TY - BOOK AU - Földi, Kata TI - Kereskedelmi marketing : egyetemi jegyzet PB - Debreceni Egyetemi Kiadó CY - Debrecen PY - 2024 SP - 107 SN - 9789636151416 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34753082 ID - 34753082 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Pénzes, Ibolya Rózsa TI - Online vásárlói magatartás az Észak-és Dél-Alföld régiókban JF - RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE J2 - RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE VL - VIII PY - 2023 IS - 2 SP - 13 EP - 24 PG - 12 SN - 2559-9941 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34724271 ID - 34724271 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Pénzes, I. R. TI - Online vásárlói magatartás az Észak- és Dél-Alföld régiókban JF - RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE J2 - RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE VL - 8 PY - 2023 IS - 2 SP - 13 EP - 24 PG - 12 SN - 2559-9941 DO - 10.30716/RSZ/23/2/2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34575273 ID - 34575273 AB - A tanulmány célja annak feltárása, hogy az alföldi régiókban milyen a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó attitűdje, az mennyiben különbözik az országos kutatási eredményektől, a vásárlók hogyan ítélik meg az online beszerzés előnyeit és hátrányait, valamint az élelmiszerek online beszerzésének milyen regionális sajátosságai vannak. A szakirodalom feldolgozását hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük, amelynek során kiemeltnek tekintettük a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket, az online csatornák használatának előnyeit és hátrányait. A szekunder kutatás során a globális, majd a magyarországi online kiskereskedelem változásán túlmenően vizsgáltuk az FMCG szektorban zajló folyamatokat és a vásárlói magatartást is. Primer kutatásunk során Magyarország két régiójára fókuszáltunk. A megkérdezést standardizált, strukturált, online kérdőív segítségével végeztük a Debreceni Egyetem és a Wekerle Sándor Üzleti Főiskola hallgatóinak közreműködésével. A feldolgozható kérdőívek száma 623 volt, a megkérdezettek szocio-demográfiai jellemzőit az online vásárlás meghatározó ismérvei szerint mértük. Az alföldi régióban élő lakosok online vásárlásának aránya 6 százalékponttal alacsonyabb az országos átlagnál, amely az élelmiszerek online vásárlásában fokozottan gyengébb eredménnyel jelenik meg. Az online vásárlás előnyei közül azonos megítélésű a kényelem és az időtakarékosság fontossága, míg más tényezők pl. házhozszállítás értékelése eltérő volt. Az Észak-Alföldön és Dél-Alföldön élő online vásárlók hátrányként leginkább a fizetési feltételeket és az adatbiztonságot emelték ki. A válaszadók jövőbeni online vásárlási szándéka bizonytalan és azt korlátok között képzelik el, illetve a potenciális vásárlás csak a tartós élelmiszerekhez kapcsolható. Online vásárlás régióspecifikus (Észak- és Dél-Alföld) illetve termékspecifikus (élelmiszer) vizsgálata. A regionális sajátosságokon alapuló, online vásárlásra irányuló attitűdök indokolják azt, hogy az üzletláncoknak célszerűbb lenne differenciált marketingstartégiát alkalmazni, amely elsősorban a marketingkommunikációt és az értékesítés-szervezést érintheti. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Vajas, Boglárka AU - Szakács, Attila TI - Research of Buying Habits of Private Label Goods in the FMCG Market JF - CONTROLLER INFO J2 - CONTROLLER INFO VL - 10 PY - 2023 IS - Spec. issue 2 SP - 14 EP - 19 PG - 6 SN - 2063-9309 DO - 10.24387/CI.2023.SPECIAL ISSUE 2.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34523646 ID - 34523646 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Pólya, Éva AU - Pénzes, Ibolya Rózsa TI - Fight for Customers - Correlations of Trade Organizations and Sales Promotionon the Hungarian FMCG Market JF - TÁPLÁLKOZÁSMARKETING J2 - TÁPLÁLKOZÁSMARKETING VL - 10 PY - 2023 IS - 2 SP - 31 EP - 38 PG - 8 SN - 2064-8839 DO - 10.20494//TM/10/2/3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477486 ID - 34477486 AB - Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers’ trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Török, Ádám Imre AU - Szakács, Attila TI - Építő- és tüzelőanyag vásárlás információ keresés netnográfiai kutatása JF - CONTROLLER INFO J2 - CONTROLLER INFO VL - 11 PY - 2023 IS - 3 SP - 27 EP - 32 PG - 6 SN - 2063-9309 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34352298 ID - 34352298 AB - Az építőanyag kiskereskedelem látványos fejlődése hazai viszonylatban nyomon követhető. A szakirodalom feldolgozását és szekunder kutatást hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük. Primer kutatás keretében netnográfiai adatelemzést folytattunk