TY - JOUR AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Raffay, Zoltán AU - Happ, Éva TI - Digitalisation in angling tourism. Introducing new technologies to a traditional tourism product TS - Introducing new technologies to a traditional tourism product JF - GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES J2 - GEOJ TOURISM GEOSITES VL - 18 PY - 2025 IS - 59 SP - 42 EP - 51 PG - 10 SN - 2065-1198 DO - 10.30892/gtg.58104-1389 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35453684 ID - 35453684 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Happ, Éva AU - Nemes, Nikoletta TI - The role of territorial identity in the sustainability of tourism in Hungary JF - GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES J2 - GEOJ TOURISM GEOSITES VL - 18 PY - 2025 IS - 58 SP - 225 EP - 232 PG - 8 SN - 2065-1198 DO - 10.30892/gtg.58119-1404 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35668852 ID - 35668852 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Happ, Éva AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna ED - Csapó, János ED - Horváth, Anna TI - Vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciók fogyasztói megítélése T2 - VI. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet C1 - Pécs SN - 9789636264024 PY - 2025 SP - 21 EP - 22 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/36096728 ID - 36096728 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Happ, Éva AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna TI - Vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciók fogyasztói megítélése JF - TERÜLETFEJLESZTÉS ÉS INNOVÁCIÓ J2 - TERÜLETFEJLESZTÉS ÉS INNOVÁCIÓ VL - 18 PY - 2025 IS - 1 SP - 4 EP - 16 PG - 13 SN - 1789-0578 DO - 10.15170/terinno.2025.18.01.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/36245605 ID - 36245605 AB - A vallási turizmus turisztikai termékeit, szolgáltatásait a kulturális és örökségturizmus részeként kezeljük, ennek megfelelően értelmezhető a turisták, mint fogyasztók magatartása is. A tanulmány célja, hogy feltárja két nyugat-dunántúli vallási helyszín, a Pannonhalmi Bencés Főapátság és a Bakonybéli Szent Mauríciusz monostorba érkező turisták motivációit, igénybe vett szolgáltatásait, a turisták igényeit és véleményét, tapasztalatait a vallási turizmushoz kapcsolódó attrakciókról. A kutatás részeként, a vallási turizmus és a vallási turizmusban résztvevők fogyasztói magatartásának szakirodalmi feldolgozása mellett a két helyszínen kérdőíves felmérés készült. A 469 fő megkérdezésével készült kutatás eredményeinek elemzése alapján megállapítható volt, hogy vizsgált helyszíneket a megkérdezettek nem elsősorban vallási célból keresik fel, de a kirándulás és a szabadtéri vonzerők és programok mellett, többségében igénybe vesznek szervezett idegenvezetést. A marketingkommunikációs csatornák közül a WOM a legjelentősebb, megelőzve az internetet és a közösségi médiát, azonban a látogatók nagy számban használják a hagyományos csatornákat is. A programokról, csomagokról kevesen értesülnek és a vallási és természeti értékek mellett az egyéb kínálati elemeket kevesen látogatják. A kutatási eredmények jól hasznosíthatóak a gyakorlatban a vallási turizmus kapcsolódó attrakciók termék- és szolgáltatásfejlesztésében, valamint a marketingkommunikációs tevékenységükben. A tanulmány javaslatokat fogalmaz meg a vallási turizmus helyszínei részére a hatékony marketingtevékenység megvalósításához. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Albert Tóth, Attila ED - Happ, Éva ED - Kőmíves, Csaba József ED - Kundi, Viktória ED - Printz-Markó, Erzsébet TI - „Innováció és fenntarthatóság a turizmusban”. XIV. Nemzetközi Turizmus Konferencia - Tanulmánykötet TS - XIV. Nemzetközi Turizmus Konferencia - Tanulmánykötet PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr PY - 2024 SN - 9786156443328 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35078826 ID - 35078826 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Happ, Éva AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kupi, Marcell TI - Digital services of tourist areas—Key to competitiveness JF - JOURNAL OF INFRASTRUCTURE POLICY AND DEVELOPMENT J2 - J INFRASTRUCT POLICY DEV VL - 8 PY - 2024 IS - 6 SP - 1 EP - 12 PG - 12 SN - 2572-7923 DO - 10.24294/jipd.v8i6.3912 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35087037 ID - 35087037 N1 - Export Date: 09 January 2025; Cited By: 0; Correspondence Address: É. Happ; Tourism and Hosptality Department, Széchenyi István University, Győr, 9026, Hungary; email: happ.eva@sze.hu AB - In our study, we examined 11 designated tourist destinations in Hungary, which can also be interpreted as tourism products including services, infrastructure and attractions. The National Tourism Development Strategy (NTS) also puts a strong emphasis on digitalisation, as it is an unstoppable process with a significant impact on tourism, thanks to globalisation, increasing competition, accelerating information flows and the dominant paradigm shifts on the demand and supply side. We used both qualitative and quantitative methods in our primary research. First, we conducted in-depth interviews with several important tourism service providers in Hungary on the topic of the digitalisation of tourism. A professional questionnaire, addressed to the offices responsible for destination management was distributed in the designated tourist destinations in Hungary in order to get a more comprehensive picture of the attitudes towards digitalisation in the regions under study. In the course of our work, we managed to classify the destinations into three distinctly different clusters. Our hypothesis—that the higher the digitalisation of a tourist destination is, the higher the average length of stay—was partially confirmed by calculating the regional value of the digitalisation, logistic regression analysis, slope and the individual factor categories. