@article{MTMT:34597204, title = {A vállalati versenyképesség vizsgálata a gátló tényezők tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34597204}, author = {Almási, Anikó and Szanyi-Gyenes, Xenia}, doi = {10.14267/VEZTUD.2024.02.04}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {55}, unique-id = {34597204}, issn = {0133-0179}, abstract = {A tanulmány célja a hazai vállalatok sikerességének vizsgálata, a versenyképességet csökkentő gátló tényezők aspektusából. A hazai vállalatok versenyképességének mélyebb megértésére koncentrálva a sikerességüket gátló belső tényezőket igyekeztek beazonosítani a szerzők. Az elemzések reprezentatív mintán készültek, így az eredmények megalapozottnak tekinthetők. A versenyképességet gátló tényezőket több dimenzió mentén is vizsgálták, és jól látszik, hogy e tényezők a vállalat mindennapi működésére is hatással vannak. Megállapították, hogy minél innovatívabb, kockázatvállalóbb és tudásmegosztásban aktívabb a vállalat, annál kevésbé érintett a gátló tényezők hatásában. A nemzetköziesedés aspektusából tekintve, minden szempontból jobb eredményeket hoztak azok a vállalatok, amelyek exportálnak vagy nemzetközi piacon jelen vannak. A sikeresebb vállalatok folyamatosan új stratégiai kezdeményezésekkel, rugalmas alkalmazkodással biztosítják a folyamatos és tartós versenyelőnyüket.}, year = {2024}, pages = {44-57} } @article{MTMT:34164242, title = {Top Executives on Competitiveness: Survey of Digitalization and Internationalization in Hungarian Companies}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34164242}, author = {Szanyi-Gyenes, Xenia and Almási, Anikó}, doi = {10.12700/APH.20.9.2023.9.3}, journal-iso = {ACTA POLYTECH HUNG}, journal = {ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA}, volume = {20}, unique-id = {34164242}, issn = {1785-8860}, year = {2023}, eissn = {1785-8860}, pages = {43-62} } @book{MTMT:33191663, title = {A jövő szervezete és vezetése. Kutatási jelentés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33191663}, isbn = {9789635039296}, author = {Almási, Anikó and Drótos, György and Dunavölgyi, Mária and Felsmann, Balázs and Hidegh, Anna Laura and Kiss, Csaba and Marciniak, Róbert and Móricz, Péter and Szanyi-Gyenes, Xenia and Szilas, Roland Ferenc and Szukits, Ágnes}, doi = {10.14267/978-963-503-929-6}, editor = {Marciniak, Róbert}, publisher = {BCE; Corvinus University of Budapest}, unique-id = {33191663}, abstract = {Milyen lesz a jövő vezetője? Milyen szervezetet fog irányítani? Hogyan változtatják meg a társadalmi, technológiai innovációk a vezetésről alkotott hagyományos képet? Mi az, ami ma még működik, de a jövőben már nem fog? Kell-e változnia, és ha igen, miben a ma vezetőinek, hogy hosszú távon is sikeresek maradjanak? Hogyan adaptálódnak a szervezetek a változó környezeti kihívásokhoz? Ilyen és hasonló kérdések megválaszolását tűzte ki célul az az intézeti kutatás, melynek most az első eredményeit összefoglaló kutatási jelentését foghatja kezébe a Tisztelt Olvasó. A Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézetében nagy hagyománya van a szervezeti és vezetési témájú kutatásoknak. A mostani jelentés tartalma mégis több elemében úttörő. Bár számos kvalitatív és kvantitatív kutatásban vettek részt intézetünk oktatói és kutatói, most először indított intézetünk saját kvantitatív adatfelvételen alapuló nagymintás kutatást a magyarországi vállalatok széles körét célozva. Intézeti tradícióinkat folytatva ezúttal is elsősorban a már kialakult szervezeti struktúrával, vezetési és szervezeti funkciókkal rendelkező közép- és nagyvállalati kör állt a vizsgálat középpontjában. A 300 fölötti minta összeállítása során törekedtünk arra, hogy az minél jobban tükrözze a hazai vállalatok iparági és méret szerinti összetételét.}, year = {2022}, orcid-numbers = {Drótos, György/0000-0003-0252-0061; Felsmann, Balázs/0000-0003-2704-5703; Hidegh, Anna Laura/0000-0001-6510-0748; Kiss, Csaba/0000-0002-0237-0887; Marciniak, Róbert/0000-0002-8902-3502; Marciniak, Róbert/0000-0002-8902-3502; Szukits, Ágnes/0000-0001-5719-7543} } @mastersthesis{MTMT:32063895, title = {A vállalati identitás és az észlelt siker kapcsolata a KKV szektorban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32063895}, author = {Almási, Anikó}, doi = {10.14232/phd.10856}, publisher = {SZTE}, unique-id = {32063895}, year = {2021} } @article{MTMT:31907952, title = {A vezető szerepe a kis- és közepes vállalkozások sikerességében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31907952}, author = {Szanyi-Gyenes, Xenia and Almási, Anikó}, doi = {10.14267/VEZTUD.2021.03.04}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {52}, unique-id = {31907952}, issn = {0133-0179}, year = {2021}, pages = {40-52} } @article{MTMT:31289377, title = {A szervezeti tényezők szerepe a magyarországi KKV szektor sikerességében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31289377}, author = {Almási, Anikó}, doi = {10.21845/comp/2019/1-2/4}, journal-iso = {COMPETITIO}, journal = {COMPETITIO}, volume = {18}, unique-id = {31289377}, issn = {1588-9645}, year = {2019}, pages = {108-125} } @inproceedings{MTMT:30549922, title = {Effect of the basic Corporate Identity factors (organizational culture and strategy) on the competitiveness of SMEs}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30549922}, author = {Almási, Anikó}, booktitle = {FIKUSZ 2018 - Symposium for Young Researchers Proceedings}, unique-id = {30549922}, year = {2019}, pages = {7-22} } @inbook{MTMT:30319858, title = {Az érzelmek szerepe a családi vállalkozások működésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30319858}, author = {Almási, Anikó}, booktitle = {Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban}, unique-id = {30319858}, year = {2017}, pages = {15-37} } @inbook{MTMT:3289962, title = {Siker? Szervezet és szingergia kapcsolata a hazai kis- és középvállalkozásoknál}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3289962}, author = {Almási, Anikó and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás}, unique-id = {3289962}, year = {2017}, pages = {412-421} } @article{MTMT:31361867, title = {A vállalkozás tulajdonosa, mint a vállalati identitás forrása = The founder of the company, the source of the corporate identity}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31361867}, author = {Almási, Anikó}, journal-iso = {TAYLOR}, journal = {TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI}, volume = {7}, unique-id = {31361867}, issn = {2064-4361}, year = {2015}, pages = {243-250} }