TY - JOUR AU - Pusztai, Zoltán AU - Szauter, Ferenc AU - Friedler, Ferenc TI - Energy Efficient Drive Management of Lightweight Urban Vehicle JF - CHEMICAL ENGINEERING TRANSACTIONS J2 - CHEM ENG TR VL - 103 PY - 2023 SP - 253 EP - 258 PG - 6 SN - 1974-9791 DO - 10.3303/CET23103043 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34126562 ID - 34126562 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Péter, Tamás AU - Háry, A AU - Szauter, Ferenc AU - Szabó, Krisztián AU - Vadvári, Tibor AU - Lakatos, István TI - Mathematical Description of the Universal IDM - some Comments and Application JF - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA J2 - ACTA POLYTECH HUNG VL - 20 PY - 2023 IS - 7 SP - 99 EP - 115 PG - 17 SN - 1785-8860 DO - 10.12700/APH.20.7.2023.7.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33930648 ID - 33930648 N1 - Funding Agency and Grant Number: Ministry of Technology and Industry National Research [TKP2021-NKTA-48] Funding text: The research presented in this paper was carried out as part of the TKP2021-NKTA-48 a Ministry of Technology and Industry National Research, With support from the Development and Innovation Fund, a Funded by the TKP2021-NKTA tender program" was realized. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pusztai, Zoltán AU - Kőrös, Péter AU - Szauter, Ferenc AU - Friedler, Ferenc TI - Implementation of Optimized Regenerative Braking in Energy Efficient Driving Strategies JF - ENERGIES J2 - ENERGIES VL - 16 PY - 2023 IS - 6 SN - 1996-1073 DO - 10.3390/en16062682 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33700166 ID - 33700166 N1 - Cited By :1 Export Date: 16 October 2023 Correspondence Address: Pusztai, Z.; Vehicle Industry Research Center, Hungary; email: pusztai.zoltan@ga.sze.hu Funding details: RRF-2.3.1-21-2022-00002 Funding details: European Commission, EC Funding text 1: The research was supported by the European Union within the framework of the National Laboratory for Autonomous Systems (RRF-2.3.1-21-2022-00002). AB - In this paper, determination of optimized regenerative braking-torque function and application in energy efficient driving strategies is presented. The study investigates a lightweight electric vehicle developed for the Shell Eco-Marathon. The measurement-based simulation model was implemented in the MATLAB/Simulink environment and used to establish the optimization. The optimization of braking-torque function was performed to maximize the recuperated energy. The determined braking-torque function was applied in a driving strategy optimization framework. The extended driving strategy optimization model is suitable for energy consumption minimization in a designated track. The driving strategy optimization was created for the TT Circuit Assen, where the 2022 Shell Eco-Marathon competition was hosted. The extended optimization resulted in a 2.97% improvement in energy consumption when compared to the result previously achieved, which shows the feasibility of the proposed methodology and optimization model. LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szauter, Ferenc ED - Csikor, Dániel ED - Földesi, Rita ED - Suta, Alex ED - Szabó, Amanda TI - Mobilitás és környezet JÖVŐFORMÁLÓ JÁRMŰIPARI KUTATÁSOK Konferenciakiadvány 2022. novemberi konferencia PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr PY - 2022 SN - 9786156443182 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34132407 ID - 34132407 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szauter, Ferenc ED - Csikor, Dániel ED - Földesi, Rita ED - Suta, Alex TI - „Digitális Járműipari Kutatások a Széchenyi István Egyetemen – Mesterséges Intelligencia a mobilitásban” Konferenciakiadvány 2022. június PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr PY - 2022 SN - 9786156443151 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34028492 ID - 34028492 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Péter, Tamás AU - Háry, András AU - Szauter, Ferenc AU - Vadvári, Tibor AU - Lakatos, István ED - Péter, Tamás TI - Közúti hálózati modell alkalmazása a környezeti terhelések optimálására T2 - XVI. Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés Konferencia (IFFK 2022) PB - Magyar Mérnökakadémia (MMA) CY - Budapest SN - 9789638887573 PY - 2022 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33661932 ID - 33661932 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Péter, Tamás AU - Háry, András AU - Szauter, Ferenc AU - Vadvári, Tibor AU - Lakatos, István ED - Péter, Tamás TI - Komplex megközelítés, a közúti hálózati forgalmi folyamatok matematikai modellezésre T2 - XVI. Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés Konferencia (IFFK 2022) PB - Magyar Mérnökakadémia (MMA) CY - Budapest SN - 9789638887573 PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33602465 ID - 33602465 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Péter, Tamás AU - Háry, András AU - Szauter, Ferenc AU - Vadvári, Tibor AU - Lakatos, István ED - Péter, Tamás TI - Közúti hálózati modell különböző alkalmazásai a forgalmi folyamatok analízisénél T2 - XVI. Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés Konferencia (IFFK 2022) PB - Magyar Mérnökakadémia (MMA) CY - Budapest SN - 9789638887573 PY - 2022 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33602085 ID - 33602085 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Pusztai, Zoltán AU - Friedler, Ferenc AU - Szauter, Ferenc TI - Hybrid Solution for Driving Strategy Optimization PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33392540 ID - 33392540 N1 - Előadás LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Fecser, Nikolett AU - Szauter, Ferenc AU - Lakatos, István ED - Péter, Tamás TI - Integrált intelligens rendszer a jelzőlámpás forgalomirányítás és az intelligens közvilágítás koordinálására Magyarországon T2 - XVI. Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés Konferencia (IFFK 2022) PB - Magyar Mérnökakadémia (MMA) CY - Budapest SN - 9789638887573 PY - 2022 SP - 1 EP - 6 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33212820 ID - 33212820 LA - Hungarian DB - MTMT ER -