TY - JOUR AU - Lóki, Eszter AU - Sebestyén, Nóra TI - Mobilapplikáció a mentális egészség szolgálatában. A Mindfulness Coach hatásvizsgálata JF - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA J2 - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA VL - 25 PY - 2023 IS - 2 SP - 35 EP - 54 PG - 20 SN - 1419-872X DO - 10.17627/ALKPSZICH.2023.2.35 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34397039 ID - 34397039 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sebestyén, Nóra AU - Juhász, Ágnes AU - Vokó, Zoltán AU - Rákosy, Zsuzsa ED - Kulcsár, Gabriella ED - D. Horváth, Vanessza TI - Iskolai stresszkezelő programok hatásvizsgálata T2 - Találkozás a változásban - Változások a találkozásban PB - Magyar Pszichológiai Társaság CY - Budapest SN - 9786158234603 PY - 2023 SP - 184 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34283147 ID - 34283147 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Juhász, Ágnes AU - Sebestyén, Nóra AU - Árva, Dorottya AU - Bartha, Veronika AU - Rákosy, Zsuzsa TI - School-based stress management interventions – results from a meta-analysis T2 - Health Psychology for all: Equity, Inclusiveness and Transformation - 37th Annual Conference of the European Health Psychology Society PB - European Health Psychology Society C1 - Bremen PY - 2023 SP - 712 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34149338 ID - 34149338 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pál, László AU - Sebestyén, Nóra TI - Egy ikigai elemekkel bővített „legvágyottabb én” típusú online intervenció hatásvizsgálata JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 78 PY - 2023 IS - 2 SP - 187 EP - 202 PG - 16 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/0016.2023.00026 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34037603 ID - 34037603 AB - Háttér és célkitűzések: Az utóbbi években a pozitív pszichológiai intervenciók száma nemzetközi viszonylatban növekszik. Magyarországon, a szemlélet népszerűsége ellenére, empirikusan igazolt publikált hatásvizsgálatok nem jellemzőek. Jelen vizsgálat célja egy ikigai elemekkel bővített „legvágyottabb én” típusú intervenció hatásvizsgálata egyetemista mintán. Módszer: A kutatás egy online megvalósuló ran- domizált kontrollált vizsgálat volt aktív kontrollcsoporttal, összesen 151 egyetemi hallgató részvételével. A kísérleti csoport (n 5 78) egy 20 perces online írásos aktivitásban vett részt, mely egy „ikigai” (személyes erőforrások mobilizálása) és egy „legvágyottabb én” gyakorlatból (vágyott jövőbeli én elképzelése a sze- mélyes, szociális és tanulmányi/szakmai célokkal kapcsolatban) állt. A kontrollfeltétel (n 5 73) hasonló elrendezést tartalmazott, csupán tartalmában tért el a kísérleti helyzettől (napi tevékenységeket részletező gyakorlatok). Eredmények: Eredményeink alapján a 20 perces intervenció szignifikáns mértékben növelte az optimizmus, az önértékelés és az énhatékonyság szintjét, valamint eredményes volt a szorongás csökken- tésében. Következtetések: A kutatás hazánkban először igazolta empirikusan a legvágyottabb én típusú intervenció kedvező hatását. Egyrészt támogatja a nemzetközi vizsgálatok eredményeit, másrészt hozzájárul a szakirodalomhoz azáltal, hogy kibővíti a legvágyottabb én beavatkozások hatáskörét, mivel az opti- mizmuson kívül a pszichológiai tőke egyéb elemeit is vizsgálta (önértékelés, énhatékonyság). A kutatás továbbá jelentős gyakorlati relevanciával bír; az ikigai elemekkel bővített legvágyottabb én típusú intervenciók hatékonyan támogathatják a felsőoktatási diáktanácsadók munkáját, illetve segíthetik a középiskolai pályaválasztással kapcsolatos foglalkozásokat. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Fülöp, Márta AU - Ivaskevics, Krisztián AU - Varga, Balázs András AU - Sebestyén, Nóra TI - Rebound Effect, Fast Adaptation to Social Change or Cultural Continuity among Two Generations of Hungarians JF - ACTA DE INVESTIGACION PSICOLOGICA / PSYCHOLOGICAL RESEARCH RECORDS J2 - PSYCHOL RES REC VL - 9 PY - 2019 IS - 3 SP - 79 EP - 90 PG - 12 SN - 2007-4832 DO - 10.22201/fpsi.20074719e.2019.3.324 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30995706 ID - 30995706 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Fülöp, Márta AU - Varga, Balázs András AU - Sebestyén, Nóra ED - Zsolnai, Anikó ED - Rausch, Attila TI - School Competitive Climate and and Students' Psychological and Somatic Well-being T2 - 7th ENSEC Conference - Well-being and Social, Emotional Development. Book of Abstracts PB - Eötvös Loránd University, Faculty of Education and Psychology C1 - Budapest SN - 9789632849041 PY - 2019 SP - 76 