TY - BOOK AU - Angyal, Zsuzsanna AU - Baditzné Pálvölgyi, Kata AU - Kálmán, Orsolya AU - Kimmel, Magdolna AU - Gonda, Zsuzsa AU - Lázár, Ildikó ED - Balogh, Judit TI - Mentorképzés és differenciált fejlesztés. Módszertani útmutató TS - Módszertani útmutató T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 8. PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) CY - Budapest PY - 2022 SN - 9789634895015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33861242 ID - 33861242 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Angyal, Zsuzsanna AU - Baditzné Pálvölgyi, Kata AU - Lázár, Ildikó ED - Balogh, Judit TI - A differenciált fejlesztés módszertana. Résztvevői kézikönyv TS - Résztvevői kézikönyv T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 10. PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) CY - Budapest PY - 2022 SN - 9789634895039 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33831779 ID - 33831779 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lázár, Ildikó ED - Feldné Knapp, Ilona TI - Intercultural competence in language teaching. Changes in beliefs and practice? TS - Changes in beliefs and practice? T2 - Kompetenzen und Standards PB - ELTE Eötvös József Collegium CY - Budapest SN - 9786155897580 T3 - Cathedra Magistrorum. CM-Beiträge zur Lehrerforschung, ISSN 2063-837X ; 6. PY - 2022 SP - 234 EP - 260 PG - 27 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33555669 ID - 33555669 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Lázár, Ildikó TI - Mirrors and windows in language teacher education. Intercultural competence and reform pedagogy TS - Intercultural competence and reform pedagogy PB - Cambridge Scholars Publishing CY - Newcastle upon Tyne PY - 2022 SP - 226 SN - 9781527582095 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32823527 ID - 32823527 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lázár, Ildikó ED - Balogh, Judit ED - Lázár, Ildikó ED - Raátz, Judit TI - Kultúrák találkozása és kommunikációs kultúra T2 - Hátrányos helyzetű tanulók mentorálása PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) CY - Budapest SN - 9789634893264 T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 6. PY - 2021 SP - 78 EP - 96 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31613001 ID - 31613001 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Balogh, Judit ED - Lázár, Ildikó ED - Raátz, Judit TI - Hátrányos helyzetű tanulók mentorálása T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 6. PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) CY - Budapest PY - 2021 SP - 143 SN - 9789634893264 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31612996 ID - 31612996 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lázár, Ildikó ED - Károly, Krisztina ED - Lázár, Ildikó ED - Gall, Cecilia TI - Cooperative Learning for Intercultural Competence. A Pilot Study on Teachers' Views and Classroom Practice TS - A Pilot Study on Teachers' Views and Classroom Practice T2 - Culture and Intercultural Communication PB - ELTE School of English and American Studies (SEAS) CY - Budapest SN - 9789634891765 PY - 2020 SP - 71 EP - 89 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31282818 ID - 31282818 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Károly, Krisztina AU - Lázár, Ildikó AU - Cecilia, Gall ED - Károly, Krisztina ED - Lázár, Ildikó ED - Gall, Cecilia TI - Foreword T2 - Culture and Intercultural Communication PB - ELTE School of English and American Studies (SEAS) CY - Budapest SN - 9789634891765 PY - 2020 SP - 7 EP - 8 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31282800 ID - 31282800 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Károly, Krisztina ED - Lázár, Ildikó ED - Gall, Cecilia TI - Culture and Intercultural Communication. Research and Education TS - Research and Education PB - ELTE School of English and American Studies (SEAS) CY - Budapest PY - 2020 SP - 238 SN - 9789634891765 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31282798 ID - 31282798 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kozák, Zsuzsanna AU - Lázár, Ildikó TI - The Neighbor’s Window. A Visual World Foundation project on bystanders becoming upstanders TS - A Visual World Foundation project on bystanders becoming upstanders JF - TESOL Newsletter of the Social Responsibility Interest Section VL - 10 PY - 2018 SP - & UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30863627 ID - 30863627 LA - English DB - MTMT ER -