TY - GEN AU - Csordás-Makszin, Ágnes AU - Makszin, Imre AU - Hamar, Pál AU - Simonek, Jaromir AU - Halasi, Szabolcs AU - Soós, István TI - Testnevelő tanárok tanítási környezetének vizsgálata a Kárpát-medencében PY - 2021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31978300 ID - 31978300 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ho, Walter AU - Ahmed, Md Dilsad AU - Carvalho, Pedro G. AU - Branislav, Antala AU - Makszin, Imre AU - Valeiro, Miguel G. AU - Kougioumtzis, Konstantin AU - Cazzoli, Stefania AU - Van, Niekerk Rudolph L. AU - Morris, Tony AU - Huang, Fan AU - Wong, Beatriz TI - DEVELOPMENT OF AN INSTRUMENT TO ASSESS PERCEPTION OF QUALITY PHYSICAL EDUCATION (QPE) AMONG EUROPEAN PROFESSIONALS JF - SOUTH AFRICAN JOURNAL FOR RESEARCH IN SPORT PHYSICAL EDUCATION AND RECREATION J2 - S AFR J RES SPORT PH VL - 41 PY - 2019 IS - 1 SP - 31 EP - 49 PG - 19 SN - 0379-9069 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31207053 ID - 31207053 AB - Developing quality physical education programmes (QPE) for school-age children is an important goal of teachers and health educators. This paper studies professionals' perceptions of QPE in Europe. In the survey, 24 items related to status and roles, educational elements and supportive features in physical education, were presented to education professionals from six selected European cities. A sample of 342 professionals participated. After an exploratory factor analysis (EFA), using Maximum Likelihood extraction and direct oblimin rotation methods, 18 of the 24 items were retained. The items were clustered under four subscales, Development and Supportive Elements for QPE in Schools, Core Value of QPE, Curriculum Arrangement of Physical Activities and Core Content Knowledge of QPE. Cronbach's alpha coefficient (alpha=0.85) indicated good internal consistency for the overall measure. The retained four factors from the EFA were assessed with confirmatory factor analysis (CFA). The four-factor model demonstrated a good fit with the data. It was hypothesised that all 24 items could be retained after EFA, but six items were excluded due to low factor loading. The four-factor structure had internal consistency and acceptable inter-factor correlations. The structure seemed applicable to the diversified setting for the study of QPE. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Makszin, Imre AU - Csordás-Makszin, Ágnes ED - Hamar, Pál TI - A testnevelés tanítási gyakorlatainak hatékonyságvizsgálata T2 - A testnevelésnek és sportnak össztársadalmi sikerességre van szüksége PB - Testnevelési Egyetem CY - [s. l.] SN - 9786155196126 PY - 2018 SP - 49 EP - 60 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3374816 ID - 3374816 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Csordás-Makszin, Ágnes AU - Makszin, Imre AU - Soós, István AU - Hamar, Pál TI - A tanári motivációk vizsgálata - Egy előtanulmány bemutatása T2 - 47. Mozgásbiológiai Konferencia C1 - Budapest PY - 2017 SP - 33 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3320511 ID - 3320511 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Makszin, Imre AU - Csordás-Makszin, Ágnes TI - Minőségi testnevelés a sportiskolák igazgatóinak szemével T2 - Dr. Kis Jenő emlékkonferencia PY - 2017 SP - 15 EP - 16 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3296752 ID - 3296752 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csordás-Makszin, Ágnes AU - Makszin, Imre TI - Minőségi testnevelés a köznevelési típusú sportiskolák igazgatóinak szemszögéből JF - FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT J2 - FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA VL - 28 PY - 2017 IS - 3-6 SP - 114 EP - 118 PG - 5 SN - 0866-2495 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3295315 ID - 3295315 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Makszin, Imre TI - A testnevelés elmélete és módszertana ET - 0 PB - Dialóg Campus Kiadó CY - Budapest CY - Pécs PY - 2014 SP - 288 SN - 9786155376245 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3260567 ID - 3260567 N1 - 3. jav., bőv. kiad. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Somhegyi, Annamária AU - Tóth, J AU - Makszin, Imre TI - A Magyar Gerincgyógyászati Társaság tartásjavító mozgásanyagának kontrollált prospektív vizsgálata az iskolai testnevelésben JF - KALOKAGATHIA J2 - KALOKAGATHIA VL - 44 PY - 2006 IS - 1-2 SP - 248 EP - 255 PG - 8 SN - 1218-1498 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2111598 ID - 2111598 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Makszin, Imre TI - A testnevelés elmélete és módszertana T3 - (Testnevelés és sport, ISSN 1586-975X); (Dialóg Campus sport, ISSN 1586-0973); (Dialóg Campus tankönyvek, ISSN 1418-1274) ET - 0 PB - Dialóg Campus Kiadó CY - Budapest CY - Pécs PY - 2002 SP - 282 SN - 963931076X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2117197 ID - 2117197 N1 - Megjegyzés-23135484 Idézés a könyv 22. oldalán. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Makszin, Imre TI - Prevenció vagy korrekció? JF - KALOKAGATHIA J2 - KALOKAGATHIA VL - 35 PY - 1997 IS - 1-2 SP - 123 EP - 132 PG - 10 SN - 1218-1498 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2111576 ID - 2111576 LA - Hungarian DB - MTMT ER -