TY - BOOK AU - Kovács, Stefan AU - Danó, Györgyi TI - Marketingkontrolling PB - BME GTK Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék CY - Budapest PY - 2023 SP - 90 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532915 ID - 34532915 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Kovács, Stefan TI - Marketingkutatás és piacelemzés PB - BME GTK Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék CY - Budapest PY - 2023 SP - 134 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532908 ID - 34532908 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Kovács, Stefan AU - Veres, István TI - Marketingmenedzsment PB - BME GTK Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék CY - Budapest PY - 2023 SP - 131 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532900 ID - 34532900 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Stefan AU - Veres, István AU - Bíró-Szigeti, Szilvia TI - Minőségdimenziók a BME gazdasági mesterképzésének vizsgálatában JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 2023 / Különszám EMOK 3 PY - 2023 SP - 48 EP - 56 PG - 9 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2023.57.KSZ.03.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34453887 ID - 34453887 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kovács, Stefan TI - Unlocking the Dynamics of Innovation Clusters Sectoral Impacts and Organisational Capabilities JF - QUALITY INNOVATION PROSPERITY J2 - QUAL INNOV PROSPER VL - 27 PY - 2023 IS - 3 SP - 37 EP - 56 PG - 20 SN - 1335-1745 DO - 10.12776/qip.v27i3.1916 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34407900 ID - 34407900 N1 - Export Date: 14 December 2023 Correspondence Address: Kovács, S.; Budapest University of Technology and Economics, Hungary; email: stefan.kovacs@gtk.bme.hu AB - Purpose: This article provides insights into how innovation clusters operate, how sectoral factors and organisational capabilities influence them, and how they contribute to economic growth and innovation in specific regions and industries. It provides insights into how sectoral effects, organisational capabilities, and collaboration dynamics intersect within these clusters, offering valuable information for policymakers and businesses seeking to leverage the potential of innovation clusters for regional and industry-specific development. Methodology/Approach: The research methodology involves a literature review, quantitative survey, factor analysis, cluster analysis, and correlation analysis to explore the relationships between sectoral effects, organisational capabilities, and collaboration within innovation clusters. Findings: The findings suggest that sector-specific effects influence cluster members' strategic and innovation capabilities. Technological complexity is predominant, impacting market orientation and product development capabilities. The article also identifies four distinct groups of organisations based on sectoral impacts and export activities within clusters. Research Limitation/implication: While the methodology provides valuable insights, there is potential sampling bias as non-random sampling via cluster manager recommendations may introduce selection bias. The findings are specific to Hungarian innovation clusters and may not be generalised universally. Originality/Value of paper: The uniqueness of this study lies in its holistic and data-driven exploration of innovation clusters, considering a wide range of factors and their practical implications for fostering collaboration and innovation in different industries. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Stefan AU - Veres, István AU - Bíró-Szigeti, Szilvia ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Az empátia vizsgálata a BME gazdasági mesterképzeseinél a pandémia vonatkozásában T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 132 EP - 136 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34190954 ID - 34190954 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Kovács, Stefan TI - Szervezeti együttműködések hatása az innovációk piacorientációjára a hazai innovációs klaszterekben PB - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem PY - 2021 SP - 198 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32035892 ID - 32035892 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Danó, Györgyi AU - Bernschütz, Mária AU - Kovács, Stefan ED - Ercsey, Ida TI - Az idősebb generációk online tevékenységének rogersi csoportosítása T2 - Marketing a digitalizáció korában PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786155837760 PY - 2020 SP - 161 EP - 172 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33973445 ID - 33973445 AB - A tanulmányban a Baby-boomer és veterán generációk online tevékenységeit tekintettük át. Az idősebb generációk, ha csak a demográfiát nézzük, képviselik a legnagyobb társadalmi réteget idehaza is. Több nemzetközi tanulmány foglalkozik a gazdasági erejükkel, és azzal, hogy ez mennyire marad el, ha az online tevékenységeiket nézzük. Elmondható az is, hogy a közeljövőben óriási növekedést jósolnak számukra. Kutatásunk során, az 1256 fős mintánk, melyet az internetező nyugdíjasok alkottak, közel egyharmada mondta azt, hogy pozitívan áll a digitális lehetőségekhez, melynek azért is van jelentősége, mert az idei karatén sújtotta időszakban mind a hazai, mind pedig a külföldi szervezetek az online megoldásokat helyezték stratégiájuk előterébe. Ha a mintánkat vesszük alapul, ez azt jelenti, hogy a szervezetek elveszítették az adott célcsoport közel kétharmadát. Összefoglalóan az eredményekről azt állapíthatjuk meg, hogy a két vizsgált idősebb generáció szignifikáns különbségeket nem mutatott, tehát többségében homogén csoportnak tekinthetjük őket (mind a Ratkó-korszak, mind a Veteránok szülőtteit). Mindemellett döntően az iskolai végzettségtől, és anyagi helyzettől függ az idősek innovativitása, illetve az online affinitásuk (milyen szolgáltatásokat végeznek el online, szemben azzal, hogy választhatnák az offline lehetőséget is), valamint az is hogyan ítélik meg az online ügyintézést. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kovács, Stefan AU - Petruska, Ildikó TI - An Overview of Hungary's Accredited Innovation Clusters as regards Cooperation and Communication T2 - EMAC 2020 Annual Conference PB - European Marketing Academy (EMAC) C1 - Brussels PY - 2020 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31775986 ID - 31775986 AB - Hungarian and international research on sectoral and regional clusters typically explores the engines, characteristics and advantages of cluster organisation within a single sector or region. The aim of our study is to explore throughout all accredited innovation clusters in Hungary what innovation and market advantages can be gained from cluster membership, and what solutions managements use to ensure they are realised, with particular attention to information flow and communication. Our research confirmed that Hungarian entrepreneurial attitudes are still characterised by a reluctance to share information and knowledge, which has a constraining effect particularly on the relations of competing members within a cluster. Our study highlights managerial solutions, which promote and support the development of cooperation within innovation clusters, and also analyses and introduces what communication tools and strategies can be used to reach the target groups of the clusters. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bernschütz, Mária AU - Danó, Györgyi AU - Kovács, Stefan AU - Petruska, Ildikó TI - Internethasználati szokások feltérképezése a Rogers-féle elmélet szerint a magyarországi idősödők körében JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 51 PY - 2020 IS - Különszám SP - 35 EP - 48 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31750824 ID - 31750824 LA - Hungarian DB - MTMT ER -