@{MTMT:34483918, title = {Knowledge sharing between language teachers and teacher educators in formal and shadow education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483918}, author = {Győri, János and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34483918}, year = {2023}, pages = {81-82}, orcid-numbers = {Győri, János/0000-0002-3894-7959; Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @{MTMT:34483857, title = {Multikulturális attitűdök magyarországi tanodákban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483857}, author = {Makszim, Edina and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34483857}, year = {2023}, pages = {352-353}, orcid-numbers = {Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @{MTMT:34483847, title = {Nigerian Doctoral Students in Hungary: Professional socialization process, struggles and plans}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483847}, author = {Hanis Kakaba, Habila and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34483847}, year = {2023}, pages = {304-305}, orcid-numbers = {Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @{MTMT:34483834, title = {Doktori hallgatók szakmai szocializációjának tényezői és folyamata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34483834}, author = {Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34483834}, year = {2023}, pages = {261}, orcid-numbers = {Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @article{MTMT:34477900, title = {‘To go or not to go’: organizational determinants of academic staff participation in teaching mobility–a structural equation modelling approach}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477900}, author = {Sulaimanova, Nazgul and Csereklye, Erzsébet and Győri, János and Horváth, László}, doi = {10.1080/21568235.2023.2294742}, journal-iso = {EU J HIGH EDU}, journal = {EUROPEAN JOURNAL OF HIGHER EDUCATION}, unique-id = {34477900}, issn = {2156-8235}, abstract = {Within the framework of the higher education internationalisation agenda, academic mobility has become a prevailing policy pillar in most universities, engaging both students and teaching staff. A growing body of literature investigates students’ experiences as the outcome of various mobility programmes. However, the encounters of teaching staff are still uncharted territory to a considerable extent. This study investigates precursors of staff mobility for teaching (SMT) in conjunction with three organisational attributes–learning organisational behaviour, support for SMT and strategic focus of institutions on internationalisation. We hypothesise that these organisational features are interrelated and have an impact on the probability of staff participating in mobility programmes for teaching purposes. We employ a structural equation modelling (SEM) with Maximum Likelihood estimation on data from a survey conducted in the framework of the Teach with Erasmus+ project from 745 academics in Europe. Findings support our argument that recognizing and understanding the relevance and interdependency of organisational learning and strategic support contribute to the creation of an inclusive and responsive climate encouraging SMT. © 2023 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.}, keywords = {organisational learning; organisational support; internationalisation of higher education; staff mobility for teaching; strategic focus}, year = {2023}, eissn = {2156-8243}, orcid-numbers = {Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X; Győri, János/0000-0002-3894-7959; Horváth, László/0000-0003-0003-1045} } @{MTMT:34224050, title = {Árral szemben. A szexuális kisebbségek iskolai helyzete és megítélése a köznevelés aktuális folyamatai tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34224050}, author = {Rónay, Zoltán and Csereklye, Erzsébet and Kormos, Kevin}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34224050}, year = {2023}, pages = {392-393}, orcid-numbers = {Rónay, Zoltán/0000-0002-2051-5672; Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @article{MTMT:33303137, title = {Janusz Korczak helye az interkulturális pedagógiai gondolkodásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303137}, author = {Csereklye, Erzsébet}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {32}, unique-id = {33303137}, issn = {1215-5233}, year = {2022}, eissn = {1588-0818}, pages = {130-133}, orcid-numbers = {Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @{MTMT:33303117, title = {The impact of internationalization on doctoral schools of education in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303117}, author = {Sulaimanova, Nazgul and Győri, János and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33303117}, year = {2022}, pages = {502-503}, orcid-numbers = {Győri, János/0000-0002-3894-7959; Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @{MTMT:33303115, title = {Nyugdíjas tanárok élethossziglani tanulása. A tanítás tanulása a formális tanári pályán túl}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33303115}, author = {Győri, János and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33303115}, year = {2022}, pages = {360-361}, orcid-numbers = {Győri, János/0000-0002-3894-7959; Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} } @inbook{MTMT:33125224, title = {Nyugdíjas tanárok mint magántanárok. A tanítás tanulásának és a szakmai énkép alakulásának egy másik kontextusa}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33125224}, author = {Győri, János and Csereklye, Erzsébet}, booktitle = {Keresni az újat szüntelen...}, unique-id = {33125224}, year = {2022}, pages = {400-431}, orcid-numbers = {Győri, János/0000-0002-3894-7959; Csereklye, Erzsébet/0000-0002-6378-395X} }