TY - CHAP AU - Kenderfi, Miklós AU - Kulcsár, Szilvia AU - Fűrész, István ED - Szépvölgyi, Emese TI - Régi kihívások, új válaszok - A duális képzés pályaszocializációt előtérbe helyező új megközelítése T2 - Pályára Fel! PB - Privil Kft. CY - Székesfehérvár SN - 9786150035949 PY - 2023 SP - 52 EP - 63 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514020 ID - 34514020 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kenderfi, Miklós AU - Fűrész, István ED - Szépvölgyi, Emese TI - Szemléletváltás a szakképzésben: a lemorzsolódás megelőzésének pályaorientációközpontú megközelítése T2 - Pályára Fel! PB - Privil Kft. CY - Székesfehérvár SN - 9786150035949 PY - 2023 SP - 39 EP - 51 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514004 ID - 34514004 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kenderfi, Miklós ED - Poór, József ED - Szabó, Szilvia ED - Hollósy-Vadász, Gábor János TI - A szakmai gyakorlat, mint a tanácsadás elmélet és gyakorlat integrációjának esélye – a „Gödöllői Iskola” Emberi erőforrás tanácsadó hallgatók tapasztalatának tükrében T2 - Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra. PB - Budapesti Metropolitan Egyetem CY - Budapest SN - 9786155459276 PY - 2023 SP - 20 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482267 ID - 34482267 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kenderfi, Miklós ED - Dőryné Zábrádi, Orsolya ED - Kurucz, Anikó ED - Varga, Balázs TI - Az emberi erőforrás tanácsadás elméletének és gyakorlatának integrációs lehetőségei a szakmai gyakorlatok során - a Gödöllői Iskola (MATE) tapasztalatai alapján T2 - Új irányok és lehetőségek a nevelés-, humán- és társadalomtudományok területén XXVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötete PB - Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar CY - Győr SN - 9786156443229 PY - 2023 SP - 26 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482258 ID - 34482258 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kenderfi, Miklós ED - Petőné Csima, Melinda ED - Zentai, Gabriella TI - Az Emberi erőforrás tanácsadó mesterszakos hallgatók szakmai szakmai gyakorlatának vizsgálata a "Gödöllői Iskolában" T2 - 16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia: Program és absztraktok PB - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet CY - Kaposvár SN - 9786156639004 PY - 2023 SP - 88 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482238 ID - 34482238 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Borbély-Pecze, Tibor Bors AU - Kenderfi, Miklós AU - Fazakas, Ida AU - Tajtiné Lesó, Marianna Györgyi TI - Opportunities for developing digital career guidance in Hungary JF - Opuscula Theologica et Scientifica J2 - Opuscula Theologica Scientifi VL - 1 PY - 2023 IS - 2 SP - 169 EP - 180 PG - 12 SN - 2939-8398 DO - 10.59531/ots.2023.1.2.169-180 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225707 ID - 34225707 AB - Digitalisation is a process that is transforming the framework of social and economic coexistence, and career development professionals must also be part of it. At the same time, the digital readiness and culture of individual European countries differ. The coronavirus crisis that started in 2020 has forced all of us to adapt to this digital challenge. In this article, we present the changes in Hungary and make recommendations for the possible directions of national development. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Győrváriné Tumpek, Gabriella AU - Kenderfi, Miklós ED - Poór, József ED - Hollósy-Vadász, Gábor János ED - Szabó, Szilvia TI - Munkavállalói értékek a gyermekvállalás tükrében T2 - Megújulás és növekedés a Covid árnyékában PB - Budapesti Metropolitan Egyetem CY - Budapest SN - 9786155459221 T3 - METROPOLITAN SCHOLAR Business, Arts and Culture, ISSN 2786-4413 PY - 2023 SP - 131 EP - 154 PG - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33871079 ID - 33871079 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kenderfi, Miklós TI - Az iskolai közösségi szolgálat mint az érettségire készülő tanulók pályaorientációs támogatásának egyik esélye JF - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE J2 - KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT VL - 20 PY - 2022 IS - 3-4 SP - 5 EP - 15 PG - 11 SN - 1589-519X DO - 10.17165/tp.2022.3-4.5-15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33871240 ID - 33871240 AB - Az életpályán a kellő érettséget feltételező első igazán nagy döntés a középiskolából való továbblépés kérdése. (Az általános iskolai pályaválasztás során a tanulók pályaválasztási éretlensége miatt a szülők szerepe jellemzően ki-emelt hangsúlyt kap.) Ennek előkészítéséhez kiváló lehetőséget nyújt az iskolai közösségi szolgálat (továbbiakban: IKSZ), melynek megfogalmazott céljai között a tanulók szociális képességfejlesztése és érzékenyítése mellett megjelenik a tanulók pályaorientációjának a támogatása is. Valamennyi ezzel összefüggő tapasztalat azt mutatja, hogy ez a téma méltatlanul háttérbe szorul. Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy néhány példán keresztül bemutassuk, hogyan lehet a pályaorientáció oldaláról közelíteni a szolgálat tapasztalataihoz és kiaknázni azokat az önismeret fejlesztésére vonatkozó lehetőségeket, melyek a program során gyakran kihasználatlanul maradnak. The first really big decision in the course of life, which presupposes sufficient maturity, is the question of choosing a career after leaving secondary school. (The role of parents is typically emphasised in the career choice process after graduating from elementary school, due to the immaturity of students,) Service-learning centres (hereinafter referred to as 'SLC') offer an excellent opportunity to prepare for this, and their stated aims include not only the development and sensitisation of students' social skills but also support for career guidance. All the experience gained in this context shows that this topic is undeservedly neglected. In this study, we are trying to show, through a few examples, how to approach SLC from its guidance aspect and make use of the opportunities that are often left unexploited in the programme. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kenderfi, Miklós AU - Kolta, Dóra TI - Die Tätigkeit der „Gödöllőer Berufsberatungsschule“ und ihre Auswirkungen auf das pädagogische Programm der Schulen in der Region JF - ACTA SCIENTIARUM SOCIALIUM J2 - A SCIENT SOCIALIUM PY - 2022 IS - 50 SP - 15 EP - 23 PG - 9 SN - 1418-7191 DO - 10.33566/asc.3545 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33646759 ID - 33646759 AB - This study summarises the development of the “Gödöllő Career Guidance School” from its beginnings until today. The study is based on the documents and teaching materials available at the university. We describe both the milestones in the development of the school and the intellectual products created there, and present the “Course for Teachers Preparing for the Career Guidance.” On the other hand, a document analysis was carried out to study the impact of the “Gödöllő Career Guidance School” on the pedagogical programme of the surrounding schools. We had hypothesised that there would be differences between the programmes of the nearby schools and those of the other institutions, and this hypothesis was confirmed. This is evidence of the positive impact of the university's teaching staff and the activities of the students educated here. LA - German DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kenderfi, Miklós AU - Kulcsár, Szilvia AU - Fűrész, István TI - Régi kihívások, új válaszok – A duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése JF - STUDIA MUNDI - ECONOMICA J2 - STUDIA MUNDI - ECONOMICA VL - 9 PY - 2022 IS - 2 SP - 24 EP - 36 PG - 13 SN - 2415-9395 DO - 10.18531/Studia.Mundi.2022.09.02.24-36 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33302917 ID - 33302917 LA - Hungarian DB - MTMT ER -