünkkel. Továbbá köszönettel tartozom a DOSZFiTO önkénteseinek, Bialkó László Gergőnek és Tegzes Nóra Valentinának, akik a szekciószervezői feladatokat a legnagyobb lelkesedéssel vállalták. Bízom benne, hogy a kézben tartott konferenciakötetet az elkövetkező években számos újabb kiadvány fogja követni és az IVHK a hazai vallástudományi oktatás sarokköveként továbbra is szolgálhatja a fiatal vallástudósok és egyetemi hallgatók szakmai előrehaladását! LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ferenczi, Attila AU - Gloviczki, Zoltán TI - A klasszikus nyelvek tanítása Magyarországon JF - ÓKOR: FOLYÓIRAT AZ ANTIK KULTÚRÁRÓL J2 - ÓKOR VL - 22 PY - 2023 IS - 3-4 SP - 102 EP - 105 PG - 4 SN - 1589-2700 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34689253 ID - 34689253 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gloviczki, Zoltán TI - Kerekasztalbeszélgetés. Műlt, jelen, jövő az oktatásban T2 - Jövőkép 25 év alapján PB - Suliszerviz Pedagógiai Intézet CY - Debrecen SN - 9786155967078 PY - 2023 SP - 239 EP - 260 PG - 22 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34572665 ID - 34572665 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán TI - Kinek tart Krisztus? Mit várok Krisztustól? JF - VIGILIA J2 - VIGILIA VL - 88 PY - 2023 IS - 12 SP - 1084 EP - 1086 PG - 3 SN - 0042-6024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34536324 ID - 34536324 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán TI - Az oktatáskormányzás jövője? JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 73 PY - 2023 IS - 9-10 SP - 121 EP - 124 PG - 4 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34536320 ID - 34536320 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gloviczki, Zoltán TI - A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere. A nevelés-oktatás központi fejlesztése Portugáliában a hazai változások tükrében, 2011-2023 TS - A nevelés-oktatás központi fejlesztése Portugáliában a hazai változások tükrében, 2011-2023 JF - PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA J2 - PRO PUBLICO BONO (2013-) VL - 11 PY - 2023 IS - 2 SP - 3 EP - 22 PG - 20 SN - 2063-9058 DO - 10.32575/ppb.2023.2.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34409981 ID - 34409981 AB - Portugália és Magyarország 2010-es évektől folyó kormányzati oktatásirányítási reformjának időbeli és tartalmi párhuzamrendszere sajátos jelentőséggel bír. A hasonló kondíciókkal rendelkező két ország közül Portugália ezredfordulón mért oktatási teljesítménye a hazainál alacsonyabb színvonalról indulva a 2018-as PISA-mérések időszakára nem csupán Magyarország, de az OECD átlagát is túlszárnyalta. Az elsősorban 2011 és 2015 között bevezetett reformok a magyarországi folyamatoktól, de a nemzetközi szakpolitikai diskurzustól is némileg eltérő példákkal szolgálnak, elsősorban a központi tantervi szabályozás területén. LA - Hungarian DB - MTMT ER -