TY - CHAP AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina ED - Koller, Inez Zsófia TI - Artificial intelligence and libraries T2 - 4. Közösségek és Szervezetek Konferencia Program- és Absztraktfüzet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636261856 PY - 2023 SP - 9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34324935 ID - 34324935 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina ED - Németh, Balázs Bánk TI - A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély? T2 - Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében PB - MELLearN Egyesület CY - Pécs SN - 9789636261467 PY - 2023 SP - 54 EP - 54 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34056929 ID - 34056929 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Egervári, Dóra AU - Simon, Krisztián TI - H5P interaktív tartalmak: Felhasználási lehetőségeik és rövid módszertani útmutató JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 24 PY - 2023 IS - 1. különszám SP - 127 EP - 142 PG - 16 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2023.24.K1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33754082 ID - 33754082 AB - A H5P interaktív multimédiás tartalmak szerkesztését, illetve publikációját elősegítő webes szoftver, továbbá LMS-eken és egyéb platformokon belüli tartalomfejlesztést szolgáló bővítmény. Segítségével szerkeszthetünk interaktív videókat, prezentációkat, tanulási útvonalakat, folyamatábrákat, gyakorlójátékokat és számos más tartalmat. A szoftver fő használati módja a bővítményből, a saját LMS-ünkben (pl. Moodle) való szerkesztés és publikálás. A Moodle LMS jelenleg több H5P interaktív tartalomtípus megjelenítését és szerkesztését is támogatja. Ezekkel a lehetőségekkel módunk van beágyazni a Moodle kurzusunkba például interaktív képet vagy könyvet, képsorozatokat, kollázsokat, hang- és videótartalmakat, valamint tanulókártyákat, kvízeket, tesztsorokat. Ezekkel a lehetőségekkel számos ponton alakíthatjuk, fejleszthetjük, színesíthetjük és gazdagíthatjuk a kurzusunk tartalmát. A tanulmány célja, hogy deskriptív módon bemutassa a Moodle-ben elérhető interaktív H5P tartalomtípusokat, azok felhasználási lehetőségeit és a jógyakorlatokat. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Varga, Katalin AU - Egervári, Dóra TI - LEARN, UNLEARN, RELEARN −THE NEW WAY OF LEARNING IS CALLED MEDIA AND INFORMATION LITERACY JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 23 PY - 2022 IS - Special Issue SP - 120 EP - 135 PG - 16 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM.2022.23.K1.9 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548552 ID - 33548552 AB - Media and information literacy is a key competency in the 21st century knowledge societies. It is much more than just knowing to use the digital technology. The media and information literate person knows how to learn, how knowledge is organized, and how to find, select, evaluate, organize and use information. The Institute of Library and Information Science at the University of Pécs made an online survey in 2014 about information competencies of university students all over Hungary. The aim of the survey was to get information about students’ information searching strategies, favourite resources, information seeking, selection and evaluation methods, and to base a new information literacy strategy. The results of this survey, compared with other surveys, show that during their studies students get a lot of assignments for which they need to find relevant information and literature, and analyzing them articulate a personal view about the problem. The biggest challenge for the new generation is the evaluation and selection of information. They don’t know how to make considered decisions, and very often they don’t even feel why this is important. That’s why it is crucial to develop special, professional information literacy competencies of students more efficiently. There is a special emphasis to be placed on the role of libraries, since they are the institutions that play a major role in the acquisition and development of information literacy. At the same time, this situation poses a serious challenge for libraries that they need to prepare for. There are international programs and projects that can help libraries in this endeavour. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Egervári, Dóra TI - Interaktív tartalmak a blended learning szolgálatában T2 - 3. Közösségek és szervezetek Konferencia - Program és absztraktfüzet PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260682 PY - 2022 SP - 11 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33283728 ID - 33283728 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Dombi, Judit AU - Egervári, Dóra AU - Fodorné Tóth, Krisztina AU - Simon, Krisztián AU - Sipos, Norbert AU - Vörös, Zoltán ED - Fodorné Tóth, Krisztina TI - Fehér Könyv a digitális oktatás- és tanulástámogatásról PB - Pécsi Tudományegyetem CY - Pécs PY - 2022 SP - 219 SN - 9789634299325 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33074848 ID - 33074848 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dombi, Judit AU - Sipos, Norbert AU - Vörös, Zoltán AU - Egervári, Dóra AU - Simon, Krisztián AU - Fodorné Tóth, Krisztina AU - Ambrus, Attila József TI - Online vagy sem - mitől függhet a jövő?. Hallgatói tapasztalatok és jövőbeni preferenciák összefüggései a Pécsi Tudományegyetemen TS - Hallgatói tapasztalatok és jövőbeni preferenciák összefüggései a Pécsi Tudományegyetemen JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 31 PY - 2021 IS - 11-12 SP - 130 EP - 152 PG - 23 SN - 1215-5233 DO - 10.14232/ISKKULT.2021.11-12.130 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32643002 ID - 32643002 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina TI - A XXI. századi kompetenciák megjelenése a 2020-as NAT-ban JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 22 PY - 2021 IS - 1. klsz SP - 269 EP - 282 PG - 14 SN - 1586-0698 DO - 10.15170/TM. 2021.22.K1.19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32095379 ID - 32095379 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Egervári, Dóra ED - Csuka, Dalma TI - A digitális osztályterem "rabjai" –alfa generációs diákok és a digitális oktatás T2 - LLL 4.0 Hogyan alakítja át a digitalizáció az LLL stratégiákat? PB - MELLearN Egyesület CY - Budapest CY - Pécs SN - 9789634296966 PY - 2021 SP - 32 EP - 32 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32033661 ID - 32033661 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Egervári, Dóra AU - Kovács, Edina ED - Fodorné Tóth, Krisztina TI - Információs műveltség és a NAT T2 - TANULÁS – TUDÁS – INNOVÁCIÓ A FELSŐOKTATÁSBAN – REFLEKTORFÉNYBEN AZ INNOVÁCIÓ KIHÍVÁSAI PB - MELLearN Egyesület CY - Pécs SN - 9789634295884 PY - 2021 SP - 112 EP - 127 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31970838 ID - 31970838 LA - Hungarian DB - MTMT ER -