@CONFERENCE{MTMT:3297394, title = {Az IKT használat hatása a tanulásra és a pszichés működésre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3297394}, author = {Dávid, Mária and Estefánné Varga, Magdolna}, booktitle = {Agria Media 2017, ICI 15 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás}, unique-id = {3297394}, year = {2017}, pages = {28-29} } @misc{MTMT:3297391, title = {Az IKT használat hatása a tanulásra és a pszichés működésre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3297391}, author = {Dávid, Mária and Estefánné Varga, Magdolna}, unique-id = {3297391}, year = {2017} } @misc{MTMT:3074187, title = {Az önszabályozó tanulás fejlettségének kapcsolata a tanulási eredményekkel és az IKT használat jellemzőivel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3074187}, author = {Dávid, Mária and Taskó, Tünde Anna and Estefánné Varga, Magdolna}, unique-id = {3074187}, year = {2016} } @{MTMT:3060872, title = {Az önszabályozó tanulás fejlettségének mérése és kapcsolata a tanulási eredményességgel}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060872}, author = {Dávid, Mária and Taskó, Tünde Anna and Héjja-Nagy, Katalin and Dorner, László and Estefánné Varga, Magdolna}, booktitle = {PÉK 2016. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Előadás-összefoglalók = CEA 2016 14. Conference on Educational Assessment : Program - Abstracts}, unique-id = {3060872}, year = {2016}, pages = {141-141} } @article{MTMT:3060693, title = {IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3060693}, author = {Dorner, László and Hatvani, Andrea and Taskó, Tünde Anna and Soltész, Péter and Estefánné Varga, Magdolna and Dávid, Mária}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.2}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3060693}, issn = {0025-0279}, abstract = {Háttér és célok: Ma már szinte közhelynek számít, hogy az infokommunikációs technológiák terjedése teljesen megváltoztatta a mindennapjainkat, legyen szó akár tanulásról, akár munkáról vagy kikapcsolódásról. Ez különösen igaz a digitális bennszülöttek, a Z generáció tagjaira, akik a korábbi generációkhoz képest már igen korán találkoznak a digitális technológiákkal, életük szerves részévé válik. Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy milyen mintázatokat mutat az IKT-eszközök használata a 10–18 éves korosztály körében napjainkban. Kutatásunk célja feltárni, hogy a Z generációhoz tartozó („millenials”) három korosztály (10, 14 és 18 évesek) között különbségeket találunk-e az IKTeszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök terén. Feltételezhetően ugyanis kora gyerekkorukban még az egymáshoz közel eső korosztályokba tartozó tanulók is eltérő hatásoknak voltak kitéve ezen a téren a gyors technológiai változások következtében. Módszer és minta: 2014 februárjában lezáruló keresztmetszeti vizsgálatunkban 492 fős iskolás mintán (194 fő 10 éves; 166 fő 14 éves és 132 fő 18 éves) vizsgáltuk az IKT-eszközhasználati szokásokat. A vizsgálat egri és Eger környéki általános és középiskolákban zajlott. A nemek aránya a mintában kiegyensúlyozottnak tekinthető (205 fiú és 287 lány). Kutatócsoportunk által kifejlesztett online IKT-használati kérdőívet használtunk, mely 42 itemet tartalmaz (főként 5 fokú Likert-típusú skálák és zárt kérdések), és az IKT-eszközhasználati szokások, ismeretek és attitűdök, valamint a párhuzamos feladatvégzés (multitasking) gyakoriságának vizsgálatát tűzi ki célul.}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {25-56} } @article{MTMT:3055597, title = {Az önszabályozó tanulás fejlettségének összefüggései a tanulási eredményességgel és az IKT-használat gyakoriságával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3055597}, author = {Dávid, Mária and Taskó, Tünde Anna and Héjja-Nagy, Katalin and Mester, Dolli and Dorner, László and Estefánné Varga, Magdolna}, doi = {10.1556/0016.2016.71.1.10}, journal-iso = {M PSZICH SZLE}, journal = {MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {71}, unique-id = {3055597}, issn = {0025-0279}, year = {2016}, eissn = {1588-2799}, pages = {197-225} } @misc{MTMT:3193911, title = {Az osztatlan tanárképzés tantervi irányelvei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3193911}, author = {Virág, Irén and Estefánné Varga, Magdolna}, unique-id = {3193911}, year = {2015} } @inproceedings{MTMT:2998363, title = {Új típusú tananyagtartalmak a csecsemő- és kisgyermeknevelő-képzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998363}, author = {Dávid, Mária and Estefánné Varga, Magdolna and Taskó, Tünde Anna and Héjja-Nagy, Katalin}, booktitle = {I. Nemzetközi Kisgyermeknevelési Konferencia}, unique-id = {2998363}, year = {2015}, pages = {100-110} } @misc{MTMT:2998087, title = {Az önszabályozó tanulás fejlettségi szintjének összefüggése a tanulási eredményességgel. Tudományos előadás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998087}, author = {Estefánné Varga, Magdolna and Mester, Dolli and Hanák, Zsuzsanna}, unique-id = {2998087}, year = {2015} } @misc{MTMT:2998081, title = {A Pszichológia Tanszék 25 éve. A pszichológia szerepe a nevelésben - 25 év a tanárképzésért}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2998081}, author = {Estefánné Varga, Magdolna}, unique-id = {2998081}, year = {2015} }