TY - CHAP AU - Pál, Ágnes AU - Szénich, Alexandra AU - Asztalos, Réka ED - Sáringer, János TI - A HALLGATÓK AUTONÓM TANULÁSI KÉSZSÉGEINEK FEJLESZTÉSE A CORALL PROJEKTBEN. HALLGATÓI VISSZAJELZÉSEK EGY SPANYOL SZAKNYELVI KURZUSSAL KAPCSOLATBAN TS - HALLGATÓI VISSZAJELZÉSEK EGY SPANYOL SZAKNYELVI KURZUSSAL KAPCSOLATBAN T2 - GAZDASÁG, POLITIKA ÉS NYELV PB - Aposztróf Kiadó CY - Budapest SN - 9789636250447 PY - 2024 SP - 115 EP - 130 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34754297 ID - 34754297 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Arau Ribeiro, María del Carmen AU - Sudhershan, Aleksandra AU - Schemien, Alexia AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra ED - Fleischhauer, Karen ED - Koeppl, Katrin ED - Nölle-Becker, Stefanie ED - Stolarczyk, Barbara ED - Schulzer, Sandra TI - Lighting a sustainable fire for learner responsability in LSP. A hands-on workshop with tools designed to promote collaborative autonomy TS - A hands-on workshop with tools designed to promote collaborative autonomy T2 - Mehrsprachigkeit ≠ L1+L2+...Ln PB - Arbeitskreis der Sprachenzentren an Hochschulen e.V. (AKS) CY - Bochum SN - 9783925453700 T3 - Fremdsprachen in Lehre und Forschung PY - 2023 SP - 517 EP - 526 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34689553 ID - 34689553 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra TI - Csapatmunka szaknyelvi kurzusokon. Hallgatói vélemények TS - Hallgatói vélemények T2 - XXIII. SZOKOE Nemzetközi Szaknyelvi Konferencia PB - Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar C1 - Pécs PY - 2023 SP - 7 EP - 7 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34577043 ID - 34577043 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra TI - Csapatmunka szaknyelvi kurzusokon. Hallgatói vélemények TS - Hallgatói vélemények CY - Szinergia és innováció a szaknyelvoktatásban és -kutatásban PY - 2023 SP - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34576939 ID - 34576939 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szénich, Alexandra AU - Asztalos, Réka TI - A nyelvtanulók tanulási folyamatának támogatása – néhány példa a coaching-jellegű megközelítés alkalmazására a CORALL projekt kontextusában JF - PORTA LINGUA J2 - PORTA LINGUA PY - 2023 IS - 2 SP - 169 EP - 178 PG - 10 SN - 1785-2420 DO - 10.48040/PL.2023.2.16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34442689 ID - 34442689 AB - A nyelvoktatásról, szaknyelvoktatásról folyó szakmai diskurzus állandó eleme az utóbbi évtizedekben a pedagógiai kultúraváltás szükségessége. E komplex témakör egyik meghatározó tényezője a tanári szemléletváltás, az elmozdulás a hagyományos tanárközpontú megközelítéstől a tanulói döntéseknek nagyobb teret adó, a tanulási folyamatot támogató tanári szerep irányába. A tanári szerepkör bővülését jelzik a különböző angol nyelvű megnevezések is: advisor, coach, consultant és facilitator. A közelmúltban sokan foglalkoztak a tanácsadás és a nyelvi coaching területével, számos különböző megközelítésben. Az Erasmus+ stratégiai partnerségen alapuló CORALL projekt (Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP 2019-2022) célja a hallgatók autonóm nyelvtanulásának fejlesztése és az ehhez kapcsolódó pedagógiai kultúraváltás elősegítése a projekt címében szereplő coaching-oriented/coaching-jellegű szemlélet alkalmazásával. Utóbbi kifejezést a CORALL projekt számára alkottuk meg. A projekt céljai közé tartozik a tanulók tudatosságának fejlesztése tanácsadó/coaching-szemlélet alkalmazásával. Mivel a coaching technikák megfelelő alkalmazásához képzés szükséges, a projektben képviselt nyelvoktatás elsősorban a coaching-szemléletű hozzáállást helyezi előtérbe. Tanulmányunkban összefoglaljuk a „coaching-oriented” szemlélet lényegét, és néhány példán keresztül bemutatjuk, hogyan jelenik meg ez a megközelítés a CORALL projektben létrehozott eszközökben és modulokban. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra ED - Diaz, Michael TI - Tools for supporting autonomous language learning developed in the CORALL project T2 - Participatory Pedagogies in Language Learning: Best Practice and Case Studies PB - University of Chemistry and Technology (UCT) CY - Prague SN - 9788075921635 PY - 2022 SP - 9 EP - 17 PG - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33702304 ID - 33702304 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szénich, Alexandra AU - Asztalos, Réka TI - Az autonóm nyelvtanulás támogatásának eszközei a CORALL-projekt keretein belül JF - MODERN NYELVOKTATÁS J2 - MODERN NYELVOKTATÁS VL - 28 PY - 2022 IS - 3-4 SP - 110 EP - 121 PG - 12 SN - 1219-638X DO - 10.51139/monye.2022.3-4.110.121 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33365777 ID - 33365777 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - SUDHERSHAN, Aleksandra AU - Schemien, Alexia AU - ARAU RIBEIRO, Maria DEL CARMEN AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra TI - Lighting a sustainable fire for learner responsibility in LSP:. A hands-on workshop with tools designed to promote collaborative autonomy TS - A hands-on workshop with tools designed to promote collaborative autonomy T2 - AKS-Arbeitstagung an der TU Darmstadt PY - 2022 SP - 157. UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32899003 ID - 32899003 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Asztalos, Réka AU - Szénich, Alexandra AU - Schemien, Alexia TI - World Cafe for ALL (Autonomous Language Learning) - useful tools to support autonomous learning and managing motivation. Results of the Corall Project TS - Results of the Corall Project T2 - Book of Abstracts PY - 2022 SP - 4 EP - 5 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32897513 ID - 32897513 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Réka AU - Pál, Ágnes TI - Nemzetközi projektek disszeminációja a BGE-n JF - MODERN NYELVOKTATÁS J2 - MODERN NYELVOKTATÁS VL - 28 PY - 2022 IS - 1-2 SP - 165 EP - 166. SN - 1219-638X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32895246 ID - 32895246 LA - Hungarian DB - MTMT ER -