TY - CONF AU - Dávid, Mária AU - Estefánné Varga, Magdolna ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Az IKT használat hatása a tanulásra és a pszichés működésre T2 - Agria Media 2017, ICI 15 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás PB - Eszterházy Károly Egyetem C1 - Eger PY - 2017 SP - 28 EP - 29 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3297394 ID - 3297394 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dávid, Mária AU - Estefánné Varga, Magdolna TI - Az IKT használat hatása a tanulásra és a pszichés működésre PY - 2017 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3297391 ID - 3297391 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dávid, Mária AU - Taskó, Tünde Anna AU - Estefánné Varga, Magdolna TI - Az önszabályozó tanulás fejlettségének kapcsolata a tanulási eredményekkel és az IKT használat jellemzőivel PY - 2016 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3074187 ID - 3074187 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dávid, Mária AU - Taskó, Tünde Anna AU - Héjja-Nagy, Katalin AU - Dorner, László AU - Estefánné Varga, Magdolna ED - Molnár, Gyöngyvér ED - Bús, Enikő TI - Az önszabályozó tanulás fejlettségének mérése és kapcsolata a tanulási eredményességgel T2 - PÉK 2016. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Előadás-összefoglalók = CEA 2016 14. Conference on Educational Assessment : Program - Abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633064788 PY - 2016 SP - 141 EP - 141 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060872 ID - 3060872 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dorner, László AU - Hatvani, Andrea AU - Taskó, Tünde Anna AU - Soltész, Péter AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Dávid, Mária TI - IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 25 EP - 56 PG - 32 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060693 ID - 3060693 AB - Háttér és célok: Ma már szinte közhelynek számít, hogy az infokommunikációs technológiák terjedése teljesen megváltoztatta a mindennapjainkat, legyen szó akár tanulásról, akár munkáról vagy kikapcsolódásról. Ez különösen igaz a digitális bennszülöttek, a Z generáció tagjaira, akik a korábbi generációkhoz képest már igen korán találkoznak a digitális technológiákkal, életük szerves részévé válik. Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy milyen mintázatokat mutat az IKT-eszközök használata a 10–18 éves korosztály körében napjainkban. Kutatásunk célja feltárni, hogy a Z generációhoz tartozó („millenials”) három korosztály (10, 14 és 18 évesek) között különbségeket találunk-e az IKTeszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök terén. Feltételezhetően ugyanis kora gyerekkorukban még az egymáshoz közel eső korosztályokba tartozó tanulók is eltérő hatásoknak voltak kitéve ezen a téren a gyors technológiai változások következtében. Módszer és minta: 2014 februárjában lezáruló keresztmetszeti vizsgálatunkban 492 fős iskolás mintán (194 fő 10 éves; 166 fő 14 éves és 132 fő 18 éves) vizsgáltuk az IKT-eszközhasználati szokásokat. A vizsgálat egri és Eger környéki általános és középiskolákban zajlott. A nemek aránya a mintában kiegyensúlyozottnak tekinthető (205 fiú és 287 lány). Kutatócsoportunk által kifejlesztett online IKT-használati kérdőívet használtunk, mely 42 itemet tartalmaz (főként 5 fokú Likert-típusú skálák és zárt kérdések), és az IKT-eszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök, valamint a párhuzamos feladatvégzés (multitasking) gyakoriságának vizsgálatát tűzi ki célul. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dávid, Mária AU - Taskó, Tünde Anna AU - Héjja-Nagy, Katalin AU - Mester, Dolli AU - Dorner, László AU - Estefánné Varga, Magdolna TI - Az önszabályozó tanulás fejlettségének összefüggései a tanulási eredményességgel és az IKT-használat gyakoriságával JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 71 PY - 2016 IS - 1 SP - 197 EP - 225 PG - 29 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2016.71.1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3055597 ID - 3055597 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Virág, Irén AU - Estefánné Varga, Magdolna TI - Az osztatlan tanárképzés tantervi irányelvei PY - 2015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3193911 ID - 3193911 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dávid, Mária AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Taskó, Tünde Anna AU - Héjja-Nagy, Katalin ED - Belovári, Anita TI - Új típusú tananyagtartalmak a csecsemő- és kisgyermeknevelő-képzésben T2 - I. Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia PB - Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar CY - Kaposvár SN - 9789639821958 PY - 2015 SP - 100 EP - 110 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998363 ID - 2998363 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Estefánné Varga, Magdolna AU - Mester, Dolli AU - Hanák, Zsuzsanna TI - Az önszabályozó tanulás fejlettségi szintjének összefüggése a tanulási eredményességgel. Tudományos előadás TS - Tudományos előadás PY - 2015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998087 ID - 2998087 N1 - [előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Estefánné Varga, Magdolna TI - A Pszichológia Tanszék 25 éve. A pszichológia szerepe a nevelésben - 25 év a tanárképzésért TS - A pszichológia szerepe a nevelésben - 25 év a tanárképzésért PY - 2015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998081 ID - 2998081 N1 - [előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER -