TY - JOUR AU - Gonda, Zsuzsa TI - Beszámoló az ELTE Tanárképző Központjának Mester és Tanítvány országos tanárképzési konferenciájáról JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - 100 EP - 107 PG - 8 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2024.1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825191 ID - 34825191 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gonda, Zsuzsa TI - Információfeldolgozás és tanulástámogatás az anyanyelvi órán online tanulási környezetben JF - ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL J2 - ACTA UNIV C ESZTERHÁZY NOM SEC LINGUISTIA HUNGARICA VL - 48 PY - 2023 SP - 111 EP - 130 PG - 20 SN - 2631-0198 DO - 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2023.111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34401683 ID - 34401683 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gonda, Zsuzsa ED - Tolcsvai Nagy, Gábor ED - Laczkó, Krisztina ED - Tátrai, Szilárd TI - A digitális szövegek olvasásértésének fejlesztése elméleti és gyakorlati szempontból T2 - Nyelv, kultúra és tudomány PB - ELTE Eötvös Kiadó CY - Budapest SN - 9786156448408 PY - 2023 SP - 267 EP - 286 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34401680 ID - 34401680 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gonda, Zsuzsa AU - Takács, Judit TI - Beszámoló a XI. országos anyanyelvtanítási versenyről JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 2 SP - 108 EP - 114 PG - 7 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2023.2.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34119716 ID - 34119716 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gonda, Zsuzsa TI - A szóbeli érvelés fejlesztése a XI. Országos anyanyelvtanítási versenyen JF - ÉDES ANYANYELVÜNK J2 - ÉDES ANYANYELVÜNK VL - 3 PY - 2023 SP - 24 EP - 25 PG - 1 SN - 0139-0457 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33989496 ID - 33989496 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gonda, Zsuzsa TI - 20 éves a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport. Beszámoló a jubileumi rendezvénysorozatról TS - Beszámoló a jubileumi rendezvénysorozatról JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 15 PY - 2022 IS - 2 SP - 127 EP - 133 PG - 7 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2022.2.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34145427 ID - 34145427 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Angyal, Zsuzsanna AU - Baditzné Pálvölgyi, Kata AU - Kálmán, Orsolya AU - Kimmel, Magdolna AU - Gonda, Zsuzsa AU - Lázár, Ildikó ED - Balogh, Judit TI - Mentorképzés és differenciált fejlesztés. Módszertani útmutató TS - Módszertani útmutató T3 - Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái, ISSN 2416-2957 ; 8. PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) CY - Budapest PY - 2022 SN - 9789634895015 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33861242 ID - 33861242 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gonda, Zsuzsa ED - Tátrai, Szilárd ED - Tolcsvai Nagy, Gábor TI - Reflektív gondolkodásmódot tükröző mondatok tanárjelöltek reflektív naplóiban T2 - A magyar mondat és kontextuális környezete PB - Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar CY - Budapest SN - 9789634895602 T3 - DIAGram Könyvek ; 6. PY - 2022 SP - 371 EP - 394 PG - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33570675 ID - 33570675 AB - Since 2000 reflective thinking gains a more and more significant emphasis in the training of teacher trainees in Hungary as well (Falus−Kimmel 2003; Szivák 2003). A tool for improving reflective thinking is the reflective journal (Gulya et al 2019; Pauw − Van de Ven 2012; Ryan 2011). Reflective journals contain idiomatic representations of metacognitive operations which reflect both on actions and language use (Hámori 2020; Tátrai 2019). Metacognitive-reflective processes and elements of metapragmatic awareness turn linguistically explicit in reflective journals (Kuna−Hámori 2019). The research questions of the paper are the following: how can reflective nature be determined in the analysed texts; how can the sentences of the journals be connected to the levels of reflectivity (Nurfaidah et al. 2017); what kind of linguistic elements are illustrative of reflective texts. The current paper analyses the reflective journals of 20 university students in the perspective of pedagogy and functional cognitive pragmatics with quantitative and qualitative content and text analysing methods (Hámori 2020; Sántha 2019). Determining linguistic elements expressing reflectivity can contribute to raising awareness of reflective language use of teacher trainees and deepening reflective thinking. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Gonda, Zsuzsa ED - Jánk, István ED - Hulyák-Tomesz, Tímea ED - Domonkosi, Ágnes TI - Az online osztálytermi diskurzus sajátosságai tanári interjúk tükrében T2 - A digitális oktatás nyelvi dimenziói PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962472 PY - 2022 SP - 207 EP - 216 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33392340 ID - 33392340 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Gonda, Zsuzsa TI - Rokon értelmű szavak munkafüzet. Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek 33.. Feladatok a szókincs bővítéséhez szinonimák segítségével a 6-10. évfolyam számára. TS - Feladatok a szókincs bővítéséhez szinonimák segítségével a 6-10. évfolyam számára. ET - 1 PY - 2022 SP - 4 EP - 48 PG - 48 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33251754 ID - 33251754 LA - Hungarian DB - MTMT ER -