@article{MTMT:34754926, title = {Mitől lesz jó a szoftvered?. Herendy Csilla UX kutatás elmélete és gyakorlata című könyvéről}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34754926}, author = {Prantner, Csilla}, doi = {10.55395/MK.2024.1.6}, journal-iso = {MÉDIAKUTATÓ}, journal = {MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT}, volume = {25}, unique-id = {34754926}, issn = {1586-8389}, year = {2024}, pages = {81-82} } @inbook{MTMT:34554237, title = {Milyen változásokat hozhatnak a kvantumszámítógépek az oktatás területén?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34554237}, author = {Prantner, Csilla and Koczka, Ferenc and Biró, Csaba}, booktitle = {Módszerek a fenntarthatóság jegyében}, doi = {10.46403/Modszerekafenntarthatosagjegyeben.2023.143}, unique-id = {34554237}, year = {2023}, pages = {149-163} } @CONFERENCE{MTMT:34193893, title = {Tanulási stílusok és a tanulás hatékonysága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193893}, author = {Prantner, Csilla}, booktitle = {Agria Média 2023 ICI 17}, unique-id = {34193893}, year = {2023}, pages = {88-88} } @book{MTMT:33998493, title = {Tehetségfüzet 9.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33998493}, editor = {Bogárdi, Tünde and Borbás, László and Csüllög, Judit and Emri, Zsuzsa and Fejes, Adrienn and Hadnagy, József and Prantner, Csilla and Pacsuta, István and Tóthné Várady, Krisztina and Verók, Attila and Virág, Irén}, publisher = {EKKE}, unique-id = {33998493}, year = {2023} } @article{MTMT:33831304, title = {Educational Issues Raised by the Availability of the Quantum Computer}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33831304}, author = {Koczka, Ferenc and Prantner, Csilla and Biró, Csaba}, doi = {10.36427/CEJNTREP.5.1.5051}, journal-iso = {CEJ-NETREP}, journal = {CENTRAL-EUROPEAN JOURNAL OF NEW TECHNOLOGIES IN RESEARCH EDUCATION AND PRACTICE}, volume = {5}, unique-id = {33831304}, abstract = {The development of quantum computers is bringing major changes to the IT sector. These computers, based on completely new principles, can provide effective solutions to previously unsolvable problems. Regulations have already been introduced in the European Union and Hungarian law to confirm that we are getting closer to the era of quantum computers. Therefore, we believe that education and teachers should follow the development of these machines so that future students in the field of information technology, whether they are IT teachers, physicists, or programmers, are not caught unawares. In this article, we present some examples from abroad where quantum computing topics are already included at certain levels of education.}, year = {2023}, eissn = {2676-9425}, pages = {1-17} } @misc{MTMT:33763855, title = {A kollaboratív tanulási terek támogatása VR/AR technológiával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33763855}, author = {Prantner, Csilla and Csernai, Zoltán and Racsko, Réka}, unique-id = {33763855}, year = {2023}, orcid-numbers = {Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X} } @misc{MTMT:33701991, title = {Hogyan mozog a szemünk?. A szemmozgás és a vizuális információfeldolgozás elméleti háttere. A tekintetkövetés módszere és alkalmazási területei. A mérési apparátus bemutatása. A detektált szemmozgásadatok elemzése. Néhány korábbi vizsgálati eredmény (olvasáskutatás, vizuális áttekintés, webergonómia) ismertetése.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33701991}, author = {Prantner, Csilla}, unique-id = {33701991}, year = {2023} } @inproceedings{MTMT:33689393, title = {Milyen kérdéseket vet fel az oktatás területén a kvantumszámítógépek megjelenése?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33689393}, author = {Biró, Csaba and Koczka, Ferenc and Prantner, Csilla}, booktitle = {Infodidact 2022}, unique-id = {33689393}, year = {2023}, pages = {43-58} } @misc{MTMT:32889218, title = {What a good website is?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32889218}, author = {Prantner, Csilla}, unique-id = {32889218}, year = {2022} } @misc{MTMT:32831811, title = {Az NKP portál lehetőségei - akadálymentes tanítást-tanulást támogató felület. 15. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32831811}, author = {Prantner, Csilla}, unique-id = {32831811}, abstract = {A Nemzeti Köznevelési Portálon (NKP) lévő okostankönyveknek, mint digitális, innovatív, sokoldalú taneszközöknek, a tanórákra való bevitele, módszertani szempontból új perspektívákat nyit a tanítási-tanulási folyamatok kapcsán. A digitális mobil eszközök és webes funkciók tanórai alkalmazása már önmagában jelentős motivációs hatással bír a mai gyermekek tanulási attitűdjére. Az elektronikus tanulási környezet lehetőségei és az internethasználat lelkesíti a tanulókat a tananyag befogadására, hiszen használatukkal élményszerűvé válik az információszerzés és a feladatvégzés: úgy érzik, hogy játszva tanulnak. Az NKP 2.0 portál okostankönyveinek tantermi körülmények közti módszertani kipróbálására még a portál nyilvános megnyitása előtt az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép- , Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézetének 5. e osztályában került először sor 2018 májusában. Akciókutatás keretében négy tantárgy (magyar nyelv, matematika, természetismeret és történelem), tantárgyankénti négy tanórája lett megtartva az NKP 2.0-ás verziójú felület támogatásával. Az tanórasort a tanárokkal való interjúk, a felület használatáról szóló bemutatók előzték meg. A tanároknak volt idejük az általuk választott – ám tanmenethez igazodó – témakörre egyénileg felülkészülniük az NKP 2.0 felület elérésével. A vizsgálati sort megelőzően és követően minden, kísérletben részt vevő tanár és tanuló töltött ki kérdőívet arról, hogy mit vár ezektől a tanóráktól, illetve milyen tapasztalatokat és benyomásokat szerzett az órák során. A kutatás eredményeként tanároknak szóló jó gyakorlatok kerültek kidolgozásra a felület tanórai használata kapcsán, illetve a tapasztalatok alapján a portálon informatikai és tartalmi javítások is történtek. Az okostankönyvek az otthoni felkészülés alkalmával is hatékony, használható, kényelmes és izgalmas támogatást nyújtanak mind a tanárok, mind a tanulók számára, amit a 2020-ban kezdődő pandémiás időszak is alátámaszt, az iskolák bezárása után nemsokkal vált nyilvánossá az NKP 2.0 portál. A pandémiás időszakban a portál használatát felmérő online kérdőívek eredményeiről a használat mértékéről, illetve az újbóli iskolamegnyitások óta eltelt időszak portálon nyomon követhető időszakáról szól még az előadás.}, year = {2022} }