@article{MTMT:34008456, title = {Információ és dokumentumfilm az ukrajnai háború korában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34008456}, author = {Török, Ervin}, doi = {10.31176/apertura.2023.18.2.5}, journal-iso = {APERTÚRA}, journal = {APERTÚRA}, volume = {18}, unique-id = {34008456}, abstract = {A tanulmány az ukrajnai háború 2022-es eszkalációja után keletkezett, Magyarországon forgalomba hozott, a háborút tematizáló kreatív dokumentumfilmek rövid összehasonlító elemzését végzi el. Az elemzés azt vizsgálja, hogy a hálózati hírgyártás és híráramlás milyen közvetett és közvetlen hatással bír a dokumentumfilmekre, és milyen esetleges funkcióeltolódásokat okoz a dokumentumfilm-készítés korábbi gyakorlataihoz képest. A tanulmány több olyan összefüggést is kiemel, amelyekben ez az eltolódás tetten érhető. Ilyen eltolódásnak számít bizonyos szerkesztési gyakorlatok előnyben részesítése (párhuzamos történetmondás; interjúszituációk és mobiltelefonos felvételek, valamint eltérő képalkotási gyakorlatok váltogatása), a rövid, közösségi médiában terjedő videók rekontextualizációja, a felvételek expresszív és vallomásos jellegének hangsúlyossá válása. Ennek az eltolódásnak vannak kevésbé látványos, viszont ugyanannyira meghatározó vonatkozásai. Ezek közül a tanulmány két sarkalatos pontot emel ki: az egyik a filmes közlés általános beszédpozíciója és a néző megszólítása; a másik pedig a filmes kommunikáció etikai aspektusa. A tanulmány próbál arra is rámutatni, hogyan „köznyelviesülnek” bizonyos problémafelvetési módozatok, és milyen annak ellentartó kísérletek születtek.}, year = {2023}, eissn = {1787-7245} } @article{MTMT:34073501, title = {Utópikus energia. Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 3.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34073501}, author = {Török, Ervin}, journal-iso = {FILMVILÁG}, journal = {FILMVILÁG}, volume = {65}, unique-id = {34073501}, issn = {0428-3872}, year = {2022}, pages = {28-29} } @inbook{MTMT:34073476, title = {Tér, hely és nyilvánosság: John Woo válságmozija}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34073476}, author = {Tony, Williams}, booktitle = {A hongkongi film}, unique-id = {34073476}, year = {2022}, pages = {175-200} } @inbook{MTMT:34073468, title = {Csipetnyi zen: akció a harcművészeti moziban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34073468}, author = {Mary, Farquhar}, booktitle = {A hongkongi film}, unique-id = {34073468}, year = {2022}, pages = {125-138} } @inbook{MTMT:34073449, title = {Az új hullám. Az átmenet korszaka és az első hullám}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34073449}, author = {Stephen, Teo}, booktitle = {A hongkongi film}, unique-id = {34073449}, year = {2022}, pages = {27-57} } @misc{MTMT:33608506, title = {Apertúra, 2022, Tavasz: Vegyes szám.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33608506}, editor = {Füzi, Izabella and Török, Ervin}, unique-id = {33608506}, year = {2022} } @article{MTMT:33608488, title = {Saját tér. Gaal Ilona, Wizner Balázs: Végstádium, 2020}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33608488}, author = {Török, Ervin}, journal-iso = {KHARÓN}, journal = {KHARÓN - THANATOLÓGIAI SZEMLE}, volume = {26}, unique-id = {33608488}, issn = {1417-975X}, year = {2022}, eissn = {2060-8616}, pages = {47-62} } @inbook{MTMT:33608466, title = {Saját tér. Gaal Ilona, Wizner Balázs: Végstádium, 2020}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33608466}, author = {Török, Ervin}, booktitle = {Halál a filmművészetben}, unique-id = {33608466}, year = {2022}, pages = {47-62} } @article{MTMT:33532294, title = {Remanences and Futurities : Jonathan Rozenkrantz: Videographic Cinema}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33532294}, author = {Török, Ervin}, doi = {10.21096/disegno_2022_1et}, journal-iso = {DISEGNO}, journal = {DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA}, volume = {6}, unique-id = {33532294}, issn = {2064-7778}, abstract = {Jonathan Rozenkrantz’s book, Videographic Cinema analyses the now obsolete medium of video from a refreshing and exciting perspective. The book focuses primarily on the emergence of analogue video images in theatrically released feature films. Rozenkrantz’s approach to the archaeology of video images is carefully balanced between the refusal of ontological idealism on the one hand (exemplified by works of André Bazin and D. N. Rodowick, among others), and on the other, the refusal of the reduction of video images to mere textual signifiers.}, year = {2022}, eissn = {2416-156X}, pages = {120-124} } @article{MTMT:33025798, title = {Előszó}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33025798}, author = {Török, Ervin and Füzi, Izabella}, journal-iso = {APERTÚRA}, journal = {APERTÚRA}, unique-id = {33025798}, year = {2022}, eissn = {1787-7245}, pages = {-} }