TY - JOUR AU - Prantner, Csilla TI - Mitől lesz jó a szoftvered?. Herendy Csilla UX kutatás elmélete és gyakorlata című könyvéről TS - Herendy Csilla UX kutatás elmélete és gyakorlata című könyvéről JF - MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT J2 - MÉDIAKUTATÓ VL - 25 PY - 2024 IS - 1 SP - 81 EP - 82 PG - 2 SN - 1586-8389 DO - 10.55395/MK.2024.1.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34754926 ID - 34754926 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Prantner, Csilla AU - Koczka, Ferenc AU - Biró, Csaba ED - Kovács, Enikő TI - Milyen változásokat hozhatnak a kvantumszámítógépek az oktatás területén? T2 - Módszerek a fenntarthatóság jegyében PB - Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962663 T3 - Pedagógiai és szakmódszertani tanulmányok PY - 2023 SP - 149 EP - 163 PG - 15 DO - 10.46403/Modszerekafenntarthatosagjegyeben.2023.143 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34554237 ID - 34554237 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Prantner, Csilla ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Tanulási stílusok és a tanulás hatékonysága T2 - Agria Média 2023 ICI 17 PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 88 EP - 88 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193893 ID - 34193893 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Bogárdi, Tünde ED - Borbás, László ED - Csüllög, Judit ED - Emri, Zsuzsa ED - Fejes, Adrienn ED - Hadnagy, József ED - Prantner, Csilla ED - Pacsuta, István ED - Tóthné Várady, Krisztina ED - Verók, Attila ED - Virág, Irén TI - Tehetségfüzet 9. PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem CY - Eger PY - 2023 SP - 319 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33998493 ID - 33998493 N1 - Megjelent a Líceum Paletta gondozásában LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Koczka, Ferenc AU - Prantner, Csilla AU - Biró, Csaba TI - Educational Issues Raised by the Availability of the Quantum Computer JF - CENTRAL-EUROPEAN JOURNAL OF NEW TECHNOLOGIES IN RESEARCH EDUCATION AND PRACTICE J2 - CEJ-NETREP VL - 5 PY - 2023 IS - 1 SP - 1 EP - 17 PG - 17 SN - 2676-9425 DO - 10.36427/CEJNTREP.5.1.5051 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33831304 ID - 33831304 AB - The development of quantum computers is bringing major changes to the IT sector. These computers, based on completely new principles, can provide effective solutions to previously unsolvable problems. Regulations have already been introduced in the European Union and Hungarian law to confirm that we are getting closer to the era of quantum computers. Therefore, we believe that education and teachers should follow the development of these machines so that future students in the field of information technology, whether they are IT teachers, physicists, or programmers, are not caught unawares. In this article, we present some examples from abroad where quantum computing topics are already included at certain levels of education. LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Prantner, Csilla AU - Csernai, Zoltán AU - Racsko, Réka TI - A kollaboratív tanulási terek támogatása VR/AR technológiával PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33763855 ID - 33763855 N1 - [Előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Prantner, Csilla TI - Hogyan mozog a szemünk?. A szemmozgás és a vizuális információfeldolgozás elméleti háttere. A tekintetkövetés módszere és alkalmazási területei. A mérési apparátus bemutatása. A detektált szemmozgásadatok elemzése. Néhány korábbi vizsgálati eredmény (olvasáskutatás, vizuális áttekintés, webergonómia) ismertetése. TS - A szemmozgás és a vizuális információfeldolgozás elméleti háttere. A tekintetkövetés módszere és alkalmazási területei. A mérési apparátus bemutatása. A detektált szemmozgásadatok elemzése. Néhány korábbi vizsgálati eredmény (olvasáskutatás, vizuális áttekintés, webergonómia) ismertetése. PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33701991 ID - 33701991 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Biró, Csaba AU - Koczka, Ferenc AU - Prantner, Csilla ED - Szlávi, Péter ED - Zsakó, László TI - Milyen kérdéseket vet fel az oktatás területén a kvantumszámítógépek megjelenése? T2 - Infodidact 2022 PB - Webdidaktika Alapítvány CY - Budapest SN - 9786158060868 PY - 2023 SP - 43 EP - 58 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33689393 ID - 33689393 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Prantner, Csilla TI - What a good website is? PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32889218 ID - 32889218 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Prantner, Csilla TI - Az NKP portál lehetőségei - akadálymentes tanítást-tanulást támogató felület. 15. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia TS - 15. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32831811 ID - 32831811 AB - A Nemzeti Köznevelési Portálon (NKP) lévő okostankönyveknek, mint digitális, innovatív, sokoldalú taneszközöknek, a tanórákra való bevitele, módszertani szempontból új perspektívákat nyit a tanítási-tanulási folyamatok kapcsán. A digitális mobil eszközök és webes funkciók tanórai alkalmazása már önmagában jelentős motivációs hatással bír a mai gyermekek tanulási attitűdjére. Az elektronikus tanulási környezet lehetőségei és az internethasználat lelkesíti a tanulókat a tananyag befogadására, hiszen használatukkal élményszerűvé válik az információszerzés és a feladatvégzés: úgy érzik, hogy játszva tanulnak. Az NKP 2.0 portál okostankönyveinek tantermi körülmények közti módszertani kipróbálására még a portál nyilvános megnyitása előtt az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép- , Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézetének 5. e osztályában került először sor 2018 májusában. Akciókutatás keretében négy tantárgy (magyar nyelv, matematika, természetismeret és történelem), tantárgyankénti négy tanórája lett megtartva az NKP 2.0-ás verziójú felület támogatásával. Az tanórasort a tanárokkal való interjúk, a felület használatáról szóló bemutatók előzték meg. A tanároknak volt idejük az általuk választott – ám tanmenethez igazodó – témakörre egyénileg felülkészülniük az NKP 2.0 felület elérésével. A vizsgálati sort megelőzően és követően minden, kísérletben részt vevő tanár és tanuló töltött ki kérdőívet arról, hogy mit vár ezektől a tanóráktól, illetve milyen tapasztalatokat és benyomásokat szerzett az órák során. A kutatás eredményeként tanároknak szóló jó gyakorlatok kerültek kidolgozásra a felület tanórai használata kapcsán, illetve a tapasztalatok alapján a portálon informatikai és tartalmi javítások is történtek. Az okostankönyvek az otthoni felkészülés alkalmával is hatékony, használható, kényelmes és izgalmas támogatást nyújtanak mind a tanárok, mind a tanulók számára, amit a 2020-ban kezdődő pandémiás időszak is alátámaszt, az iskolák bezárása után nemsokkal vált nyilvánossá az NKP 2.0 portál. A pandémiás időszakban a portál használatát felmérő online kérdőívek eredményeiről a használat mértékéről, illetve az újbóli iskolamegnyitások óta eltelt időszak portálon nyomon követhető időszakáról szól még az előadás. LA - Hungarian DB - MTMT ER -