TY - CHAP AU - Pál, Ágnes AU - Szénich, Alexandra AU - Asztalos, Réka ED - Sáringer, János TI - A HALLGATÓK AUTONÓM TANULÁSI KÉSZSÉGEINEK FEJLESZTÉSE A CORALL PROJEKTBEN. HALLGATÓI VISSZAJELZÉSEK EGY SPANYOL SZAKNYELVI KURZUSSAL KAPCSOLATBAN TS - HALLGATÓI VISSZAJELZÉSEK EGY SPANYOL SZAKNYELVI KURZUSSAL KAPCSOLATBAN T2 - GAZDASÁG, POLITIKA ÉS NYELV PB - Aposztróf Kiadó CY - Budapest SN - 9789636250447 PY - 2024 SP - 115 EP - 130 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34754297 ID - 34754297 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kóris, Rita AU - Pál, Ágnes AU - Réthi, Gábor ED - Szegedi, Krisztina TI - Egyéni kezdeményezések vagy a nemzetköziesítés hatékony eszköze? Nemzetközi együttműködési projektek intézményi szintű alkalmazása az üzleti tudományok területén T2 - Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért PB - Budapesti Gazdasági Egyetem CY - Budapest SN - 9786156342744 PY - 2023 SP - 153 EP - 160 PG - 8 DO - 10.29180/978-615-6342-74-4_16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34391614 ID - 34391614 AB - Jelen tanulmány rövid áttekintést nyújt a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) korábban megvalósult és jelenleg is megvalósuló különböző nemzetköziesítési kezdeményezésekről, illetve azok eredményeiről. Egyetemünkön a nemzetközi projektek számos formája van jelen az üzleti oktatási gyakorlatban: szaknyelvi és készségfejlesztő projektek, Erasmus+ partnerségi projektek, virtuális nemzetközi együttműködési projektek, valamint globális interkulturális oktatási programok színesítik az oktatást. A tanulmány arra keresi a választ példák és jó gyakorlatok bemutatásán keresztül, hogyan lehet ezeket a projekteket minél jobban beépíteni az intézményi gyakorlatba, valamint hogyan lehet minél hatékonyabban hasznosítani a megvalósult projektek eredményeit. A tanulmány szerzői amellett érvelnek, hogy szükség van az intézményi jó gyakorlatok elismerésére, a megvalósult kezdeményezések folytatására, ehhez az oktatók ösztönzésére, valamint az intézményi keretek kidolgozására újabb oktatók bevonására. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kóris, Rita AU - Pál, Ágnes TI - A hallgatói munka értékelésének újragondolása a hazai felsőoktatásban tanító szaknyelvoktatók körében végzett kérdőíves felmérés tükrében JF - MODERN NYELVOKTATÁS J2 - MODERN NYELVOKTATÁS VL - 28 PY - 2022 IS - 1-2 SP - 63 EP - 74. SN - 1219-638X DO - 10.51139/monye.2022.1-2.63.76 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32895276 ID - 32895276 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Réka AU - Pál, Ágnes TI - Nemzetközi projektek disszeminációja a BGE-n JF - MODERN NYELVOKTATÁS J2 - MODERN NYELVOKTATÁS VL - 28 PY - 2022 IS - 1-2 SP - 165 EP - 166. SN - 1219-638X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32895246 ID - 32895246 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tamargo, Valentina AU - Pál, Ágnes AU - Erdélyi, Éva TI - Sustainable tourism policy in practice. A comparative case study of Argentina and Costa Rica TS - A comparative case study of Argentina and Costa Rica JF - PROSPERITAS J2 - PROSPERITAS VL - 9 PY - 2022 IS - 1-2 PG - 12 SN - 2064-759X DO - 10.31570/prosp_2022_0009 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32793086 ID - 32793086 AB - Argentina and Costa Rica are two Latin American countries rich in natural attractions that make up most of their tourism attractiveness for visitors. However, Costa Rica has managed to establish itself as a successful example and leader in the Sustainable Tourism sector, while Argentina could not. The aim of the present work is to explore what can account for such differences: more specifically, why Argentina has been unable to establish healthy sustainable tourism development. To examine the research question, the present study sets to describe the Tourism Development Policy of Argentina and Costa Rica, analyse their sustainability, and compare both countries by using a comparative qualitative and interpretative case study method. Comparisons will be made concerning three different governance levels: international, national, and local. The results of the present study show a close resemblance of both countries’ international policy with a stark difference at the national level, with two main consequences. Firstly, it suggests a greater importance of the National Tourism Development guiding plan when it comes to setting directions of the sustainability of the sector. Secondly, the biggest contrast that can be identified between the two countries is found on the environmental component of sustainability. Thirdly, it is observed that the application of National Tourism Policy at a local level has a high impact on the sustainability of the touristic activity, especially in terms of the involvement and inclusion of local communities. Finally, suggestions and easily applicable modifications are formulated based on the Costa Rican example to improve the country’s tourism Development in the years to come. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pál, Ágnes AU - Kóris, Rita ED - Chen, Julian TI - LSP Teacher Perspectives on Alternative Assessment Practices at European Universities Amid the COVID-19 Crisis and Beyond T2 - Emergency Remote Teaching and Beyond PB - Springer Netherlands CY - Cham SN - 9783030840662 PY - 2021 SP - 535 EP - 555 PG - 21 DO - 10.1007/978-3-030-84067-9_24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33030452 ID - 33030452 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Sudhershan, Aleksandra AU - Némethová, Ildikó AU - Vesala-Varttala, Tanja AU - Pál, Ágnes AU - Arau Ribeiro, María del Carmen AU - Szénich, Alexandra AU - Asztalos, Réka AU - Martin, Štefl TI - Reinventing Curriculum Design for Autonomous Language Learning T2 - Abstracts AG 2 PY - 2021 SP - 27 EP - 28 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32898985 ID - 32898985 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Réka AU - Bánhegyi, Mátyás AU - Fajt, Balázs AU - Pál, Ágnes AU - Szénich, Alexandra TI - Hallgatói visszajelzések a kényszertávoktatásra való átállásról és a digitális módszertani megújulásról az egyetemi szaknyelvoktatásban. egy kérdőíves felmérés tanulságai TS - egy kérdőíves felmérés tanulságai JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 31 PY - 2021 IS - 6 SP - 84 EP - 100 PG - 17 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32121854 ID - 32121854 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pál, Ágnes AU - Kóris, Rita TI - Kihívások és perspektívák a hallgatói munka értékelésében. európai szaknyelvoktatók tapasztalatai a kényszertávoktatással kapcsolatban TS - európai szaknyelvoktatók tapasztalatai a kényszertávoktatással kapcsolatban JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 31 PY - 2021 IS - 6 SP - 35 EP - 49 PG - 15 SN - 1215-5233 DO - 10.14232/ISKKULT.2021.06.35 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32111616 ID - 32111616 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kóris, Rita AU - Pál, Ágnes TI - Fostering learners’ involvement in the assessment process during the COVID-19 pandemic: Perspectives of university language and communication teachers across the globe JF - JOURNAL OF UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING PRACTICE J2 - JOURNAL OF UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING PRACTICE VL - 18 PY - 2021 IS - 5 PG - 21 SN - 1449-9789 DO - 10.53761/1.18.5.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32111614 ID - 32111614 LA - English DB - MTMT ER -