TY - CHAP AU - Berlinger, Edina AU - Dömötör, Barbara Mária AU - Megyeri, Krisztina AU - Walter, György ED - Dömötör, Barbara Mária ED - Keresztúri, Judit Lilla TI - Gender differences and the benefits of advanced studies in financial literacy T2 - PRMIA Hungary Chapter Research Conference, 2023 : CONFERENCE PROCEEDINGS : PB - Befektetések és Vállalati Pénzügyi Tanszék Alapítványa CY - Budapest SN - 9786158064286 PY - 2023 SP - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34314976 ID - 34314976 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berlinger, Edina AU - Dömötör, Barbara Mária AU - Megyeri, Krisztina AU - Walter, György ED - Dömötör, Barbara Mária ED - Keresztúri, Judit Lilla TI - Gender differenes and the benefits of advanced studies in financial literacy T2 - PRMIA Hungary Chapter Research Conference, 2023 PB - Befektetések és Vállalati Pénzügyi Tanszék Alapítványa CY - Budapest SN - 9786158064293 PY - 2023 SP - 1 EP - 14 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225289 ID - 34225289 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szilágyi, Brigitta AU - Megyeri, Krisztina TI - Az online gyakorló tesztek bevezetésének első tapasztalatai a Dr. Ámbédkar Iskolában JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 10 PY - 2023 IS - 1 SP - 32 EP - 39 PG - 8 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.537 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34222300 ID - 34222300 AB - A tanulás hatékonyságának fontos eleme - a tanulással eltöltött megfelelő mennyiségű idő mellett - a jól megválasztott forma. A tesztelés a szakemberek által is a leghatékonyabbnak tartott tanulási módszerek egyike, amelynél az előhívás szerves részévé válik a tanulásnak. Ez a módszer egy online oktatási platform használatával úgy valósítható meg, hogy alkalmazásakor a tanár terhelése nem növekszik, sőt amennyiben rendelkezésére áll a feladatbank, amiből a tesztelés folyik, komoly könnyítést jelent számára. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok oktatásával, nevelésével foglalkozó Dr. Ámbédkar Iskolában a 2021/2022-es tanévben kísérleti jelleggel a hagyományos tanulást, tanítást rendszeres online teszteléssel egészítettük ki. Ennek a munkának a tapasztalatait, tanulságait szeretnénk megosztani. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dobák, Dávid AU - Csuta, Ákos AU - Megyeri, Krisztina AU - Szilágyi, Brigitta TI - A geometriai gondolkodás szintjeinek feltérképezése a van Hiele-elmélet segítségével JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 8 PY - 2021 IS - 4 SP - 406 EP - 412 PG - 7 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.483 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32586041 ID - 32586041 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berlinger, Edina AU - Megyeri, Krisztina ED - Dömötör, Barbara Mária ED - Váradi, Kata TI - Real option pricing with Monte-Carlo simulation T2 - Selected chapters of corporate finance and risk management PB - Corvinus University of Budapest CY - Budapest SN - 9789635037995 PY - 2019 SP - 76 EP - 80 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30868141 ID - 30868141 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Száz, János AU - Vidovics-Dancs, Ágnes AU - Megyeri, Krisztina ED - Száz, János TI - Gyakorló feladatsorok T2 - Befektetések, kockázatok, folyamatok PB - Citromfű Bt. CY - Budapest PY - 2018 SP - 548 EP - 554 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30398408 ID - 30398408 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berlinger, Edina AU - Megyeri, Krisztina TI - Kiszorítós. A minimumponthatár emelésének hatása a felsőoktatásban TS - A minimumponthatár emelésének hatása a felsőoktatásban JF - MAGYAR NARANCS J2 - MAGYAR NARANCS VL - 27 PY - 2015 IS - 35 SN - 1586-0647 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3211742 ID - 3211742 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Megyeri, Krisztina TI - Mária Augusztinovics (1930-2014) PY - 2015 SP - 9 EP - 11 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3201984 ID - 3201984 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Megyeri, Krisztina AU - Berlinger, Edina ED - Berács, József ED - Iwinska, Julia ED - Kováts, Gergely Ferenc ED - Matei, Liviu TI - Access to Higher Education for the Disadvataged T2 - Central European Higher Education Cooperation Conference Proceedings PB - Corvinus University of Budapest Digital Press CY - Budapest SN - 9789635036028 PY - 2015 SP - 199 EP - 209 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2951603 ID - 2951603 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berlinger, Edina AU - Megyeri, Krisztina TI - Mélyszegénységből a felsőoktatásba JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 62 PY - 2015 IS - 6 SP - 674 EP - 699 PG - 26 SN - 0023-4346 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2902740 ID - 2902740 AB - A társadalmi egyenlőtlenségek növekedése és a mobilitás csökkenése világszerte aggasztó tendenciákat mutat. Magyarországon a közoktatás szegényeket sújtó, feltűnően diszkriminatív jellege az elmúlt évtizedekben súlyos veszélybe sodorta a társadalmi mobilitást. A felsőoktatás-politika a belépést nehezítve (minimumpont-emelések, duális tandíjrendszer, tandíjemelések) és a teljesítményelvet túlhajszolva tovább súlyosbította a helyzetet, amit a Diákhitel–2 bevezetése sem tudott ellensúlyozni egy olyan környezetben, ahol az állam felsőoktatás-ellenes propagandát folytat, és közben drasztikusan csökkenti a finanszírozást. A hibás szabályozás miatt a többletpontok rendszere sem működik megfelelően. Mindezek miatt a halmozottan hátrányos helyzetű hallgatók felsőoktatás-beli részaránya felvételkor jelenleg fél százalék körül mozog, ami a gimnáziumi férőhelyek tervezett radikális szűkítése miatt várhatóan el fogja érni az abszolút nulla szintet. A tanulmányban bemutatunk egy általunk indított civil kezdeményezést, a Híd a felsőoktatásba elnevezésű programot, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a hátrányos helyzetű, főként roma középiskolásoknak a sikeres egyetemi felvételihez és a diploma megszerzéséhez. A fő tanulság: viszonylag kevés pénzből és rövid idő alatt még akkor is lehet eredményeket elérni, ha az általános társadalmi és politikai környezet egyáltalán nem támogató.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I22, I24. LA - Hungarian DB - MTMT ER -