TY - GEN AU - Burom, Katalin AU - Taskó, Tünde Anna AU - Csernus, Ildikó TI - Az infokommunikációs eszközhasználat összefüggései a beszéd- és nyelvi fejlődéssel a KOFA-3 kérdőív alapján. előadás TS - előadás PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34432066 ID - 34432066 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Burom, Katalin AU - Taskó, Tünde Anna AU - Csernus, Ildikó ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Az infokommunikációs eszközhasználat összefüggései a beszéd-és nyelvi fejlődéssel a KOFA-3 kérdőív alapján T2 - Agria Média 2023 ICI 17 PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 23 EP - 24 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34194315 ID - 34194315 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Hanák, Zsuzsanna AU - Taskó, Tünde Anna TI - A pedagógiai munka módszertani gazdagítása T2 - Változások a pedagógiában – a pedagógia változása III. PB - Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar C1 - Esztergom PY - 2021 SP - 25 EP - 26/1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32522116 ID - 32522116 AB - Előadásunk témája egy kutatási-fejlesztési projekt bemutatása, mely a pedagógusok nevelő-oktató munkájában a módszertan gazdagítását célozza meg, elsősorban a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciója érdekében. Az online pedagógus továbbképzési programunkban, a művészetet, mint egy csodálatos eszközt használtuk fel. A vonatkozó hazai és nemzetközi szakirodalmak felhívják a figyelmet a személyiség- és a társas készségek fontosságára a köznevelési intézmények munkájában. (Zsolnai 2008; Kasik 2007; Nagy 1998; Bagdy-Telkes 2002; Rudas 2004). Jelentős a tanulási motiváció és a tanulás iránti attitűd szerepe, valamint az indirekt és direkt (módszertani) tanulásfejlesztés súlya az iskolai sikeresség szempontjából. (Molnár 2000; Réthyné 2002; Oroszlány 1999, Dávid 2006). Az (inter)diszciplináris ismeretátadás szemléletváltást hozott a pedagógiai gyakorlat módszertani kultúrájában. (Buda-Kiss 2012; Jármai 2008). Természetesen nem hagyható ki a pályaorientáció fontosságára a témánk szempontjából (Szilágyi 2012; Ross 2004; Super-Knasel 1981; Zachár 2006), mely szakirodalmak alapot adtak a fejlesztő munkánkhoz. A művészetalapú online programunk 30 órás, mely három fő részből áll, ezekhez kötelező és ajánlott feladatok elvégzése kapcsolódik: 1. A Komplex Alapprogram, a Művészetalapú alprogram és a művészettel nevelés alapfogalmai, célrendszere, tanóra- és feladattervező eszköze, 2. A Művészetalapú alprogram és a művészettel nevelés integrálásának lehetőségei a tanórákon, szünetekben és a délutáni foglalkozásokon, 3. Művészeti alprogram – a művészetek aspektusából. A kialakított online program kipróbálása során kutatási kérdésként vetődött fel, hogy a pedagógusok a program elvégzése során mely képzési-tartalmak befogadására nyitottak leginkább. Valószínűsítettük, hogy a pedagógusok a hasznosnak ítélt gyakorlatoknál nagyobb számban, több időt fognak tölteni, több javasolt gyakorlatot végeznek el, nemcsak a kötelezően előírtakat, hanem az ajánlottakat is. Hipotézisünk szerint a tanórai hasznosulás lehetősége kiemelt jelentőséggel fog bírni. Módszerünk az online tananyag egyes fejezeteinek tanulmányozása során elemezni a résztvevők számát és az ott, a munkával eltöltött időt. A program minden felhasználó esetében automatikusan méri a gyakorlatok feldolgozása során eltelt időt. Egy felhasználó-nevet egynek számol a program. Mivel minden feladatnál az elvégzéshez szükséges időintervallum – a kontakt elővizsgálatok alapján – adottak voltak, az ettől való eltéréseket elemezzük, valamint az adott programrész látogatóinak számát. A minta száma jelenleg növekszik, 600 fő feletti mintaszám eredményét dolgozzuk fel SPSS statisztikai program segítségével. A kutatás jelenlegi – teljes feldolgozás előtti – adatai azt mutatják, hogy a feltételezésünk nem igazolódott be. A résztvevő pedagógusok jelentős számban és munkaórában nem a tanórai hasznosulás témakörét dolgozzák fel első sorban, hanem a személyiség- és társas készségek fejlesztése témakört, valamint az alprogram és a művészettel nevelés alapfogalmai, célrendszere, tanóra- és feladattervező eszköze fejezet tanulmányozására fordítanak. Jelentős időt szentelnek az indirekt és a direkt tanulásfejlesztés művészeti keretek közötti témakörökre is. Előadásunkban a programunk és a teljes vizsgálati minta által kapott eredmények, azok statisztikai feldolgozása után kapott következtetések bemutatására kerül sor. