@article{MTMT:34492534, title = {A digitális flow világa. Egy kísérlet első eredményei}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34492534}, author = {Dominek, Dalma Lilla and Földvári-Uricska, Erna and Czékmán, Balázs and Dani, Erzsébet and Barnucz, Nóra}, doi = {10.15170/TM.2023.24.2.8}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {24}, unique-id = {34492534}, issn = {1586-0698}, year = {2023}, eissn = {2732-169X}, pages = {85-100}, orcid-numbers = {Dominek, Dalma Lilla/0000-0002-8460-640X; Földvári-Uricska, Erna/0000-0002-5371-0650; Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335; Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465} } @article{MTMT:34453059, title = {Az „objektív” tudománymetria alkalmazásának hatásai és ellenhatásai a kutatói teljesítményértékelésben, tudományterületi megközelítésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34453059}, author = {Dani, Erzsébet}, doi = {10.1556/2063.32.2023.3.7}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {32}, unique-id = {34453059}, issn = {1216-3384}, abstract = {Egy korábbi tanulmányban a Glänzel-mítoszok kontextusában próbáltuk értelmezniazokat a hiteket-tévhiteket, utakat és tévutakat, melyeket a tudománymetria„objektív mérőszámainak” összes tudományterületre történő, a területisajátosságokkal mit sem törődő, egységes alkalmazása generált. A közelmúltbanlezajlott egyetemi modellváltás és az oktatói teljesítményértékelés bevezetésemég inkább előtérbe helyezte a tudománymetriát, különösen pedig atudományterületi anomáliákat. Jelen diszkusszióban arra teszünk kísérletet, hogymegvizsgáljuk: a Q-minősítésű folyóiratok előnyben részesítése milyen hatássalvan a humán tudományok oktatóinak-kutatóinak teljesítményére; illetve, ennekkövetkeztében hogyan szorulnak háttérbe a Magyar Tudományos Akadémiaszakosztályai által minősítettnek tekintett magyar folyóiratok; hogyan mondellent egymásnak a tudományos teljesítményértékelési pontrendszer és atudományos előmeneteli szempontrendszer; mit jelent az, hogy a magyar kutatóezek kettős szorításában dolgozik; és ezeknek milyen hosszú távú hatásait lehetprognosztizálni?}, year = {2023}, eissn = {1419-8827}, pages = {454-469}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @article{MTMT:34352911, title = {Analogous versus Digital Reading. A Comparative Study}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34352911}, author = {Dani, Erzsébet}, doi = {10.2478/ausp-2023-0012}, journal-iso = {ACTA UNIV SAP PHILOLOGICA}, journal = {ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE PHILOLOGICA}, volume = {15}, unique-id = {34352911}, issn = {2067-5151}, abstract = {The growing digitalization of our world is not only changing the way we process information but also raises new questions regarding the manner in which we read and comprehend digital texts. The way the digital text structures information is different from how traditional printed texts do it. Therefore, the receiver needs new strategies of text acquisition. It is not the well-known generalities related to the subject that my proposed study intends to regurgitate. Rather, it aims to focus on and attempts to explore some so far mostly ignored or only tangentially (if at all) mentioned aspects of the matter such as: 1) the literary (e.g. fictional) versus non-fiction nature of the digital text; 2) how digital reading culture affects analogue (print) reading culture; 3) a comparative generational view, i.e. similar or diverging features of the above factors, depending on whether the receiver of the text is a Generation X or a Generation Z reader, the former raised on printed books being the product of the “Gutenberg Galaxy,” while the latter is shaped both by the Gutenberg but primarily by the “Neumann Galaxy.”}, year = {2023}, eissn = {2068-2956}, pages = {177-191}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @article{MTMT:34106265, title = {A könyvtárak médiatudatossága és az olvasóvá nevelés stratégiái a közösségi média hozzájárulásával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34106265}, author = {Szabó, Dóra and Dani, Erzsébet}, doi = {10.14232/kapocs.2023.1.91-100}, journal-iso = {KAPOCS}, journal = {KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL}, volume = {2023}, unique-id = {34106265}, year = {2023}, eissn = {2786-3484}, pages = {91-100}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @{MTMT:34036796, title = {Teachers as influencers? - the education influencer concept in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34036796}, author = {Szabó, Dóra and Dani, Erzsébet}, booktitle = {Book of Abstracts of the 6th International Conference on Future of Education 2023 (Future Edu 2023)}, unique-id = {34036796}, year = {2023}, pages = {81}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @{MTMT:34028026, title = {Applying Augmented Reality and Multimedia in ESP Classes}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34028026}, author = {Barnucz, Nóra and Dominek, Dalma Lilla and Czékmán, Balázs and Földvári-Uricska, Erna and Gallé, Erika and Dani, Erzsébet}, booktitle = {Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi 10.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı Üsküdar University Faculty of Communication [10th International Communication Days Digital Capitalism and Communication Symposium Abstracts Book]}, unique-id = {34028026}, year = {2023}, pages = {71-71}, orcid-numbers = {Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Dominek, Dalma Lilla/0000-0002-8460-640X; Földvári-Uricska, Erna/0000-0002-5371-0650; Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @{MTMT:33768099, title = {A könyvtárak médiatudatossága és az olvasóvá nevelés stratégiái a közösségi média hozzájárulásával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33768099}, author = {Dani, Erzsébet and Szabó, Dóra}, booktitle = {KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia}, unique-id = {33768099}, year = {2023}, pages = {[26-28]}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @article{MTMT:34427946, title = {Smartphones and social media as status symbol of Gen Z}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34427946}, author = {Dóra, Szabó and Dani, Erzsébet}, journal-iso = {FOL TORUNIENSIA}, journal = {FOLIA TORUNIENSIA}, volume = {28}, unique-id = {34427946}, issn = {1641-3792}, year = {2022}, eissn = {2657-4837}, pages = {87-111}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @{MTMT:34021872, title = {Applying Artificial Intelligence in English for Law Enforcement in the Digital Age}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34021872}, author = {Dominek, Dalma Lilla and Barnucz, Nóra and Földvári-Uricska, Erna and Czékmán, Balázs and Dani, Erzsébet}, booktitle = {9th International Communication Days. Communication Studies in the Digital Age konferencia}, unique-id = {34021872}, year = {2022}, pages = {72-72}, orcid-numbers = {Dominek, Dalma Lilla/0000-0002-8460-640X; Barnucz, Nóra/0000-0001-7832-3465; Földvári-Uricska, Erna/0000-0002-5371-0650; Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} } @{MTMT:33610931, title = {Applying Artificial Intelligence in English for Law Enforcement in the Digital Age}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33610931}, author = {Barnucz, Nóra and Dominek, Dalma Lilla and Uricska, Erna and Czékmán, Balázs and Dani, Erzsébet}, booktitle = {9th International Communication Days. Communication Studies in the Digital Age konferencia}, unique-id = {33610931}, year = {2022}, pages = {72}, orcid-numbers = {Dani, Erzsébet/0000-0002-8771-8335} }