@{MTMT:34747047, title = {A fogyasztóvédelmi sérülékenység hátterében álló tényezők vizsgálata időskorúak körében,}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34747047}, author = {Balázs, Katalin and Vincze, Petronella and Bene, Ágnes}, booktitle = {Találkozás a változásban - Változások a találkozásban}, unique-id = {34747047}, year = {2023}, pages = {73-74} } @inbook{MTMT:34498430, title = {Empátia, érzelemfelismerés, érzelemszabályozás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34498430}, author = {Szemán-Nagy, Anita and Balázs, Katalin}, booktitle = {Az egységes közszolgálati alapkompetenciákat vizsgáló tesztrendszer pszichológiai alapjai}, unique-id = {34498430}, year = {2023}, pages = {50-62} } @article{MTMT:34486296, title = {Humorous advertisement categories}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34486296}, author = {Babinszki, Emese and Balázs, Katalin}, doi = {10.7592/EJHR.2023.11.4.781}, journal-iso = {EUR J HUMOUR RES}, journal = {EUROPEAN JOURNAL OF HUMOUR RESEARCH}, volume = {11}, unique-id = {34486296}, issn = {2307-700X}, abstract = {Humour is a prevalent strategy in advertising, but research findings are contradictory regarding its effectiveness. A potential resolution of the contradictory findings could be to create a category system distinguishing between the basic types of humorous advertisements, which could systematically be used in future research. Several classifications have been reported and some typologies have been suggested, but none is based on the audience’s representations. Our aim was to identify the basic types of humorous advertisements with an approach that considers both the previous typologies and the non-experts’ representations.In the present study, 18 humorous advertisements were assessed based on a questionnaire study with 13 questions and 246 adult participants. Based on the cluster analyses of the empirical data, three basic types of humorous advertisements were identified: taboo-breaking, exaggeration, and cute or sentimental humour. Eight items were differentiated most clearly among the humorous advertisement types. Both the humorous advertisement categories and the applied items are worth consideration in further studies. Conscious use of the identified categories in future research could help to develop a more comprehensive model of humorous advertising effects.}, year = {2023}, pages = {31-53} } @inbook{MTMT:34441608, title = {Érzelmi intelligencia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34441608}, author = {Balázs, Katalin and Szemán-Nagy, Anita}, booktitle = {A rendvédelmi szervek irányítói feladataira történő kompetencia alapú kiválasztás}, unique-id = {34441608}, abstract = {Az érzelmi intelligencia az érzelmek felismerésére és azok kezelésére vonatkozó képességet jelenti. Bővebben kifejtve, a konstruktum az érzelmek azonosítására, azok befolyásolására, kontrollálására, és a belőlük nyert információ hasznosítására vonatkozik. Mind az érzelmek azonosítása, mind az indulatok feletti kontroll a toleráns, empatikus társas viselkedés alapja.Ez a képesség minden társas kapcsolatban fontos, így befolyással van a munkahelyi teljesítményre, és a munkatársakkal való viszonyra is. Az irányítói feladatokat – azaz munkapszichológiai szempontból alsóbb szintű vezetői szerepet – ellátó személyek esetén, az érzelmi intelligencia képessége elősegíti a hatékony társas munkát, a jó munkahelyi légkört, ösztönzi az együttműködést, csökkenti az agresszív viselkedések megjelenésének valószínűségét. Az érzelmi intelligencia akkor is fontos kompetencia az irányítók esetében, ha nem minden vezetői helyzetben az empatikus viselkedés a célravezető.}, keywords = {érzelmi intelligencia; érzelemfelismerés; empátia; társas készségek}, year = {2023}, pages = {89-100} } @inbook{MTMT:34436563, title = {Problémamegoldás, kreativitás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34436563}, author = {Balázs, Katalin and Hidegkuti, István}, booktitle = {A rendvédelmi szervek irányítói feladataira történő kompetencia alapú kiválasztás}, unique-id = {34436563}, abstract = {A tanulmány célja a problémamegoldás, kreativitás kompetencia meghatározása, szakirodalmi áttekintése. A problémamegoldás szerteágazó szakirodalmán belül kifejezett figyelemmel fordulunk a kreatív problémamegoldás szűkebb témaköre felé. Összefoglaljuk, hogy milyen jellemzők kapcsolódnak a problémamegoldási készséghez, a kreativitáshoz, és hogy hogyan kapcsolódik ez a kompetencia más pszichológiai konstruktumokhoz. A problémamegoldás, kreativitás kompetencia mérési lehetőségeit is számba vesszük, és a javasolt mérőeszköz javasolt mérőeszköz validálási lehetőségeire is kitérünk.}, keywords = {kreativitás; problémamegoldás; kreatív problémamegoldás}, year = {2023}, pages = {28-40} } @inbook{MTMT:34436486, title = {Irányítás, motiválás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34436486}, author = {Balázs, Katalin and Hőgye-Nagy, Ágnes}, booktitle = {A rendvédelmi szervek irányítói feladataira történő kompetencia alapú kiválasztás}, unique-id = {34436486}, abstract = {A tanulmány célja az irányítás, motiválás kompetencia meghatározása, valamint szakirodalmi áttekintése. Az irányítói feladatellátás során is fontosak azok a készségek, amik a vezetői szinteken a vezető és az általa irányított csoport teljesítményére jelentős befolyást gyakorolnak. Ezek részben a feladatok átlátása, kiosztása, a hozzájuk tartozó folyamatok követését meghatározó vezetői jellemzők. Másrészt a kompetencia szempontjából fontos képességek a munkavégzés emberi tényezőire, a munkavállalók képességeinek figyelembevételére, a motiválásukra koncentrálnak. A szakirodalmi áttekintés során elsősorban a jelentősebb vezetéselméleti modelleket vesszük sorra, melyek a kompetencia szempontjából információt szolgáltatnak. Ezután javaslatot teszünk a kompetencia mérésé-re az irányítók körében, és a javasolt mérőeszközök validálásának lehetőségeire.}, keywords = {Vezetés; irányítás; motiválás}, year = {2023}, pages = {17-27} } @{MTMT:34434735, title = {A komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszerrel szembeni elvárások a fővizsgálat alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434735}, author = {Balázs, Katalin and Hőgye-Nagy, Ágnes and Olajos, Tímea and Fodor, Szilvia}, booktitle = {A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere}, unique-id = {34434735}, year = {2023}, pages = {143-154}, orcid-numbers = {Fodor, Szilvia/0000-0002-0107-7128} } @{MTMT:34434685, title = {A vezetői tehetség prediktív viselkedésjegyei és kompetenciái a fővizsgálat alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434685}, author = {Hőgye-Nagy, Ágnes and Balázs, Katalin}, booktitle = {A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere}, unique-id = {34434685}, year = {2023}, pages = {130-142} } @{MTMT:34434646, title = {A szakmai tehetség prediktív viselkedésjegyei és kompetenciái a fővizsgálat alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434646}, author = {Balázs, Katalin and Hőgye-Nagy, Ágnes}, booktitle = {A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere}, unique-id = {34434646}, year = {2023}, pages = {116-129} } @{MTMT:34434623, title = {Egy komplex rendészeti tehetségmenedzsment rendszer kidolgozását megalapozó tehetség kérdőív mintájának leíró stasztikai elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34434623}, author = {Balázs, Katalin and Hőgye-Nagy, Ágnes}, booktitle = {A rendészeti tehetségek kompetencia alapú kiválasztási rendszere}, unique-id = {34434623}, year = {2023}, pages = {109-115} }