@{MTMT:33593742, title = {Assessing Science Teachers’ Beliefs: A Systematic Literature Review}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33593742}, author = {Souza Pimenta, Sara and Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33593742}, year = {2022}, pages = {472-472}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @{MTMT:33578287, title = {Science teachers’ beliefs: A bibliographic survey}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33578287}, author = {Souza Pimenta, Sara and Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 18th Conference on Educational Assessment}, unique-id = {33578287}, year = {2022}, pages = {40-41}, orcid-numbers = {Souza Pimenta, Sara/0000-0002-9588-7243; Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @article{MTMT:33134850, title = {A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja – olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33134850}, author = {Tary, Blanka and Molnár, Edit Katalin}, doi = {10.14232/ISKKULT.2022.5.57}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {32}, unique-id = {33134850}, issn = {1215-5233}, abstract = {A tanulási célú szövegek olvasása a gyakorlott olvasó számára is jelenthet kihívást (Palincsar és Brown, 1984). A nehézséget okozó szövegek megértésére, az azokban való tájékozódásra jó megoldás az olvasási stratégiák használata. Mivel a tanárok is olvasók, és metakognitív tudásuk a szövegértésről hatással van diákjaikra (Soodal és mtsai, 2017), fontos felmérni, hogy a tanárok következő generációja hogyan olvas, hol van szüksége segítségre. A tanár szakos hallgatókat azonban kevéssé vonják be olvasásistratégia-vizsgálatokba, így első lépésként kell egy megbízható mérőeszköz. Ezért a jelen kutatás célja egyrészt a MARSI-R kérdőív (Mokhtari és mtsai, 2018) magyar nyelvű változatának elkészítése és validálása, másrészt tanár szakos hallgatók anyanyelvi (L1) és idegen nyelvi (L2) olvasásistratégia-használatának megismerése a kérdőív segítségével. 166 tanár szakos hallgató töltötte ki az anonim, online kérdőívet. A mérőeszközül a MARSI-R magyar változata szolgált azzal a változtatással, hogy nem papíron, hanem online töltötték ki a résztvevők, illetve az L1 mellett L2 tanulási célú olvasásra vonatkoztatva is megítélték a résztvevők a stratégiákra vonatkozó kijelentéseket. Ez utóbbi esetben a SORS (Mokhtari és Sheorey, 2002) kérdőív kimondottan idegen nyelven olvasásra vonatkozó két iteme is szerepelt a kérdéssorban. A validitás és reliabilitás vizsgálata érdekében megerősítő faktoranalízist futtattunk, korrelációt és Cronbach alfát számítottunk. Az eredmények azt tükrözik, hogy használható a magyarra fordított mérőeszköz, így további olvasásistratégia-vizsgálatokat tesz lehetővé. A tanár szakos hallgatók stratégiahasználata magas vagy közepes szintű. L1-en leggyakrabban a problémamegoldó, majd az átfogó, legkevésbé pedig a támogató stratégiákat használják. L2-n szintén a problémamegoldó stratégiákat használják leggyakrabban, ezt követik a támogató, végül pedig az átfogó stratégiák. Az eredmények alapján pozitív képet kapunk a tanár szakos hallgatók stratégiahasználatáról, ám nyilvánvalóvá vált, hogy további fejlesztésből is profitálnának.}, year = {2022}, eissn = {1588-0818}, pages = {57-75}, orcid-numbers = {Tary, Blanka/0000-0002-3687-2631; Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @{MTMT:32708816, title = {Egy kutatásalapú tanítási gyakorlatra felkészítő tantárgy eredményességének vizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32708816}, author = {Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók}, unique-id = {32708816}, year = {2021}, pages = {614-615}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @{MTMT:32541418, title = {Teachers' L1 and L2 reading strategy use in light of background variables}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32541418}, author = {Tary, Blanka and Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók}, unique-id = {32541418}, year = {2021}, pages = {347}, orcid-numbers = {Tary, Blanka/0000-0002-3687-2631; Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @{MTMT:31809480, title = {Egy mérés-értékelési műhely hozzájárulása a kutatásalapú tanárképzéshez}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31809480}, author = {Molnár, Edit Katalin and Korom, Erzsébet and Vígh, Tibor and Kasik, László and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia}, unique-id = {31809480}, year = {2020}, pages = {398-398}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419; Korom, Erzsébet/0000-0001-9534-8146; Vígh, Tibor/0000-0002-7201-9187; Kasik, László/0000-0001-5725-5264; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @article{MTMT:31605592, title = {Report on ICT in Education in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31605592}, author = {Molnár, Gyöngyvér and Molnár, Edit Katalin and Dancs, Katinka and Csapó, Benő}, doi = {10.1007/978-981-15-6879-4_9}, journal-iso = {Lecture Notes in Educational Technology}, journal = {Lecture Notes in Educational Technology}, volume = {40}, unique-id = {31605592}, issn = {2196-4963}, year = {2020}, pages = {173-187}, orcid-numbers = {Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904; Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419; Dancs, Katinka/0000-0002-8295-5796; Csapó, Benő/0000-0001-7550-6354} } @CONFERENCE{MTMT:30827999, title = {Hungarian Science and Mathematics Teachers' Professional Development needs}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30827999}, author = {Z. Orosz, Gábor and Purevjav, Davaajav and Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {Thinking Tomorrow's Education: Learning from the past, in the present and for the future}, unique-id = {30827999}, year = {2019}, pages = {107-107}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @CONFERENCE{MTMT:30827991, title = {Teachers' perception of professional ethics and morality}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30827991}, author = {Purevjav, Davaajav and Molnár, Edit Katalin}, booktitle = {Thinking Tomorrow's Education: Learning from the past, in the present and for the future}, unique-id = {30827991}, year = {2019}, pages = {303-303}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419} } @book{MTMT:30716179, title = {PÉK 2019 [CEA 2019] XVII. Pedagógiai Értékelési Konferencia [17th Conference on Educational Assessment]. Program és összefoglalók [Programme and Abstracts]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30716179}, isbn = {9789633066492}, editor = {Molnár, Edit Katalin and Dancs, Katinka}, publisher = {SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola}, unique-id = {30716179}, year = {2019}, orcid-numbers = {Molnár, Edit Katalin/0000-0002-1767-7419; Dancs, Katinka/0000-0002-8295-5796} }