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hanák, Zsuzsanna AU - Taskó, Tünde Anna ED - Fodor, Richárd ED - Karainé Gombocz, Orsolya ED - Miklós, Ágnes Kata TI - A pedagógiai munka módszertani gazdagítása T2 - Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III. PB - Szaktudás Kiadó CY - Budapest SN - 9789635750405 PY - 2021 SP - 235 EP - 244 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32518496 ID - 32518496 AB - Tanulmányunk témája egy kutatási-fejlesztési projekt bemutatása, mely a pedagógusok nevelő-oktató munkájában a módszertan gazdagítását célozza meg, elsősorban a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciója érdekében. A korai, végzettség nélküli iskolaelhagyás fogalma viszonylag új Magyarországon. Azok a fiatalok definiálhatók e fogalom alatt, akik nem foglalkoztatottak, és oktatásban, képzésben sem vesznek részt. A korai iskola-elhagyási ráta az Európai Unióban azon 18-24 évesek aránya, akiknek még nincs középfokú végzettsége, és nem is vesznek részt oktatásban, képzésben. Fontos cél csökkenteni a korai iskolaelhagyók számát. A Komplex Alapprogram e cél elérését támogatja a pedagógusok módszertani gazdagításán keresztül. A program egyik alprogramja a Művészetalapú Alprogram, mely a művészettel nevelés eszközeivel a következő módon segítheti elő a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentését: – a személyiség- és a társas készségek fejlesztésével; – a tanulási motiváció és a tanulás iránti attitűd alakításával; – indirekt tanulásfejlesztéssel; – direkt (módszertani) tanulásfejlesztéssel; – (inter)diszciplináris ismeretátadással; – pályaorientációs lehetőségekkel LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kusper, Judit AU - Hanák, Zsuzsanna AU - Taskó, Tünde Anna ED - Magyar, István ED - Patkósné, Hatvani Anikó TI - Művészetalapú Alprogram - módszertani ajánlások T2 - Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához PB - EKE Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634960089 PY - 2021 SP - 190 EP - 191 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32404596 ID - 32404596 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Taskó, Tünde Anna ED - Magyar, István ED - Patkósné, Hatvani Anikó TI - A Művészetalapú alprogram nyújtotta módszertani lehetőségek a tanítás-tanulás folyamatában, különös tekintettel a tanulásmódszertani fejlesztésre T2 - Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához PB - EKE Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634960089 PY - 2021 SP - 248 EP - 265 PG - 18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32158685 ID - 32158685 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Hanák, Zsuzsanna AU - Taskó, Tünde Anna TI - Prospects for the modern development of culture and art in the educational space. előadás TS - előadás PY - 2021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31939131 ID - 31939131 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Taskó, Tünde Anna TI - Komplex alapprogram. a művészetalapú alprogram módszertana és innovációja TS - a művészetalapú alprogram módszertana és innovációja JF - TANÍTÓ J2 - TANÍTÓ VL - 58 PY - 2020 IS - 3-4 SP - 23 EP - 26 PG - 4 SN - 0496-8387 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31265968 ID - 31265968 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dávid, Mária AU - Faragó, Boglárka AU - Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa AU - Taskó, Tünde Anna TI - Kutatás az expresszív szókincs fejlettségének és az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának az összefüggéseiről kora gyermekkorban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 12 PY - 2019 IS - 4 SP - 4 EP - 12 PG - 9 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31317965 ID - 31317965 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Taskó, Tünde Anna AU - Burom, Katalin TI - Language development at the beginning of kindergarten in Hungary PY - 2019 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30851699 ID - 30851699 N1 - [előadás] LA - English DB - MTMT ER -