@{MTMT:34514020, title = {Régi kihívások, új válaszok - A duális képzés pályaszocializációt előtérbe helyező új megközelítése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514020}, author = {Kenderfi, Miklós and Kulcsár, Szilvia and Fűrész, István}, booktitle = {Pályára Fel!}, unique-id = {34514020}, year = {2023}, pages = {52-63} } @{MTMT:34514004, title = {Szemléletváltás a szakképzésben: a lemorzsolódás megelőzésének pályaorientációközpontú megközelítése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514004}, author = {Kenderfi, Miklós and Fűrész, István}, booktitle = {Pályára Fel!}, unique-id = {34514004}, year = {2023}, pages = {39-51} } @{MTMT:34482267, title = {A szakmai gyakorlat, mint a tanácsadás elmélet és gyakorlat integrációjának esélye – a „Gödöllői Iskola” Emberi erőforrás tanácsadó hallgatók tapasztalatának tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482267}, author = {Kenderfi, Miklós}, booktitle = {Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra.}, unique-id = {34482267}, year = {2023}, pages = {20} } @{MTMT:34482258, title = {Az emberi erőforrás tanácsadás elméletének és gyakorlatának integrációs lehetőségei a szakmai gyakorlatok során - a Gödöllői Iskola (MATE) tapasztalatai alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482258}, author = {Kenderfi, Miklós}, booktitle = {Új irányok és lehetőségek a nevelés-, humán- és társadalomtudományok területén XXVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötete}, unique-id = {34482258}, year = {2023}, pages = {26} } @{MTMT:34482238, title = {Az Emberi erőforrás tanácsadó mesterszakos hallgatók szakmai szakmai gyakorlatának vizsgálata a "Gödöllői Iskolában"}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34482238}, author = {Kenderfi, Miklós}, booktitle = {16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia: Program és absztraktok}, unique-id = {34482238}, year = {2023}, pages = {88} } @article{MTMT:34225707, title = {Opportunities for developing digital career guidance in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225707}, author = {Borbély-Pecze, Tibor Bors and Kenderfi, Miklós and Fazakas, Ida and Tajtiné Lesó, Marianna Györgyi}, doi = {10.59531/ots.2023.1.2.169-180}, journal-iso = {Opuscula Theologica Scientifi}, journal = {Opuscula Theologica et Scientifica}, volume = {1}, unique-id = {34225707}, abstract = {Digitalisation is a process that is transforming the framework of social and economic coexistence, and career development professionals must also be part of it. At the same time, the digital readiness and culture of individual European countries differ. The coronavirus crisis that started in 2020 has forced all of us to adapt to this digital challenge. In this article, we present the changes in Hungary and make recommendations for the possible directions of national development.}, year = {2023}, eissn = {2939-8398}, pages = {169-180}, orcid-numbers = {Borbély-Pecze, Tibor Bors/0000-0002-5304-9356} } @inproceedings{MTMT:33871079, title = {Munkavállalói értékek a gyermekvállalás tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33871079}, author = {Győrváriné Tumpek, Gabriella and Kenderfi, Miklós}, booktitle = {Megújulás és növekedés a Covid árnyékában}, unique-id = {33871079}, year = {2023}, pages = {131-154} } @article{MTMT:33871240, title = {Az iskolai közösségi szolgálat mint az érettségire készülő tanulók pályaorientációs támogatásának egyik esélye}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33871240}, author = {Kenderfi, Miklós}, doi = {10.17165/tp.2022.3-4.5-15}, journal-iso = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT}, journal = {KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE}, volume = {20}, unique-id = {33871240}, issn = {1589-519X}, abstract = {Az életpályán a kellő érettséget feltételező első igazán nagy döntés a középiskolából való továbblépés kérdése. (Az általános iskolai pályaválasztás során a tanulók pályaválasztási éretlensége miatt a szülők szerepe jellemzően ki-emelt hangsúlyt kap.) Ennek előkészítéséhez kiváló lehetőséget nyújt az iskolai közösségi szolgálat (továbbiakban: IKSZ), melynek megfogalmazott céljai között a tanulók szociális képességfejlesztése és érzékenyítése mellett megjelenik a tanulók pályaorientációjának a támogatása is. Valamennyi ezzel összefüggő tapasztalat azt mutatja, hogy ez a téma méltatlanul háttérbe szorul. Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy néhány példán keresztül bemutassuk, hogyan lehet a pályaorientáció oldaláról közelíteni a szolgálat tapasztalataihoz és kiaknázni azokat az önismeret fejlesztésére vonatkozó lehetőségeket, melyek a program során gyakran kihasználatlanul maradnak. The first really big decision in the course of life, which presupposes sufficient maturity, is the question of choosing a career after leaving secondary school. (The role of parents is typically emphasised in the career choice process after graduating from elementary school, due to the immaturity of students,) Service-learning centres (hereinafter referred to as 'SLC') offer an excellent opportunity to prepare for this, and their stated aims include not only the development and sensitisation of students' social skills but also support for career guidance. All the experience gained in this context shows that this topic is undeservedly neglected. In this study, we are trying to show, through a few examples, how to approach SLC from its guidance aspect and make use of the opportunities that are often left unexploited in the programme.}, keywords = {pályaorientáció; Career guidance; iskolai közösségi szolgálat; önismeret fejlesztése; pedagógiai feldolgozás; service-learning centres; self-awareness development; pedagogical processing}, year = {2022}, eissn = {2064-4027}, pages = {5-15} } @article{MTMT:33646759, title = {Die Tätigkeit der „Gödöllőer Berufsberatungsschule“ und ihre Auswirkungen auf das pädagogische Programm der Schulen in der Region}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33646759}, author = {Kenderfi, Miklós and Kolta, Dóra}, doi = {10.33566/asc.3545}, journal-iso = {A SCIENT SOCIALIUM}, journal = {ACTA SCIENTIARUM SOCIALIUM}, unique-id = {33646759}, issn = {1418-7191}, abstract = {This study summarises the development of the “Gödöllő Career Guidance School” from its beginnings until today. The study is based on the documents and teaching materials available at the university. We describe both the milestones in the development of the school and the intellectual products created there, and present the “Course for Teachers Preparing for the Career Guidance.” On the other hand, a document analysis was carried out to study the impact of the “Gödöllő Career Guidance School” on the pedagogical programme of the surrounding schools. We had hypothesised that there would be differences between the programmes of the nearby schools and those of the other institutions, and this hypothesis was confirmed. This is evidence of the positive impact of the university's teaching staff and the activities of the students educated here.}, keywords = {Document analysis; career orientation; Gödöllő Career Guidance School; pedagogical programme}, year = {2022}, pages = {15-23} } @article{MTMT:33302917, title = {Régi kihívások, új válaszok – A duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33302917}, author = {Kenderfi, Miklós and Kulcsár, Szilvia and Fűrész, István}, doi = {10.18531/Studia.Mundi.2022.09.02.24-36}, journal-iso = {STUDIA MUNDI - ECONOMICA}, journal = {STUDIA MUNDI - ECONOMICA}, volume = {9}, unique-id = {33302917}, issn = {2415-9395}, keywords = {pályaorientáció; duális képzés; pályaszocializáció}, year = {2022}, pages = {24-36} }