@mastersthesis{MTMT:32700239, title = {A jelentések számtana. Kvalitatív komparatív analízis a nevelésszociológiában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32700239}, author = {Galántai, László}, unique-id = {32700239}, year = {2021}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @{MTMT:30889886, title = {A Magyar Pedagógia szöveganalitikai vizsgálata (1968–2018)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30889886}, author = {Galántai, László and Szabó, Zoltán András}, booktitle = {Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet}, unique-id = {30889886}, abstract = {Kutatásunk célja a magyar neveléstudomány egyik meghatározó folyóiratának, a Magyar Pedagógiának szövegbányászati elemzése a kései szocializmus és a rendszerváltást követő három évtized időszakában. A szövegbányászat (más néven szöveganalitika) lehetővé teszi digitális formában hozzáférhető szövegkorpuszok mintavétel nélküli elemzését. Kutatásunk megelőző fázisában nagy mennyiségű neveléstudományi folyóiratcikket digitalizáltunk, emellett mára – egyéb folyóiratok mellett – a Magyar Pedagógia teljes korpusza is hozzáférhető. Ez megteremtette a mintavétel nélkül végezhető szövegbányászati elemzés lehetőségét a megfelelő szöveges adatok (itt: folyóiratcikkek, tanulmányok) digitális elérhetősége miatt. Kutatásunk három megalapozó elmélete Stichweh diszciplínaelmélete, Bourdieu mezőelmélete és Voegelin teóriája a modern politikai vallásokról; e nagyelméletek szerint azonosítunk nyelvi jellemzőket a vizsgált korszak neveléstudományi írásaiban, majd az így nyert eredmények alapján végezzük el a teljes korpuszra kiterjedő szövegbányászati elemzést, amely a gyakorlatban egy összetett, lexikális és szintaktikai készlettel definiált, automatizált kvantitatív tartalomelemzés mintavételi korlátok nélkül. A nyelvi jellemzők azonosítása tartalomelemző szoftver segítségével történik, ezt követi a teljes korpusz szövegelemzése szótáralapú szövegbányászati lgoritmusokkal. Ez alkalmat ad a vizsgált korszak ideológiai és tudományos (szak)nyelvének nyelvészeti mélységű, de automatizált vizsgálatára a teljes digitális korpuszon. A várható eredmények idősorosan és a szerzői háttérváltozókat az elemzésbe bekapcsolva adnak új ismereteket a korszak neveléstudományáról, elsősorban annak kommunikációs sajátosságaira vonatkozóan.}, year = {2019}, pages = {53-54}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064; Szabó, Zoltán András/0000-0003-3762-2308} } @misc{MTMT:30434994, title = {A statisztika kritikái}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30434994}, author = {Galántai, László}, unique-id = {30434994}, year = {2018}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @CONFERENCE{MTMT:3318769, title = {Rendszerszerű pályák. A sikeres egyetemi felvételi szocializációs előzményei a PTE Wlislocki Henrik Szakkollégiumában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3318769}, author = {Galántai, László}, booktitle = {Hungarian workshops - International relations = Hazai műhelyek- nemzetközi kapcsolatok}, unique-id = {3318769}, year = {2016}, pages = {41}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @article{MTMT:3164423, title = {Rendszerszerű pályák: a sikeres egyetemi felvételi szocializációs előzményei a PTE Wlislocki Henrik Szakkollégiumában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3164423}, author = {Galántai, László}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {25}, unique-id = {3164423}, issn = {1216-3384}, year = {2016}, eissn = {1419-8827}, pages = {348-358}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @article{MTMT:3096162, title = {A jó munkás holtig tanul}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3096162}, author = {Galántai, László}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {25}, unique-id = {3096162}, issn = {1216-3384}, year = {2016}, eissn = {1419-8827}, pages = {293-297}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @article{MTMT:3048560, title = {Anything is not good enough. Sántha Kálmán (2015): Trianguláció a pedagógiai kutatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3048560}, author = {Galántai, László}, journal-iso = {NEVELÉSTUDOMÁNY}, journal = {NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ}, unique-id = {3048560}, issn = {2063-9546}, keywords = {recenzió, könyvismertetés; kvalitatív módszertan}, year = {2016}, pages = {101-105}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @CONFERENCE{MTMT:3164415, title = {Models of secondary teacher education in the EU}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3164415}, author = {Galántai, László}, booktitle = {Teacher Education in Partnerships and Collaborative Learning Communities}, unique-id = {3164415}, year = {2015}, pages = {185-186} } @{MTMT:3084849, title = {A felejtés kritikája. A neveléstörténet fókusza a kompetencia alapú tanárképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3084849}, author = {Galántai, László and Hüber, Gabriella Margit}, booktitle = {Neveléstörténet az osztatlan tanárképzésben}, unique-id = {3084849}, year = {2015}, pages = {on-line}, orcid-numbers = {Galántai, László/0000-0001-5313-2064} } @inbook{MTMT:2986566, title = {A tanárképzés a társadalmi térben. Pillanatkép a jelenről és kitekintés a brit jövőképre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2986566}, author = {Galántai, László}, booktitle = {Az európai pedagógusképzés metszetei}, unique-id = {2986566}, keywords = {TanárképzésMagyarországtanulmányok}, year = {2015}, pages = {9-26} }