TY - BOOK ED - Borbás, László ED - Hadnagy, József ED - Hatvani, Andrea ED - Prantner, Csilla ED - Simándi, Szilvia ED - Verók, Attila ED - Virág, Irén TI - Tehetségfüzet 3. ET - 0 PB - Líceum Kiadó CY - Eger PY - 2017 SP - 142 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3219065 ID - 3219065 N1 - A Líceumi Paletta különszáma LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Héjja-Nagy, Katalin AU - Hatvani, Andrea AU - Hanák, Zsuzsanna ED - Vargha, András TI - Az iskolai tanulásfejlesztés hatása az önszabályozó t anulás fejlettségére T2 - Múlt és jelen összeér PB - Magyar Pszichológiai Társaság C1 - Budapest SN - 9786158024129 PY - 2016 SP - 110/2 EP - 111/1 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3087059 ID - 3087059 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Borbás, László ED - Hadnagy, József ED - Hatvani, Andrea ED - Simándi, Szilvia ED - Verók, Attila ED - Virág, Irén TI - Tehetségfüzet 2. ET - 0 PB - EKF Líceum Kiadó CY - Eger PY - 2016 SP - 118 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3066686 ID - 3066686 N1 - A Líceumi Paletta különszáma LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dorner, László AU - Hatvani, Andrea AU - Taskó, Tünde Anna AU - Soltész, Péter AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Dávid, Mária TI - IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 25 EP - 56 PG - 32 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060693 ID - 3060693 AB - Háttér és célok: Ma már szinte közhelynek számít, hogy az infokommunikációs technológiák terjedése teljesen megváltoztatta a mindennapjainkat, legyen szó akár tanulásról, akár munkáról vagy kikapcsolódásról. Ez különösen igaz a digitális bennszülöttek, a Z generáció tagjaira, akik a korábbi generációkhoz képest már igen korán találkoznak a digitális technológiákkal, életük szerves részévé válik. Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy milyen mintázatokat mutat az IKT-eszközök használata a 10–18 éves korosztály körében napjainkban. Kutatásunk célja feltárni, hogy a Z generációhoz tartozó („millenials”) három korosztály (10, 14 és 18 évesek) között különbségeket találunk-e az IKTeszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök terén. Feltételezhetően ugyanis kora gyerekkorukban még az egymáshoz közel eső korosztályokba tartozó tanulók is eltérő hatásoknak voltak kitéve ezen a téren a gyors technológiai változások következtében. Módszer és minta: 2014 februárjában lezáruló keresztmetszeti vizsgálatunkban 492 fős iskolás mintán (194 fő 10 éves; 166 fő 14 éves és 132 fő 18 éves) vizsgáltuk az IKT-eszközhasználati szokásokat. A vizsgálat egri és Eger környéki általános és középiskolákban zajlott. A nemek aránya a mintában kiegyensúlyozottnak tekinthető (205 fiú és 287 lány). Kutatócsoportunk által kifejlesztett online IKT-használati kérdőívet használtunk, mely 42 itemet tartalmaz (főként 5 fokú Likert-típusú skálák és zárt kérdések), és az IKT-eszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök, valamint a párhuzamos feladatvégzés (multitasking) gyakoriságának vizsgálatát tűzi ki célul. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dávid, Mária AU - Dorner, László AU - Hatvani, Andrea AU - Soltész, Péter AU - Taskó, Tünde Anna AU - Soltész-Várhelyi, Klára TI - Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 165 EP - 195 PG - 31 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3054125 ID - 3054125 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Hatvani, Andrea TI - Szociálpszichológiai jelenségek a többségi és kisebbségi közösségekben ET - 0 PB - Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiuma CY - Eger PY - 2015 SP - 113 SN - 9786155509391 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2989133 ID - 2989133 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dávid, Mária AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Hatvani, Andrea AU - Taskó, Tünde Anna AU - Dorner, László AU - Soltész, Péter TI - The impact of ICTs use on cognitive skills PY - 2015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2948799 ID - 2948799 N1 - [Előadás] LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Taskó, Tünde Anna AU - Dávid, Mária AU - Hatvani, Andrea AU - Héjja-Nagy, Katalin AU - Hanák, Zsuzsanna TI - The Role of Career Oorientation in Teacher Training - Experiences of Questionnaire Studies PY - 2015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2948791 ID - 2948791 N1 - [Előadás] LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hatvani, Andrea AU - Dorner, László AU - Taskó, Tünde Anna ED - Vargha, András TI - A verbális képességek és az IKT eszközhasználati szokások összefüggései T2 - Lélek-net a léleknek : Az ember a változó technikai közegek világában : A Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése PB - Magyar Pszichológiai Társaság CY - Budapest SN - 9786158024105 PY - 2015 SP - 61 EP - 61 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2899691 ID - 2899691 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Hatvani, Andrea AU - Taskó, Tünde Anna TI - A tanári tevékenység pszichológiai alapjai ET - 0 PB - Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar CY - Eger PY - 2015 SN - 9786155509704 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2891704 ID - 2891704 N1 - Megjegyzés-24807220 Elektronikus tankönyv LA - Hungarian DB - MTMT ER -