TY - CHAP AU - Győri, János AU - Csereklye, Erzsébet ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Knowledge sharing between language teachers and teacher educators in formal and shadow education T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 81 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483918 ID - 34483918 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Makszim, Edina AU - Csereklye, Erzsébet ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Multikulturális attitűdök magyarországi tanodákban T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 352 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483857 ID - 34483857 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hanis Kakaba, Habila AU - Csereklye, Erzsébet ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Nigerian Doctoral Students in Hungary: Professional socialization process, struggles and plans T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 304 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483847 ID - 34483847 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csereklye, Erzsébet ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Doktori hallgatók szakmai szocializációjának tényezői és folyamata T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 261 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483834 ID - 34483834 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Sulaimanova, Nazgul AU - Csereklye, Erzsébet AU - Győri, János AU - Horváth, László TI - ‘To go or not to go’: organizational determinants of academic staff participation in teaching mobility–a structural equation modelling approach JF - EUROPEAN JOURNAL OF HIGHER EDUCATION J2 - EU J HIGH EDU PY - 2023 SN - 2156-8235 DO - 10.1080/21568235.2023.2294742 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477900 ID - 34477900 N1 - Doctoral School of Education, ELTE Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary Institute of Intercultural Psychology and Education, ELTE Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary Institute of Education, ELTE Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary Export Date: 4 January 2024 Correspondence Address: Sulaimanova, N.Kazinczy street 23-27, Hungary; email: nazgul.sulaimanova05@gmail.com AB - Within the framework of the higher education internationalisation agenda, academic mobility has become a prevailing policy pillar in most universities, engaging both students and teaching staff. A growing body of literature investigates students’ experiences as the outcome of various mobility programmes. However, the encounters of teaching staff are still uncharted territory to a considerable extent. This study investigates precursors of staff mobility for teaching (SMT) in conjunction with three organisational attributes–learning organisational behaviour, support for SMT and strategic focus of institutions on internationalisation. We hypothesise that these organisational features are interrelated and have an impact on the probability of staff participating in mobility programmes for teaching purposes. We employ a structural equation modelling (SEM) with Maximum Likelihood estimation on data from a survey conducted in the framework of the Teach with Erasmus+ project from 745 academics in Europe. Findings support our argument that recognizing and understanding the relevance and interdependency of organisational learning and strategic support contribute to the creation of an inclusive and responsive climate encouraging SMT. © 2023 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Rónay, Zoltán AU - Csereklye, Erzsébet AU - Kormos, Kevin ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Árral szemben. A szexuális kisebbségek iskolai helyzete és megítélése a köznevelés aktuális folyamatai tükrében TS - A szexuális kisebbségek iskolai helyzete és megítélése a köznevelés aktuális folyamatai tükrében T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 392 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34224050 ID - 34224050 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csereklye, Erzsébet TI - Janusz Korczak helye az interkulturális pedagógiai gondolkodásban JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 32 PY - 2022 IS - 8-9 SP - 130 EP - 133 PG - 4 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303137 ID - 33303137 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sulaimanova, Nazgul AU - Győri, János AU - Csereklye, Erzsébet ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - The impact of internationalization on doctoral schools of education in Hungary T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 502 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303117 ID - 33303117 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Győri, János AU - Csereklye, Erzsébet ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - Nyugdíjas tanárok élethossziglani tanulása. A tanítás tanulása a formális tanári pályán túl TS - A tanítás tanulása a formális tanári pályán túl T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 360 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303115 ID - 33303115 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Győri, János AU - Csereklye, Erzsébet ED - Rónay, Zoltán ED - Muth-Fazekas, Ágnes ED - Horváth, László ED - Kálmán, Orsolya TI - Nyugdíjas tanárok mint magántanárok. A tanítás tanulásának és a szakmai énkép alakulásának egy másik kontextusa TS - A tanítás tanulásának és a szakmai énkép alakulásának egy másik kontextusa T2 - Keresni az újat szüntelen... PB - L'Harmattan Kiadó CY - Budapest SN - 9789634149187 T3 - Metszéspontok PY - 2022 SP - 400 EP - 431 PG - 32 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33125224 ID - 33125224 LA - Hungarian DB - MTMT ER -