@book{MTMT:3219065, title = {Tehetségfüzet 3.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3219065}, editor = {Borbás, László and Hadnagy, József and Hatvani, Andrea and Prantner, Csilla and Simándi, Szilvia and Verók, Attila and Virág, Irén}, publisher = {EKF Líceum Kiadó}, unique-id = {3219065}, year = {2017} } @CONFERENCE{MTMT:3087059, title = {Az iskolai tanulásfejlesztés hatása az önszabályozó t anulás fejlettségére}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3087059}, author = {Héjja-Nagy, Katalin and Hatvani, Andrea and Hanák, Zsuzsanna}, booktitle = {Múlt és jelen összeér}, unique-id = {3087059}, year = {2016}, pages = {110/2-111/1} } @book{MTMT:3066686, title = {Tehetségfüzet 2.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3066686}, editor = {Borbás, László and Hadnagy, József and Hatvani, Andrea and Simándi, Szilvia and Verók, Attila and Virág, Irén}, publisher = {Líceum Kiadó}, unique-id = {3066686}, year = {2016} } @article{MTMT:3060693, title = {IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060693}, author = {Dorner, László and Hatvani, Andrea and Taskó, Tünde Anna and Soltész, Péter and Estefánné Varga, Magdolna and Dávid, Mária}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.2}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3060693}, issn = {0025-0279}, abstract = {Háttér és célok: Ma már szinte közhelynek számít, hogy az infokommunikációs technológiák terjedése teljesen megváltoztatta a mindennapjainkat, legyen szó akár tanulásról, akár munkáról vagy kikapcsolódásról. Ez különösen igaz a digitális bennszülöttek, a Z generáció tagjaira, akik a korábbi generációkhoz képest már igen korán találkoznak a digitális technológiákkal, életük szerves részévé válik. Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy milyen mintázatokat mutat az IKT-eszközök használata a 10–18 éves korosztály körében napjainkban. Kutatásunk célja feltárni, hogy a Z generációhoz tartozó („millenials”) három korosztály (10, 14 és 18 évesek) között különbségeket találunk-e az IKTeszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök terén. Feltételezhetően ugyanis kora gyerekkorukban még az egymáshoz közel eső korosztályokba tartozó tanulók is eltérő hatásoknak voltak kitéve ezen a téren a gyors technológiai változások következtében. Módszer és minta: 2014 februárjában lezáruló keresztmetszeti vizsgálatunkban 492 fős iskolás mintán (194 fő 10 éves; 166 fő 14 éves és 132 fő 18 éves) vizsgáltuk az IKT-eszközhasználati szokásokat. A vizsgálat egri és Eger környéki általános és középiskolákban zajlott. A nemek aránya a mintában kiegyensúlyozottnak tekinthető (205 fiú és 287 lány). Kutatócsoportunk által kifejlesztett online IKT-használati kérdőívet használtunk, mely 42 itemet tartalmaz (főként 5 fokú Likert-típusú skálák és zárt kérdések), és az IKT-eszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök, valamint a párhuzamos feladatvégzés (multitasking) gyakoriságának vizsgálatát tűzi ki célul.}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {25-56} } @article{MTMT:3054125, title = {Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3054125}, author = {Dávid, Mária and Dorner, László and Hatvani, Andrea and Soltész, Péter and Taskó, Tünde Anna and Soltész-Várhelyi, Klára}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.9}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3054125}, issn = {0025-0279}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {165-195}, orcid-numbers = {Soltész-Várhelyi, Klára/0000-0003-4369-6936} } @book{MTMT:2989133, title = {Szociálpszichológiai jelenségek a többségi és kisebbségi közösségekben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2989133}, isbn = {9786155509391}, author = {Hatvani, Andrea}, publisher = {Egri Roma Szakkollégium}, unique-id = {2989133}, year = {2015} } @misc{MTMT:2948799, title = {The impact of ICTs use on cognitive skills}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2948799}, author = {Dávid, Mária and Estefánné Varga, Magdolna and Hatvani, Andrea and Taskó, Tünde Anna and Dorner, László and Soltész, Péter}, unique-id = {2948799}, year = {2015} } @misc{MTMT:2948791, title = {The Role of Career Oorientation in Teacher Training - Experiences of Questionnaire Studies}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2948791}, author = {Taskó, Tünde Anna and Dávid, Mária and Hatvani, Andrea and Héjja-Nagy, Katalin and Hanák, Zsuzsanna}, unique-id = {2948791}, year = {2015} } @{MTMT:2899691, title = {A verbális képességek és az IKT eszközhasználati szokások összefüggései}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2899691}, author = {Hatvani, Andrea and Dorner, László and Taskó, Tünde Anna}, booktitle = {Lélek-net a léleknek : Az ember a változó technikai közegek világában : A Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése}, unique-id = {2899691}, year = {2015}, pages = {61-61} } @book{MTMT:2891704, title = {A tanári tevékenység pszichológiai alapjai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2891704}, isbn = {9786155509704}, author = {Estefánné Varga, Magdolna and Hatvani, Andrea and Taskó, Tünde Anna}, publisher = {EKF Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar}, unique-id = {2891704}, year = {2015} }