@book{MTMT:34532915, title = {Marketingkontrolling}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532915}, author = {Kovács, Stefan and Danó, Györgyi}, publisher = {Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék}, unique-id = {34532915}, year = {2023} } @book{MTMT:34532908, title = {Marketingkutatás és piacelemzés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532908}, author = {Kovács, Stefan}, publisher = {Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék}, unique-id = {34532908}, year = {2023} } @book{MTMT:34532900, title = {Marketingmenedzsment}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34532900}, author = {Kovács, Stefan and Veres, István}, publisher = {Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan tanszék}, unique-id = {34532900}, year = {2023} } @article{MTMT:34453887, title = {Minőségdimenziók a BME gazdasági mesterképzésének vizsgálatában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34453887}, author = {Kovács, Stefan and Veres, István and Bíró-Szigeti, Szilvia}, doi = {10.15170/MM.2023.57.KSZ.03.05}, journal-iso = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, journal = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, volume = {2023 / Különszám EMOK 3}, unique-id = {34453887}, issn = {1219-0349}, year = {2023}, eissn = {2786-3395}, pages = {48-56} } @article{MTMT:34407900, title = {Unlocking the Dynamics of Innovation Clusters Sectoral Impacts and Organisational Capabilities}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34407900}, author = {Kovács, Stefan}, doi = {10.12776/qip.v27i3.1916}, journal-iso = {QUAL INNOV PROSPER}, journal = {QUALITY INNOVATION PROSPERITY}, volume = {27}, unique-id = {34407900}, issn = {1335-1745}, abstract = {Purpose: This article provides insights into how innovation clusters operate, how sectoral factors and organisational capabilities influence them, and how they contribute to economic growth and innovation in specific regions and industries. It provides insights into how sectoral effects, organisational capabilities, and collaboration dynamics intersect within these clusters, offering valuable information for policymakers and businesses seeking to leverage the potential of innovation clusters for regional and industry-specific development. Methodology/Approach: The research methodology involves a literature review, quantitative survey, factor analysis, cluster analysis, and correlation analysis to explore the relationships between sectoral effects, organisational capabilities, and collaboration within innovation clusters. Findings: The findings suggest that sector-specific effects influence cluster members' strategic and innovation capabilities. Technological complexity is predominant, impacting market orientation and product development capabilities. The article also identifies four distinct groups of organisations based on sectoral impacts and export activities within clusters. Research Limitation/implication: While the methodology provides valuable insights, there is potential sampling bias as non-random sampling via cluster manager recommendations may introduce selection bias. The findings are specific to Hungarian innovation clusters and may not be generalised universally. Originality/Value of paper: The uniqueness of this study lies in its holistic and data-driven exploration of innovation clusters, considering a wide range of factors and their practical implications for fostering collaboration and innovation in different industries.}, year = {2023}, eissn = {1338-984X}, pages = {37-56} } @{MTMT:34190954, title = {Az empátia vizsgálata a BME gazdasági mesterképzeseinél a pandémia vonatkozásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34190954}, author = {Kovács, Stefan and Veres, István and Bíró-Szigeti, Szilvia}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34190954}, year = {2023}, pages = {132-136} } @mastersthesis{MTMT:32035892, title = {Szervezeti együttműködések hatása az innovációk piacorientációjára a hazai innovációs klaszterekben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32035892}, author = {Kovács, Stefan}, publisher = {Budapest University of Technology and Economics}, unique-id = {32035892}, year = {2021} } @inproceedings{MTMT:33973445, title = {Az idősebb generációk online tevékenységének rogersi csoportosítása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33973445}, author = {Danó, Györgyi and Bernschütz, Mária and Kovács, Stefan}, booktitle = {Marketing a digitalizáció korában}, unique-id = {33973445}, abstract = {A tanulmányban a Baby-boomer és veterán generációk online tevékenységeit tekintettük át. Az idősebb generációk, ha csak a demográfiát nézzük, képviselik a legnagyobb társadalmi réteget idehaza is. Több nemzetközi tanulmány foglalkozik a gazdasági erejükkel, és azzal, hogy ez mennyire marad el, ha az online tevékenységeiket nézzük. Elmondható az is, hogy a közeljövőben óriási növekedést jósolnak számukra. Kutatásunk során, az 1256 fős mintánk, melyet az internetező nyugdíjasok alkottak, közel egyharmada mondta azt, hogy pozitívan áll a digitális lehetőségekhez, melynek azért is van jelentősége, mert az idei karatén sújtotta időszakban mind a hazai, mind pedig a külföldi szervezetek az online megoldásokat helyezték stratégiájuk előterébe. Ha a mintánkat vesszük alapul, ez azt jelenti, hogy a szervezetek elveszítették az adott célcsoport közel kétharmadát. Összefoglalóan az eredményekről azt állapíthatjuk meg, hogy a két vizsgált idősebb generáció szignifikáns különbségeket nem mutatott, tehát többségében homogén csoportnak tekinthetjük őket (mind a Ratkó-korszak, mind a Veteránok szülőtteit). Mindemellett döntően az iskolai végzettségtől, és anyagi helyzettől függ az idősek innovativitása, illetve az online affinitásuk (milyen szolgáltatásokat végeznek el online, szemben azzal, hogy választhatnák az offline lehetőséget is), valamint az is hogyan ítélik meg az online ügyintézést.}, year = {2020}, pages = {161-172} } @CONFERENCE{MTMT:31775986, title = {An Overview of Hungary's Accredited Innovation Clusters as regards Cooperation and Communication}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31775986}, author = {Kovács, Stefan and Petruska, Ildikó}, booktitle = {EMAC 2020 Annual Conference}, unique-id = {31775986}, abstract = {Hungarian and international research on sectoral and regional clusters typically explores the engines, characteristics and advantages of cluster organisation within a single sector or region. The aim of our study is to explore throughout all accredited innovation clusters in Hungary what innovation and market advantages can be gained from cluster membership, and what solutions managements use to ensure they are realised, with particular attention to information flow and communication. Our research confirmed that Hungarian entrepreneurial attitudes are still characterised by a reluctance to share information and knowledge, which has a constraining effect particularly on the relations of competing members within a cluster. Our study highlights managerial solutions, which promote and support the development of cooperation within innovation clusters, and also analyses and introduces what communication tools and strategies can be used to reach the target groups of the clusters.}, year = {2020} } @article{MTMT:31750824, title = {Internethasználati szokások feltérképezése a Rogers-féle elmélet szerint a magyarországi idősödők körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31750824}, author = {Bernschütz, Mária and Danó, Györgyi and Kovács, Stefan and Petruska, Ildikó}, doi = {10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.04}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {51}, unique-id = {31750824}, issn = {0133-0179}, year = {2020}, pages = {35-48} }