google-on, facebook-on (tiszasasi kiskereskedelmi vállalkozás és "Kádár kocka házak" csoport) és alkalmazásokkal (Semrush, Keyword Surfer) az építőanyagokkal és tüzelőanyagokkal kapcsolatos online térben történő információ megosztásról és keresésről. Az építőanyag árakra vonatkozó vásárlói keresések feltűnően gyakran szerepeltek. Az építőanyag kiskereskedők facebook oldalon az árakkal kapcsolatban is ajánlott posztolni, akciós árak érvényességi időtartamának feltüntetésével. Az építőanyag kiskereskedőknek és kivitelezőknek javasoljuk az online pozitív szájreklámot alkalmazni, valamint weboldalukat a vásárlói keresőszavakra optimalizálni (SEO). LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Földi, Kata AU - Heltai, Éva Eszter AU - Szakács, Attila TI - Egy hús- és hentesáru üzlet választásának értékelő elemzése, különösen az ár mint befolyásoló tényező és az ár-észlelés tükrében JF - POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT J2 - POLGÁRI SZEMLE VL - 19 PY - 2023 IS - 1-3 SP - 349 EP - 363 PG - 15 SN - 1786-6553 DO - 10.24307/psz.2023.0924 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34258391 ID - 34258391 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Földi, Kata ED - Nagy, Benedek TI - Qualitative research on food shopping behavior from the point of view of today's retailers T2 - Challenges in the Carpathian Basin: 16th Annual International Conference on Economics and Business PB - Risoprint CY - Cluj-Napoca SN - 9789735330385 PY - 2023 SP - 295 EP - 305 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34231652 ID - 34231652 AB - The spectacular growth effect of the Covid-19 epidemic is widely known. The epidemic caused a significant increase in e-commerce. My research goal is to explore the opinions of food retail store managers regarding changes in customer behavior (shopping habits and store choice) during the Covid-19 period; what factors of the advantages of shopping in FMCG market webshops can be offset by buying food in traditional stores. Among the qualitative research methods, I chose the expert interview because it is suitable for a deeper exploration of a specific problem area, in this case the topics of food purchasing habits and store selection. According to Steinar (2005, p. 63), the qualitative interview is a research method that allows a privileged glimpse into our fundamental experiences of the world. The expert interviews made it possible to thoroughly question expert and competitor respondents, and were suitable for a deeper exploration of shopping habits, store selection, and the problem area of satisfied and regular customers. According to Rubin-Rubin (1995, p. 43), the qualitative interview design is flexible, iterative and continuous, rather than pre-repared and set in stone. Therefore, I adapted the order of the questions within and between topics to the answers of the in-depth interview subjects. Steinar's (2005) five main approaches to interview analysis are discussed, from which I used meaning condensation, which was used to convert the interviewees' main points into short forms. The categorization structures the extensive and complex interviews and provides an overview. Using this method, I structured the long texts into figures using the software of the word cloud method. Steinar (2005, p. 201) mentions Miles- Huberman's (1994) 13 tactics in the context of ad hoc meaning-making, of which he approaches counting as a well-known way of seeing "what's there". Therefore, I also used this method during my interview analyses. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Földi, Kata ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - A koronavírus hatása az élelmiszer vásárlásra az 1. hullámban. Azaz az FMCG piaci kiskereskedelmi üzletvezetők és helyettesek (kínálati oldal) kvalitatív kutatása TS - Azaz az FMCG piaci kiskereskedelmi üzletvezetők és helyettesek (kínálati oldal) kvalitatív kutatása T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 58 EP - 65 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34187128 ID - 34187128 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Földi, Kata AU - Pólya, Éva AU - Pénzes, Ibolya Rózsa ED - Nagy, Benedek TI - FIGHT FOR CUSTOMERS CORRELATIONS OF TRADE ORGANIZATIONS AND SALES PROMOTION ON THE HUNGARIAN FMCG MARKET T2 - Challenges in the Carpathian Basin: 16th Annual International Conference on Economics and Business PB - Risoprint CY - Cluj-Napoca SN - 9789735330385 PY - 2023 SP - 287 EP - 294 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34170237 ID - 34170237 AB - Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers' trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency. LA - English DB - MTMT ER -