@misc{MTMT:34432066, title = {Az infokommunikációs eszközhasználat összefüggései a beszéd- és nyelvi fejlődéssel a KOFA-3 kérdőív alapján. előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34432066}, author = {Burom, Katalin and Taskó, Tünde Anna and Csernus, Ildikó}, unique-id = {34432066}, year = {2023} } @CONFERENCE{MTMT:34194315, title = {Az infokommunikációs eszközhasználat összefüggései a beszéd-és nyelvi fejlődéssel a KOFA-3 kérdőív alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34194315}, author = {Burom, Katalin and Taskó, Tünde Anna and Csernus, Ildikó}, booktitle = {Agria Média 2023 ICI 17}, unique-id = {34194315}, year = {2023}, pages = {23-24} } @CONFERENCE{MTMT:32522116, title = {A pedagógiai munka módszertani gazdagítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32522116}, author = {Hanák, Zsuzsanna and Taskó, Tünde Anna}, booktitle = {Változások a pedagógiában – a pedagógia változása III.}, unique-id = {32522116}, abstract = {Előadásunk témája egy kutatási-fejlesztési projekt bemutatása, mely a pedagógusok nevelő-oktató munkájában a módszertan gazdagítását célozza meg, elsősorban a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciója érdekében. Az online pedagógus továbbképzési programunkban, a művészetet, mint egy csodálatos eszközt használtuk fel. A vonatkozó hazai és nemzetközi szakirodalmak felhívják a figyelmet a személyiség- és a társas készségek fontosságára a köznevelési intézmények munkájában. (Zsolnai 2008; Kasik 2007; Nagy 1998; Bagdy-Telkes 2002; Rudas 2004). Jelentős a tanulási motiváció és a tanulás iránti attitűd szerepe, valamint az indirekt és direkt (módszertani) tanulásfejlesztés súlya az iskolai sikeresség szempontjából. (Molnár 2000; Réthyné 2002; Oroszlány 1999, Dávid 2006). Az (inter)diszciplináris ismeretátadás szemléletváltást hozott a pedagógiai gyakorlat módszertani kultúrájában. (Buda-Kiss 2012; Jármai 2008). Természetesen nem hagyható ki a pályaorientáció fontosságára a témánk szempontjából (Szilágyi 2012; Ross 2004; Super-Knasel 1981; Zachár 2006), mely szakirodalmak alapot adtak a fejlesztő munkánkhoz. A művészetalapú online programunk 30 órás, mely három fő részből áll, ezekhez kötelező és ajánlott feladatok elvégzése kapcsolódik: 1. A Komplex Alapprogram, a Művészetalapú alprogram és a művészettel nevelés alapfogalmai, célrendszere, tanóra- és feladattervező eszköze, 2. A Művészetalapú alprogram és a művészettel nevelés integrálásának lehetőségei a tanórákon, szünetekben és a délutáni foglalkozásokon, 3. Művészeti alprogram – a művészetek aspektusából. A kialakított online program kipróbálása során kutatási kérdésként vetődött fel, hogy a pedagógusok a program elvégzése során mely képzési-tartalmak befogadására nyitottak leginkább. Valószínűsítettük, hogy a pedagógusok a hasznosnak ítélt gyakorlatoknál nagyobb számban, több időt fognak tölteni, több javasolt gyakorlatot végeznek el, nemcsak a kötelezően előírtakat, hanem az ajánlottakat is. Hipotézisünk szerint a tanórai hasznosulás lehetősége kiemelt jelentőséggel fog bírni. Módszerünk az online tananyag egyes fejezeteinek tanulmányozása során elemezni a résztvevők számát és az ott, a munkával eltöltött időt. A program minden felhasználó esetében automatikusan méri a gyakorlatok feldolgozása során eltelt időt. Egy felhasználó-nevet egynek számol a program. Mivel minden feladatnál az elvégzéshez szükséges időintervallum – a kontakt elővizsgálatok alapján – adottak voltak, az ettől való eltéréseket elemezzük, valamint az adott programrész látogatóinak számát. A minta száma jelenleg növekszik, 600 fő feletti mintaszám eredményét dolgozzuk fel SPSS statisztikai program segítségével. A kutatás jelenlegi – teljes feldolgozás előtti – adatai azt mutatják, hogy a feltételezésünk nem igazolódott be. A résztvevő pedagógusok jelentős számban és munkaórában nem a tanórai hasznosulás témakörét dolgozzák fel első sorban, hanem a személyiség- és társas készségek fejlesztése témakört, valamint az alprogram és a művészettel nevelés alapfogalmai, célrendszere, tanóra- és feladattervező eszköze fejezet tanulmányozására fordítanak. Jelentős időt szentelnek az indirekt és a direkt tanulásfejlesztés művészeti keretek közötti témakörökre is. Előadásunkban a programunk és a teljes vizsgálati minta által kapott eredmények, azok statisztikai feldolgozása után kapott következtetések bemutatására kerül sor.