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nemes, Nikoletta AU - Happ, Éva TI - POSSIBILITIES OF CREATING CROSS-BORDER TOURIST DESTINATIONS IN EAST-CENTRAL EUROPE JF - GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES J2 - GEOJ TOURISM GEOSITES VL - 17 PY - 2024 IS - 55 SP - 1066 EP - 1075 PG - 10 SN - 2065-1198 DO - 10.30892/gtg.55308-1280 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35162816 ID - 35162816 N1 - Export Date: 09 January 2025; Cited By: 0; Correspondence Address: E. Happ; Széchenyi István University, Faculty of Business, Department of Tourism and Hospitality, Győr, Hungary; email: happ.eva@sze.hu AB - Tourism development is one of today's popular tools for mitigating regional inequalities, thus many regions see tourism as an opportunity to break out. This is no different in the case of border regions, where development in this direction is also supported by cross-border, EU-financed or (co-)financed programs. The aim of the paper is to investigate whether there is a real possibility of connecting the areas along the national borders for tourism purposes and creating sustainable tourism in these regions. The study examines the possibility of creating cross-border tourist destinations in three pre-selected areas in the Hungarian-Croatian, Hungarian-Slovenian and North-Western Hungarian-Slovakian border regions during the last two, already closed programming periods. Results of the research show, that cooperation between border countries for real tourism purposes is still possible today, and it only really aimed at creating uniform reception areas that ignore borders in a few cases. After the implementation of the programs, cross-border destinations as sellable tourist products were not created. The study shows that, in the case of two regions, the potential is given and the initiatives aimed at creating cross-border destinations are promising. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Raffai, Eliza AU - Happ, Éva TI - A telepített idegenvezetők marketingtevékenysége JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 24 PY - 2024 IS - 3 SP - 41 EP - 48 PG - 8 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2024v24n3.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35298836 ID - 35298836 AB - A turizmus szektor láncolatában egyedülálló pozíciót tölt be az idegenvezetői szféra, melynek tagjai végső végrehajtóként a legnagyobb befolyással hathatnak jelenlegi és potenciális utaskörükre. A kutatás a telepített idegenvezetői tevékenység turistákra gyakorolt befolyását, az idegenvezetői marketinget, s annak hatásrendszerét, mint a turizmusmarketing egy felderítetlen területét tárgyalja. A vizsgálat szekunder források elemzésével, illetve primer kutatás segítségével vizsgálja a telepített idegenvezetők marketingtevékenységét. A felmérés 2021 októbere és 2022 áprilisa között zajlott 7 mélyinterjúval és 2 online kérdőíves megkérdezéssel. A tanulmány választ ad arra, hogyan definiálható az idegenvezetői marketing jelensége, miért jelent felderítetlen területet a turizmusszektorban, s hogyan képes befolyásolni a szolgáltatást igénybe vevő utaskört. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Happ, Éva AU - Petykó, Csilla AU - Nagy, Adrienne AU - Szeidl, Klaudia AU - Schultz, Éva TI - Escape rooms and Sustainability. A Sustainability Assessment of Creative Tourism Services in Budapest TS - A Sustainability Assessment of Creative Tourism Services in Budapest PY - 2024 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35959247 ID - 35959247 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nemes, Nikoletta AU - Happ, Éva TI - A fenntarthatóság szempontjainak megjelenése a hazai turisztikai célú fejlesztési programokban JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 23 PY - 2023 IS - 1 SP - 34 EP - 43 PG - 10 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2023v23n1.4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33720233 ID - 33720233 AB - A fenntarthatóság mint szemléletmód a turisztikai fejlesztések területén is kikerülhetetlen tényezővé vált napjainkban. Az állami irányítás, a szolgáltatók és rajtuk keresztül a fogyasztók felelősségteljes részvétele ma már alapkövetelmény. A hazai turisztikai célú fejlesztések forrása döntően támogatás, amelyek zöme az elmúlt két évtizedben az uniós forrásokhoz köthető. A tanulmány a fenntarthatóság szempontrendszerének érvényesítését vizsgálja az uniós csatlakozás óta eltelt három programozási időszak turisztikai célú fejlesztési programjainak és felhívásainak értékelési szempontjaira vonatkozóan, illetve az indikátorok és monitoringmutatók területén. A kutatás eredményeként megállapításra került, hogy bár a fenntarthatósággal kapcsolatos alapelvek az érintettek körében egyre inkább az általános ismeretek részét képezik, érvényesítésük és érvényesülésük egyelőre kevésbé valósul meg. A négy fő területből leginkább a társadalmi-kulturális és a környezeti fenntarthatóságot támogató tevékenységek jelennek meg, azonban ezeknél is hiányzik a hosszútávú ösztönző- és monitoringrendszer. A gazdasági fenntarthatóság és a tudatos tervezést elősegítő desztinációmenedzsment-tevékenység csak nagyon ritkán jelenik meg a felhívásokban. LA - Hungarian DB - MTMT ER -