@{MTMT:34314976, title = {Gender differences and the benefits of advanced studies in financial literacy}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34314976}, author = {Berlinger, Edina and Dömötör, Barbara Mária and Megyeri, Krisztina and Walter, György}, booktitle = {PRMIA Hungary Chapter Research Conference, 2023 : CONFERENCE PROCEEDINGS :}, unique-id = {34314976}, year = {2023}, pages = {5} } @inproceedings{MTMT:34225289, title = {Gender differenes and the benefits of advanced studies in financial literacy}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225289}, author = {Berlinger, Edina and Dömötör, Barbara Mária and Megyeri, Krisztina and Walter, György}, booktitle = {PRMIA Hungary Chapter Research Conference, 2023}, unique-id = {34225289}, year = {2023}, pages = {1-14} } @article{MTMT:34222300, title = {Az online gyakorló tesztek bevezetésének első tapasztalatai a Dr. Ámbédkar Iskolában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34222300}, author = {Szilágyi, Brigitta and Megyeri, Krisztina}, doi = {10.3311/ope.537}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {10}, unique-id = {34222300}, abstract = {A tanulás hatékonyságának fontos eleme - a tanulással eltöltött megfelelő mennyiségű idő mellett - a jól megválasztott forma. A tesztelés a szakemberek által is a leghatékonyabbnak tartott tanulási módszerek egyike, amelynél az előhívás szerves részévé válik a tanulásnak. Ez a módszer egy online oktatási platform használatával úgy valósítható meg, hogy alkalmazásakor a tanár terhelése nem növekszik, sőt amennyiben rendelkezésére áll a feladatbank, amiből a tesztelés folyik, komoly könnyítést jelent számára. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok oktatásával, nevelésével foglalkozó Dr. Ámbédkar Iskolában a 2021/2022-es tanévben kísérleti jelleggel a hagyományos tanulást, tanítást rendszeres online teszteléssel egészítettük ki. Ennek a munkának a tapasztalatait, tanulságait szeretnénk megosztani.}, year = {2023}, eissn = {2064-9908}, pages = {32-39} } @article{MTMT:32586041, title = {A geometriai gondolkodás szintjeinek feltérképezése a van Hiele-elmélet segítségével}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32586041}, author = {Dobák, Dávid and Csuta, Ákos and Megyeri, Krisztina and Szilágyi, Brigitta}, doi = {10.3311/ope.483}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {8}, unique-id = {32586041}, year = {2021}, eissn = {2064-9908}, pages = {406-412} } @{MTMT:30868141, title = {Real option pricing with Monte-Carlo simulation}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30868141}, author = {Berlinger, Edina and Megyeri, Krisztina}, booktitle = {Selected chapters of corporate finance and risk management}, unique-id = {30868141}, year = {2019}, pages = {76-80} } @{MTMT:30398408, title = {Gyakorló feladatsorok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30398408}, author = {Száz, János and Vidovics-Dancs, Ágnes and Megyeri, Krisztina}, booktitle = {Befektetések, kockázatok, folyamatok}, unique-id = {30398408}, year = {2018}, pages = {548-554} } @article{MTMT:3211742, title = {Kiszorítós. A minimumponthatár emelésének hatása a felsőoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3211742}, author = {Berlinger, Edina and Megyeri, Krisztina}, journal-iso = {MAGYAR NARANCS}, journal = {MAGYAR NARANCS}, volume = {27}, unique-id = {3211742}, issn = {1586-0647}, year = {2015}, eissn = {0865-3437} } @misc{MTMT:3201984, title = {Mária Augusztinovics (1930-2014)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/3201984}, author = {Megyeri, Krisztina}, unique-id = {3201984}, year = {2015}, pages = {9-11} } @inproceedings{MTMT:2951603, title = {Access to Higher Education for the Disadvataged}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2951603}, author = {Megyeri, Krisztina and Berlinger, Edina}, booktitle = {Central European Higher Education Cooperation Conference Proceedings}, unique-id = {2951603}, year = {2015}, pages = {199-209} } @article{MTMT:2902740, title = {Mélyszegénységből a felsőoktatásba}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/2902740}, author = {Berlinger, Edina and Megyeri, Krisztina}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {62}, unique-id = {2902740}, issn = {0023-4346}, abstract = {A társadalmi egyenlőtlenségek növekedése és a mobilitás csökkenése világszerte aggasztó tendenciákat mutat. Magyarországon a közoktatás szegényeket sújtó, feltűnően diszkriminatív jellege az elmúlt évtizedekben súlyos veszélybe sodorta a társadalmi mobilitást. A felsőoktatás-politika a belépést nehezítve (minimumpont-emelések, duális tandíjrendszer, tandíjemelések) és a teljesítményelvet túlhajszolva tovább súlyosbította a helyzetet, amit a Diákhitel–2 bevezetése sem tudott ellensúlyozni egy olyan környezetben, ahol az állam felsőoktatás-ellenes propagandát folytat, és közben drasztikusan csökkenti a finanszírozást. A hibás szabályozás miatt a többletpontok rendszere sem működik megfelelően. Mindezek miatt a halmozottan hátrányos helyzetű hallgatók felsőoktatás-beli részaránya felvételkor jelenleg fél százalék körül mozog, ami a gimnáziumi férőhelyek tervezett radikális szűkítése miatt várhatóan el fogja érni az abszolút nulla szintet. A tanulmányban bemutatunk egy általunk indított civil kezdeményezést, a Híd a felsőoktatásba elnevezésű programot, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a hátrányos helyzetű, főként roma középiskolásoknak a sikeres egyetemi felvételihez és a diploma megszerzéséhez. A fő tanulság: viszonylag kevés pénzből és rövid idő alatt még akkor is lehet eredményeket elérni, ha az általános társadalmi és politikai környezet egyáltalán nem támogató.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I22, I24.}, year = {2015}, pages = {674-699} }