}, year = {2021}, pages = {25-26/1} } @inbook{MTMT:32518496, title = {A pedagógiai munka módszertani gazdagítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32518496}, author = {Hanák, Zsuzsanna and Taskó, Tünde Anna}, booktitle = {Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III.}, unique-id = {32518496}, abstract = {Tanulmányunk témája egy kutatási-fejlesztési projekt bemutatása, mely a pedagógusok nevelő-oktató munkájában a módszertan gazdagítását célozza meg, elsősorban a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciója érdekében. A korai, végzettség nélküli iskolaelhagyás fogalma viszonylag új Magyarországon. Azok a fiatalok definiálhatók e fogalom alatt, akik nem foglalkoztatottak, és oktatásban, képzésben sem vesznek részt. A korai iskola-elhagyási ráta az Európai Unióban azon 18-24 évesek aránya, akiknek még nincs középfokú végzettsége, és nem is vesznek részt oktatásban, képzésben. Fontos cél csökkenteni a korai iskolaelhagyók számát. A Komplex Alapprogram e cél elérését támogatja a pedagógusok módszertani gazdagításán keresztül. A program egyik alprogramja a Művészetalapú Alprogram, mely a művészettel nevelés eszközeivel a következő módon segítheti elő a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentését: – a személyiség- és a társas készségek fejlesztésével; – a tanulási motiváció és a tanulás iránti attitűd alakításával; – indirekt tanulásfejlesztéssel; – direkt (módszertani) tanulásfejlesztéssel; – (inter)diszciplináris ismeretátadással; – pályaorientációs lehetőségekkel}, year = {2021}, pages = {235-244} } @inbook{MTMT:32404596, title = {Művészetalapú Alprogram - módszertani ajánlások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32404596}, author = {Kusper, Judit and Hanák, Zsuzsanna and Taskó, Tünde Anna}, booktitle = {Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához}, unique-id = {32404596}, year = {2021}, pages = {190-191} } @{MTMT:32158685, title = {A Művészetalapú alprogram nyújtotta módszertani lehetőségek a tanítás-tanulás folyamatában, különös tekintettel a tanulásmódszertani fejlesztésre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32158685}, author = {Taskó, Tünde Anna}, booktitle = {Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához}, unique-id = {32158685}, year = {2021}, pages = {248-265} } @misc{MTMT:31939131, title = {Prospects for the modern development of culture and art in the educational space. előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31939131}, author = {Hanák, Zsuzsanna and Taskó, Tünde Anna}, unique-id = {31939131}, year = {2021} } @article{MTMT:31265968, title = {Komplex alapprogram. a művészetalapú alprogram módszertana és innovációja}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31265968}, author = {Taskó, Tünde Anna}, journal-iso = {TANÍTÓ}, journal = {TANÍTÓ}, volume = {58}, unique-id = {31265968}, issn = {0496-8387}, year = {2020}, pages = {23-26} } @article{MTMT:31317965, title = {Kutatás az expresszív szókincs fejlettségének és az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának az összefüggéseiről kora gyermekkorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31317965}, author = {Dávid, Mária and Faragó, Boglárka and Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa and Taskó, Tünde Anna}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {12}, unique-id = {31317965}, issn = {2060-0623}, year = {2019}, pages = {4-12}, orcid-numbers = {Kecskeméti-Székely, Katalin Zsuzsa/0000-0001-9364-8102} } @misc{MTMT:30851699, title = {Language development at the beginning of kindergarten in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30851699}, author = {Taskó, Tünde Anna and Burom, Katalin}, unique-id = {30851699}, year = {2019} }