TY - JOUR AU - Tóth, Edit AU - Kinyó, László TI - A tanárképzés szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében – a pedagógusképzés megújításának lehetőségei Csapó Benő gondolkodásában JF - PEDAGÓGUSKÉPZÉS J2 - PEDAGÓGUSKÉPZÉS VL - 21(49) PY - 2023 IS - 2 SP - 83 EP - 91 PG - 9 SN - 0133-2570 DO - 10.37205/TEL-hun.2023.2.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34283840 ID - 34283840 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Ablonczy-Bugris, Annamária AU - Kinyó, László TI - Results of an interview series with educators about the pedagogical beliefs on the possibilities of developing student’s fact-checking skills T2 - Citizenship Education in Divided Times: Building connections through values C1 - Prague PY - 2022 SP - 82 EP - 82 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33034957 ID - 33034957 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Ablonczy-Bugris, Annamária AU - Kinyó, László TI - Teachers’ beliefs on options developing students’ fact-checking skills – an interview series results T2 - JURE 2022 Book of Abstracts PY - 2022 SP - 38 EP - 38 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33034922 ID - 33034922 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Mohammed, Saif Husam AU - Kinyó, László TI - The cross-cultural validation of the technology-enhanced social constructivist learning environment questionnaire in the Iraqi Kurdistan Region JF - Research and Practice in Technology Enhanced Learning J2 - Res. Pract. Technol. Enhanc. Learn. VL - 17 PY - 2022 IS - 1 PG - 25 SN - 1793-7078 DO - 10.1186/s41039-022-00199-7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32898813 ID - 32898813 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Dancs, Katinka AU - Kinyó, László TI - After 30 transitional years of democracy. How do young people participate in society and evaluate democracy in Hungary? TS - How do young people participate in society and evaluate democracy in Hungary? T2 - Reconstructing Democracy and Citizenship Education PB - Routledge CY - London SN - 9781003140528 PY - 2022 SP - 74 EP - 90 PG - 17 DO - 10.4324/9781003140528-7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32849794 ID - 32849794 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ablonczy-Bugris, Annamária AU - Kinyó, László ED - Fejes, József Balázs ED - Pásztor-Kovács, Anita TI - Pedagógusok véleménye a diákok tényellenőrző képességéről és fejlesztési lehetőségeiről: egy interjúsorozat eredményei T2 - XVIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 18th Conference on Educational Assessment PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633068625 PY - 2022 SP - 95 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32791124 ID - 32791124 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dancs, Katinka AU - Kinyó, László TI - Economic and societal aspects of citizenship participation and democracy perception PY - 2021 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32696810 ID - 32696810 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Mohammed, Saif Husam AU - Kinyó, László TI - Validation for the Constructivist Learning Environment Questionnaires in Iraqi Kurdistan T2 - JURE 2021 - Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures PY - 2021 SP - 4 EP - 4 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32696725 ID - 32696725 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Mohammed, Saif Husam AU - Kinyó, László ED - Molnár, Gyöngyvér ED - Tóth, Edit TI - The Use of Digital Technology to Support the Lifelong Learning Strategies in Crisis Time T2 - A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet CY - Szeged SN - 9789633068335 PY - 2021 SP - 170 EP - 170 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32685840 ID - 32685840 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ablonczy-Bugris, Annamária AU - Kinyó, László ED - Molnár, Gyöngyvér ED - Tóth, Edit TI - Pedagógusi nézetek és vélemények a diákok információ- és tény-ellenőrző képességének fejlesztési lehetőségeiről T2 - A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program, előadás-összefoglalók PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet CY - Szeged SN - 9789633068335 PY - 2021 SP - 461 EP - 461 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32504845 ID - 32504845 LA - Hungarian DB - MTMT ER -