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30800305 ID - 30800305 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Sebestyén, Nóra AU - Ivaskevics, Krisztián AU - Fülöp, Márta TI - Narratives of effort among Chinese, Hungarian and Chinese immigrant students in Hungary. JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY J2 - INT J PSYCHOL VL - 54 PY - 2019 IS - 1 SP - 8 EP - 16 PG - 9 SN - 0020-7594 DO - 10.1002/ijop.12424 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3204465 ID - 3204465 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Orosz, Gábor AU - Bruneau, E AU - Tropp, LR AU - Sebestyén, Nóra AU - Tóth-Király, István AU - Bőthe, Beáta TI - What predicts anti-Roma prejudice? Qualitative and quantitative analysis of everyday sentiments about the Roma JF - JOURNAL OF APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY J2 - J APPL SOC PSYCHOL VL - 48 PY - 2018 IS - 6 SP - 317 EP - 328 PG - 12 SN - 0021-9029 DO - 10.1111/jasp.12513 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3395716 ID - 3395716 N1 - Institute of Psychology, ELTE Eötvös Loránd University, Hungary Institute of Cognitive Neuroscience and Psychology, Research Center for Natural Sciences, Hungarian Academy of Sciences, Hungary Department of Brain and Cognitive Science, Massachusetts Institute of Technology, United States Department of Psychological and Brain Sciences, University of Massachusetts Amherst, United States Doctoral School of Psychology, ELTE Eötvös Loránd University, Hungary Cited By :5 Export Date: 10 May 2020 Correspondence Address: Orosz, G.; Institute of Psychology, ELTE Eötvös Loránd UniversityHungary; email: orosz.gabor@ppk.elte.hu Funding details: PD116686, FK124225 Funding details: Emberi Eroforrások Minisztériuma, EMMI Funding details: Magyar Tudományos Akadémia, MTA, LP2012-36, ÚNKP-16-3 Funding text 1: The research was supported by the Hungarian National Research, Development and Innovation Office (Grant Numbers: PD116686, FK124225) and the Hungarian Academy of Sciences (Lendu€let Project LP2012-36) and ÚNKP-16-3 and ÚNKP-17-3 New National Excellence Program of the Ministry of Human Capacities. AB - The present research focused on two primary goals: (a) identifying the content of sentiments about the Roma to which Hungarians are exposed during everyday family conversations, and (b) determining which types of everyday sentiments about the Roma most strongly predict Hungarian respondents' anti-Roma prejudice. Content analyzing open-ended responses from a representative sample of Hungarians (N=505), we found that more than 76% of the respondents reported being exposed to negative stereotypes about the Roma, 27% to threats posed by Roma, and 16% to overt dehumanization of Roma; additionally more than 20% reported hearing no positive sentiments about the Roma in everyday family conversations. We then examined which negative and positive sentiments most strongly predicted respondents' anti-Roma prejudice (using measures of social distance and modern racism). Higher social distance scores were predicted by a lack of positive sentiments, whereas lower social distance scores were most strongly predicted by unambiguously positive sentiments expressed during family conversations. Higher modern racism scores were further predicted by sentiments expressing dehumanization, threat, and violence against Roma. Together, these results attest to the extremity of anti-Roma sentiments expressed regularly by Hungarians, and suggest how exposure to specific sentiments may foster anti-Roma hostility. Moreover, these findings provide guidance regarding the specific negative anti-Roma sentiments that should be combated to enhance the effectiveness of anti-prejudice interventions. LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Fülöp, Márta AU - Szabó, Zsófia AU - Sebestyén, Nóra TI - Who is considered to be competitive and non-competitive in different societies: the Hungarian, the Canadian, the Chinese and the Japanese version T2 - Proceedings of International Conference of the First Southeast Asia Regional Conference of Psychology PY - 2017 SP - 218 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3303096 ID - 3303096 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Sebestyén, Nóra AU - Mécs, D AU - Fülöp, Márta ED - Kerülő, Judit ED - Jenei, Terézia ED - Gyarmati, Imre TI - A versengő iskolai klíma hatása a diákok pszichés egészségére T2 - XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia PB - Nyíregyházi Egyetem CY - Nyíregyháza SN - 9789635088638 PY - 2017 SP - 92 EP - 92 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3294081 ID - 3294081 LA - Hungarian DB - MTMT ER -