@book{MTMT:34753082, title = {Kereskedelmi marketing : egyetemi jegyzet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34753082}, isbn = {9789636151416}, author = {Földi, Kata}, publisher = {Debreceni Egyetemi Kiadó}, unique-id = {34753082}, keywords = {marketing}, year = {2024} } @article{MTMT:34724271, title = {Online vásárlói magatartás az Észak-és Dél-Alföld régiókban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34724271}, author = {Földi, Kata and Pénzes, Ibolya Rózsa}, journal-iso = {RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE}, journal = {RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE}, volume = {VIII}, unique-id = {34724271}, issn = {2559-9941}, year = {2023}, pages = {13-24} } @article{MTMT:34575273, title = {Online vásárlói magatartás az Észak- és Dél-Alföld régiókban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34575273}, author = {Földi, Kata and Pénzes, I. R.}, doi = {10.30716/RSZ/23/2/2}, journal-iso = {RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE}, journal = {RÉGIÓKUTATÁS SZEMLE}, volume = {8}, unique-id = {34575273}, issn = {2559-9941}, abstract = {A tanulmány célja annak feltárása, hogy az alföldi régiókban milyen a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó attitűdje, az mennyiben különbözik az országos kutatási eredményektől, a vásárlók hogyan ítélik meg az online beszerzés előnyeit és hátrányait, valamint az élelmiszerek online beszerzésének milyen regionális sajátosságai vannak. A szakirodalom feldolgozását hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük, amelynek során kiemeltnek tekintettük a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket, az online csatornák használatának előnyeit és hátrányait. A szekunder kutatás során a globális, majd a magyarországi online kiskereskedelem változásán túlmenően vizsgáltuk az FMCG szektorban zajló folyamatokat és a vásárlói magatartást is. Primer kutatásunk során Magyarország két régiójára fókuszáltunk. A megkérdezést standardizált, strukturált, online kérdőív segítségével végeztük a Debreceni Egyetem és a Wekerle Sándor Üzleti Főiskola hallgatóinak közreműködésével. A feldolgozható kérdőívek száma 623 volt, a megkérdezettek szocio-demográfiai jellemzőit az online vásárlás meghatározó ismérvei szerint mértük. Az alföldi régióban élő lakosok online vásárlásának aránya 6 százalékponttal alacsonyabb az országos átlagnál, amely az élelmiszerek online vásárlásában fokozottan gyengébb eredménnyel jelenik meg. Az online vásárlás előnyei közül azonos megítélésű a kényelem és az időtakarékosság fontossága, míg más tényezők pl. házhozszállítás értékelése eltérő volt. Az Észak-Alföldön és Dél-Alföldön élő online vásárlók hátrányként leginkább a fizetési feltételeket és az adatbiztonságot emelték ki. A válaszadók jövőbeni online vásárlási szándéka bizonytalan és azt korlátok között képzelik el, illetve a potenciális vásárlás csak a tartós élelmiszerekhez kapcsolható. Online vásárlás régióspecifikus (Észak- és Dél-Alföld) illetve termékspecifikus (élelmiszer) vizsgálata. A regionális sajátosságokon alapuló, online vásárlásra irányuló attitűdök indokolják azt, hogy az üzletláncoknak célszerűbb lenne differenciált marketingstartégiát alkalmazni, amely elsősorban a marketingkommunikációt és az értékesítés-szervezést érintheti.}, keywords = {regionális különbségek; vásárlási szokások; online vásárlók; online kiskereskedelem; online élelmiszervásárlás}, year = {2023}, pages = {13-24} } @article{MTMT:34523646, title = {Research of Buying Habits of Private Label Goods in the FMCG Market}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34523646}, author = {Földi, Kata and Vajas, Boglárka and Szakács, Attila}, doi = {10.24387/CI.2023.SPECIAL ISSUE 2.3}, journal-iso = {CONTROLLER INFO}, journal = {CONTROLLER INFO}, volume = {10}, unique-id = {34523646}, issn = {2063-9309}, year = {2023}, pages = {14-19} } @article{MTMT:34477486, title = {Fight for Customers - Correlations of Trade Organizations and Sales Promotionon the Hungarian FMCG Market}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477486}, author = {Földi, Kata and Pólya, Éva and Pénzes, Ibolya Rózsa}, doi = {10.20494//TM/10/2/3}, journal-iso = {TÁPLÁLKOZÁSMARKETING}, journal = {TÁPLÁLKOZÁSMARKETING}, volume = {10}, unique-id = {34477486}, issn = {2064-8839}, abstract = {Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers’ trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.