TY - THES AU - Galántai, László TI - A jelentések számtana. Kvalitatív komparatív analízis a nevelésszociológiában PY - 2021 SP - 151 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32700239 ID - 32700239 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Galántai, László AU - Szabó, Zoltán András ED - Varga, Aranka ED - Andl, Helga ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - A Magyar Pedagógia szöveganalitikai vizsgálata (1968–2018) T2 - Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789634294733 PY - 2019 SP - 53 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30889886 ID - 30889886 AB - Kutatásunk célja a magyar neveléstudomány egyik meghatározó folyóiratának, a Magyar Pedagógiának szövegbányászati elemzése a kései szocializmus és a rendszerváltást követő három évtized időszakában. A szövegbányászat (más néven szöveganalitika) lehetővé teszi digitális formában hozzáférhető szövegkorpuszok mintavétel nélküli elemzését. Kutatásunk megelőző fázisában nagy mennyiségű neveléstudományi folyóiratcikket digitalizáltunk, emellett mára – egyéb folyóiratok mellett – a Magyar Pedagógia teljes korpusza is hozzáférhető. Ez megteremtette a mintavétel nélkül végezhető szövegbányászati elemzés lehetőségét a megfelelő szöveges adatok (itt: folyóiratcikkek, tanulmányok) digitális elérhetősége miatt. Kutatásunk három megalapozó elmélete Stichweh diszciplínaelmélete, Bourdieu mezőelmélete és Voegelin teóriája a modern politikai vallásokról; e nagyelméletek szerint azonosítunk nyelvi jellemzőket a vizsgált korszak neveléstudományi írásaiban, majd az így nyert eredmények alapján végezzük el a teljes korpuszra kiterjedő szövegbányászati elemzést, amely a gyakorlatban egy összetett, lexikális és szintaktikai készlettel definiált, automatizált kvantitatív tartalomelemzés mintavételi korlátok nélkül. A nyelvi jellemzők azonosítása tartalomelemző szoftver segítségével történik, ezt követi a teljes korpusz szövegelemzése szótáralapú szövegbányászati lgoritmusokkal. Ez alkalmat ad a vizsgált korszak ideológiai és tudományos (szak)nyelvének nyelvészeti mélységű, de automatizált vizsgálatára a teljes digitális korpuszon. A várható eredmények idősorosan és a szerzői háttérváltozókat az elemzésbe bekapcsolva adnak új ismereteket a korszak neveléstudományáról, elsősorban annak kommunikációs sajátosságaira vonatkozóan. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Galántai, László TI - A statisztika kritikái ET - 0 PY - 2018 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30434994 ID - 30434994 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Galántai, László ED - Rusznak, Karolina TI - Rendszerszerű pályák. A sikeres egyetemi felvételi szocializációs előzményei a PTE Wlislocki Henrik Szakkollégiumában T2 - Hungarian workshops - International relations = Hazai műhelyek- nemzetközi kapcsolatok PB - University of Pécs C1 - Pécs SN - 9789636937348 PY - 2016 SP - 41 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3318769 ID - 3318769 N1 - TT: Lifeways in the system. Ways to the successful matric in Wlislocki Henrik Roma College. - 42.o. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Galántai, László TI - Rendszerszerű pályák: a sikeres egyetemi felvételi szocializációs előzményei a PTE Wlislocki Henrik Szakkollégiumában JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 25 PY - 2016 IS - 3 SP - 348 EP - 358 PG - 11 SN - 1216-3384 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3164423 ID - 3164423 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Galántai, László TI - A jó munkás holtig tanul JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 25 PY - 2016 IS - 2 SP - 293 EP - 297 PG - 5 SN - 1216-3384 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3096162 ID - 3096162 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Galántai, László TI - Anything is not good enough. Sántha Kálmán (2015): Trianguláció a pedagógiai kutatásban TS - Sántha Kálmán (2015): Trianguláció a pedagógiai kutatásban JF - NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ J2 - NEVELÉSTUDOMÁNY PY - 2016 IS - 1 SP - 101 EP - 105 PG - 5 SN - 2063-9546 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3048560 ID - 3048560 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Galántai, László ED - Kay, Livingstone TI - Models of secondary teacher education in the EU T2 - Teacher Education in Partnerships and Collaborative Learning Communities PB - University of Glasgow C1 - Glasgow PY - 2015 SP - 185 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3164415 ID - 3164415 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Galántai, László AU - Hüber, Gabriella Margit ED - Vörös, Katalin TI - A felejtés kritikája. A neveléstörténet fókusza a kompetencia alapú tanárképzésben T2 - Neveléstörténet az osztatlan tanárképzésben PB - Pécsi Tudományegyetem CY - Pécs SN - 9789636429355 PY - 2015 SP - on EP - line UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3084849 ID - 3084849 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Galántai, László ED - Ambrus Attiláné Kéri, Katalin TI - A tanárképzés a társadalmi térben. Pillanatkép a jelenről és kitekintés a brit jövőképre TS - Pillanatkép a jelenről és kitekintés a brit jövőképre T2 - Az európai pedagógusképzés metszetei PB - PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Pécs SN - 9789636428952 PY - 2015 SP - 9 EP - 26 PG - 18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2986566 ID - 2986566 LA - Hungarian DB - MTMT ER -