TY - CHAP AU - Asztalos, Kata ED - Honbolygó, Ferenc ED - Lukács, Borbála TI - A zenei észlelési és reprodukciós képességek fejlődésének összehasonlító vizsgálata T2 - Az aktív zenetanulás két modelljének pszichológiai és idegtudományi hatásvizsgálata PB - MTA Támogatott Kutatócsoportok Irodája CY - Budapest SN - 9786156316110 PY - 2021 SP - 26 EP - 46 PG - 21 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34126566 ID - 34126566 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lukács, Borbála AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc TI - Longitudinal associations between melodic auditory-visual integration and reading precursor skills in beginning readers JF - COGNITIVE DEVELOPMENT J2 - COGNITIVE DEV VL - 60 PY - 2021 PG - 14 SN - 0885-2014 DO - 10.1016/j.cogdev.2021.101095 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32637879 ID - 32637879 N1 - Brain Imaging Centre, Research Centre for Natural Sciences, Budapest, Hungary Doctoral School of Psychology, ELTE Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary Kodály Institute, Liszt Ferenc Academy of Music, Budapest, Hungary Institute of Psychology, ELTE Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary Export Date: 21 August 2022 CODEN: CODEF Correspondence Address: Lukács, B.; Brain Imaging Centre, Magyar tudósok körútja 2., Hungary; email: lukacs.borbala@ttk.hu LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lukács, Borbála AU - Maróti, Emese AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc ED - Bogunovic, Blanka ED - Nikolic, Sanela TI - Absence of associations between musical abilities and precursors of reading in first-grade children T2 - First International Conference Psychology and Music - Interdisciplinary Encounters. Abstract Booklet PB - Faculty of Music, University of Arts in Belgrade CY - Belgrade SN - 9788681340141 PY - 2019 SP - 283 EP - 285 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31643985 ID - 31643985 LA - Serbian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Lukács, Borbála AU - Maróti, Emese AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc TI - The short-term effects of Active Music Learning on the development of literacy in the first school year T2 - Language and Music in Cognition: Integrated Approaches to Cognitive Systems. Spring School 2019. Students' Poster Abstract Booklet PY - 2019 SP - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31643295 ID - 31643295 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lukács, Borbála AU - Maróti, Emese AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc ED - Novák, Géza Máté TI - Az iskolai zenetanulás rövid távú transzferhatásai első osztályos gyermekeknél T2 - Részvétel és együttműködés a művészetpedagógiában PB - ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar CY - Budapest SN - 9789637155871 PY - 2019 SP - 213 EP - 215 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31641590 ID - 31641590 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Lukács, Borbála AU - Maróti, Emese AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc ED - Bódi, Zsófia ED - Cselenák, Zsolt ED - Eckhardt, Fanni ED - Fekete, Zsófia ED - Fülemile, Judit ED - Gál, Zsuzsanna ED - Jakab, Fruzsina ED - Kertész, Csaba ED - Szücs-Ittzés, Zsuzsanna ED - Kassai, Réka ED - Kovács, Petra ED - Mike, Judit ED - Nyíri, N. József ED - Paár, Julianna ED - Stánicz, Nikolett ED - Sőnfeld, Mátyás ED - Vadász, Piroska TI - Az ének-zene tanulás kognitív transzferhatásai kisiskolás gyermekeknél T2 - Duettek PY - 2019 SP - 29 EP - 31 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31641576 ID - 31641576 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Kata TI - Eszterházai marionettopera-játszás a műfaj történetének tükrében JF - ART LIMES J2 - ART LIMES VL - 16 PY - 2019 IS - 74 SP - 15 EP - 49 PG - 35 SN - 1785-3222 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31275605 ID - 31275605 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Asztalos, Kata TI - A zenei észlelés területei és főbb modelljei JF - PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT J2 - PARLANDO PY - 2019 SP - 1 EP - 20 PG - 20 SN - 0133-2767 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30813923 ID - 30813923 AB - A zenei képességek egyre szélesebb körű nemzetközi és hazai kutatásának köszönhetően az elmúlt években kiemelt figyelem irányult a zenei fejlesztés jótékony hatásaira. A vizsgálatok már nem csupán az iskolás korosztályra korlátozódnak, hanem megjelent az igény a kisgyermekek, sőt a csecsemők zenei világának alaposabb megismerésére is. A kapcsolódó képességek fejlődésének alapja a zenei ingerek észlelése, feldolgozása. Jelen tanulmány célja, hogy az észlelés területeiről és rendszeréről átfogó képet biztosítson és rendszerezze a zenei észlelési folyamatok fogalmi kereteit. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Asztalos, Kata AU - Honbolygó, Ferenc AU - Lukács, Borbála AU - Maróti, Emese ED - Molnár, Edit Katalin ED - Dancs, Katinka TI - Az aktív zenetanulás módszer empirikus hatásvizsgálata T2 - PÉK 2019 [CEA 2019] XVII. Pedagógiai Értékelési Konferencia [17th Conference on Educational Assessment] PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633066492 PY - 2019 SP - 19 EP - 20 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30754380 ID - 30754380 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Asztalos, Kata TI - Világszép gyermekdalok. Dalgyűjtemény és módszertani kézikönyv óvodapedagógusok és tanítók számára TS - Dalgyűjtemény és módszertani kézikönyv óvodapedagógusok és tanítók számára PB - Neteducatio Kft. CY - Budapest PY - 2019 SP - 168 SN - 9786155718298 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30462196 ID - 30462196 AB - A Világszép Gyermekdalok legfőbb célja, hogy színesítse az óvodai és az iskolai dalanyag palettáját, ezért a magyar népzene gyöngyszemei mellett a kontinens gyermekdalait is megismerhetjük, sőt, az Európán kívüli énekek világába is elkalauzolja a pedagógusokat, s általuk a gyermekeket is. A kiadványban nemcsak a dalok szövegét és kottáját találjuk meg, hanem módszertani javaslatokat, játéklehetőségeket, érdekességeket is, melyek támogatják a pedagógusok munkáját. A könyv hat nagy fejezetet ölel fel: énekes játékok, készségfejlesztő, játékos dalok, eseményekhez kötődő dalok, az évszakok és az állatok dalai, ölbeli játékok és altatódalok. Az énekek kiválasztásakor a legfőbb cél az volt, hogy könnyen beilleszthetők legyenek az óvodai és az iskolai élet mindennapjaiba. A hanganyag közzétételével a pedagógusok számára szeretnénk megkönnyíteni az énekek elsajátítását, ezért a kötet dalai a mellékelt CD-n meghallgathatók. LA - Hungarian DB - MTMT ER -