}, keywords = {Operation conditions; Sales Promotion; trade organization; consumer opinion}, year = {2023}, eissn = {2631-1380}, pages = {31-38} } @article{MTMT:34352298, title = {Építő- és tüzelőanyag vásárlás információ keresés netnográfiai kutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34352298}, author = {Földi, Kata and Török, Ádám Imre and Szakács, Attila}, journal-iso = {CONTROLLER INFO}, journal = {CONTROLLER INFO}, volume = {11}, unique-id = {34352298}, issn = {2063-9309}, abstract = {Az építőanyag kiskereskedelem látványos fejlődése hazai viszonylatban nyomon követhető. A szakirodalom feldolgozását és szekunder kutatást hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük. Primer kutatás keretében netnográfiai adatelemzést folytattunk google-on, facebook-on (tiszasasi kiskereskedelmi vállalkozás és "Kádár kocka házak" csoport) és alkalmazásokkal (Semrush, Keyword Surfer) az építőanyagokkal és tüzelőanyagokkal kapcsolatos online térben történő információ megosztásról és keresésről. Az építőanyag árakra vonatkozó vásárlói keresések feltűnően gyakran szerepeltek. Az építőanyag kiskereskedők facebook oldalon az árakkal kapcsolatban is ajánlott posztolni, akciós árak érvényességi időtartamának feltüntetésével. Az építőanyag kiskereskedőknek és kivitelezőknek javasoljuk az online pozitív szájreklámot alkalmazni, valamint weboldalukat a vásárlói keresőszavakra optimalizálni (SEO).}, year = {2023}, pages = {27-32} } @article{MTMT:34258391, title = {Egy hús- és hentesáru üzlet választásának értékelő elemzése, különösen az ár mint befolyásoló tényező és az ár-észlelés tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34258391}, author = {Földi, Kata and Heltai, Éva Eszter and Szakács, Attila}, doi = {10.24307/psz.2023.0924}, journal-iso = {POLGÁRI SZEMLE}, journal = {POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT}, volume = {19}, unique-id = {34258391}, issn = {1786-6553}, year = {2023}, eissn = {1786-8823}, pages = {349-363} } @inproceedings{MTMT:34231652, title = {Qualitative research on food shopping behavior from the point of view of today's retailers}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34231652}, author = {Földi, Kata}, booktitle = {Challenges in the Carpathian Basin: 16th Annual International Conference on Economics and Business}, unique-id = {34231652}, abstract = {The spectacular growth effect of the Covid-19 epidemic is widely known. The epidemic caused a significant increase in e-commerce. My research goal is to explore the opinions of food retail store managers regarding changes in customer behavior (shopping habits and store choice) during the Covid-19 period; what factors of the advantages of shopping in FMCG market webshops can be offset by buying food in traditional stores. Among the qualitative research methods, I chose the expert interview because it is suitable for a deeper exploration of a specific problem area, in this case the topics of food purchasing habits and store selection. According to Steinar (2005, p. 63), the qualitative interview is a research method that allows a privileged glimpse into our fundamental experiences of the world. The expert interviews made it possible to thoroughly question expert and competitor respondents, and were suitable for a deeper exploration of shopping habits, store selection, and the problem area of satisfied and regular customers. According to Rubin-Rubin (1995, p. 43), the qualitative interview design is flexible, iterative and continuous, rather than pre-repared and set in stone. Therefore, I adapted the order of the questions within and between topics to the answers of the in-depth interview subjects. Steinar's (2005) five main approaches to interview analysis are discussed, from which I used meaning condensation, which was used to convert the interviewees' main points into short forms. The categorization structures the extensive and complex interviews and provides an overview. Using this method, I structured the long texts into figures using the software of the word cloud method. Steinar (2005, p. 201) mentions Miles- Huberman's (1994) 13 tactics in the context of ad hoc meaning-making, of which he approaches counting as a well-known way of seeing "what's there". Therefore, I also used this method during my interview analyses.}, year = {2023}, pages = {295-305} } @inbook{MTMT:34187128, title = {A koronavírus hatása az élelmiszer vásárlásra az 1. hullámban. Azaz az FMCG piaci kiskereskedelmi üzletvezetők és helyettesek (kínálati oldal) kvalitatív kutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34187128}, author = {Földi, Kata}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34187128}, year = {2023}, pages = {58-65} } @inproceedings{MTMT:34170237, title = {FIGHT FOR CUSTOMERS CORRELATIONS OF TRADE ORGANIZATIONS AND SALES PROMOTION ON THE HUNGARIAN FMCG MARKET}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34170237}, author = {Földi, Kata and Pólya, Éva and Pénzes, Ibolya Rózsa}, booktitle = {Challenges in the Carpathian Basin: 16th Annual International Conference on Economics and Business}, unique-id = {34170237}, abstract = {Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers' trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.}, year = {2023}, pages = {287-294} }