TY - JOUR AU - Pham, Thi Van Anh AU - Nagy, Ákos András AU - Ngo, Trung TI - The effect of review quality on purchase intention in cross-border e-commerce: The case of Hungary JF - SOCIETY AND ECONOMY J2 - SOC ECON PY - 2024 SN - 1588-9726 DO - 10.1556/204.2024.00003 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34548755 ID - 34548755 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pham, Thi Van Anh AU - Nagy, Ákos András AU - Ngo, Trung AU - Duc, Minh Ngo TI - A cross-culture analysis of risk perception and purchase intention in Vietnamese and Hungarian e-commerce JF - ASIAN JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH J2 - ASIAN J BUS RES VL - 13 PY - 2024 IS - 3 SP - 112 EP - 137 PG - 26 SN - 1178-8933 DO - 10.14707/ajbr.230160 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34476493 ID - 34476493 AB - This paper examines the role of uncertainty avoidance (a cultural feature at the individual level) in the effect of risk perception and consumers’ behavioural intention in e-commerce. Further, we attempt to distinguish between conventional (cognitive) perceived risks and riskrelated feelings of consumers when shopping online. To this end, we utilise a sample of 603 online shoppers from Hungary and Vietnam. Data is analysed using structural equation modelling (SEM). The results reveal two different aspects of risk (i.e., perceived risk and risk-related feelings) and highlight that the online decision journey is twofold and influenced by the presence of emotions. Moreover, the result also indicates that the level of uncertainty avoidance works as a moderator in the effect of perceived risk on consumer purchase intention. The more consumers are risk-averse, the stronger the negative impact of perceived risk is on their purchase intention. Our results have considerable theoretical implications. We enrich the existing literature on risk perception in consumer behaviour by incorporating the view of cross-culture and risk-related feelings. Further, we provide meaningful, practical implications for Asian e-businesses as well as worldwide. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szűcs, Krisztián AU - Nagy, Ákos András ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Az "empatikus marketing"-oximoron T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 209 EP - 212 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34183676 ID - 34183676 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gerdesics, Viktória AU - Nagy, Ákos András ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0? = Interpreting virtual tourism - is XR 2.0 here already? T2 - Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar C1 - Szeged PY - 2023 SP - 82 EP - 82 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130648 ID - 34130648 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kemény, Ildikó AU - Nagy, Ákos András AU - Szűcs, Krisztián ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Az omnichannel vásárlói magatartás és ügyfélérték kapcsolata az okosvásárlói magatartás tükrében = The relationship between omnichannel shopping behaviour and customer value in the light of smart shopping behaviour T2 - Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar C1 - Szeged PY - 2023 SP - 69 EP - 69 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130640 ID - 34130640 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Lázár, Erika AU - Szűcs, Krisztián AU - Nagy, Ákos András ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Örömet okoznak-e a kiskereskedelmi mobilapplikációk? - egy automatizált tartalomelemzés tanulságai = Using retail apps causes joy? – experiences from an automated content analysis T2 - Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar C1 - Szeged PY - 2023 SP - 68 EP - 68 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130627 ID - 34130627 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Ákos András AU - Gerdesics, Viktória AU - Szűcs, Krisztián ED - Csóka, László ED - Csapó, János TI - Virtuális turizmus 2.0 – korai vagy időszerű? = Virtual tourism 2.0 - early or in time? T2 - A turizmus korszakváltása – Okos desztinációk és okos magatartás válságok idején = A new era in tourism - Smart destinations and smart behaviour in times of crises PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261153 PY - 2023 SP - 62 EP - 63 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33787251 ID - 33787251 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lázár, Erika AU - Németh, Péter AU - Szűcs, Krisztián AU - Nagy, Ákos András ED - Piskóti, István ED - Nagy, Szabolcs ED - Nagy, Katalin TI - Játékosított kérdőívek hatékonyságának mérése T2 - TRANSZFORMATÍV MARKETING: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai PB - Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet CY - Miskolc SN - 9789633582763 PY - 2022 SP - 323 EP - 323 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548019 ID - 33548019 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Ákos András ED - Rekettye, Gábor ED - Törőcsik, Mária ED - Hetesi, Erzsébet TI - Marketingkommunikáció – reklám, PR, értékesítésösztönzés T2 - Bevezetés a marketingbe PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634547754 PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33242079 ID - 33242079 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Ákos András AU - Németh, Péter AU - Kemény, Ildikó AU - Szűcs, Krisztián TI - Webrooming és showrooming Magyarországon. Omnichannel vásárlói magatartás a sportcikkek piacán TS - Omnichannel vásárlói magatartás a sportcikkek piacán JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 7 SP - 79 EP - 93 PG - 15 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.07.07 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33029956 ID - 33029956 LA - Hungarian DB - MTMT ER -