@{MTMT:34324935, title = {Artificial intelligence and libraries}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34324935}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, booktitle = {4. Közösségek és Szervezetek Konferencia Program- és Absztraktfüzet}, unique-id = {34324935}, year = {2023}, pages = {9} } @{MTMT:34056929, title = {A mesterséges intelligencia és a könyvtárak – lehetőség vagy veszély?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34056929}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, booktitle = {Felsőoktatási Lifelong Learning a képesség-fejlesztés, a kultúraközvetítés és fenntarthatóság tükrében}, unique-id = {34056929}, year = {2023}, pages = {54-54} } @article{MTMT:33754082, title = {H5P interaktív tartalmak: Felhasználási lehetőségeik és rövid módszertani útmutató}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33754082}, author = {Egervári, Dóra and Simon, Krisztián}, doi = {10.15170/TM.2023.24.K1.10}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {24}, unique-id = {33754082}, issn = {1586-0698}, abstract = {A H5P interaktív multimédiás tartalmak szerkesztését, illetve publikációját elősegítő webes szoftver, továbbá LMS-eken és egyéb platformokon belüli tartalomfejlesztést szolgáló bővítmény. Segítségével szerkeszthetünk interaktív videókat, prezentációkat, tanulási útvonalakat, folyamatábrákat, gyakorlójátékokat és számos más tartalmat. A szoftver fő használati módja a bővítményből, a saját LMS-ünkben (pl. Moodle) való szerkesztés és publikálás. A Moodle LMS jelenleg több H5P interaktív tartalomtípus megjelenítését és szerkesztését is támogatja. Ezekkel a lehetőségekkel módunk van beágyazni a Moodle kurzusunkba például interaktív képet vagy könyvet, képsorozatokat, kollázsokat, hang- és videótartalmakat, valamint tanulókártyákat, kvízeket, tesztsorokat. Ezekkel a lehetőségekkel számos ponton alakíthatjuk, fejleszthetjük, színesíthetjük és gazdagíthatjuk a kurzusunk tartalmát. A tanulmány célja, hogy deskriptív módon bemutassa a Moodle-ben elérhető interaktív H5P tartalomtípusokat, azok felhasználási lehetőségeit és a jógyakorlatokat.}, year = {2023}, eissn = {2732-169X}, pages = {127-142} } @article{MTMT:33548552, title = {LEARN, UNLEARN, RELEARN −THE NEW WAY OF LEARNING IS CALLED MEDIA AND INFORMATION LITERACY}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548552}, author = {Varga, Katalin and Egervári, Dóra}, doi = {10.15170/TM.2022.23.K1.9}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {23}, unique-id = {33548552}, issn = {1586-0698}, abstract = {Media and information literacy is a key competency in the 21st century knowledge societies. It is much more than just knowing to use the digital technology. The media and information literate person knows how to learn, how knowledge is organized, and how to find, select, evaluate, organize and use information. The Institute of Library and Information Science at the University of Pécs made an online survey in 2014 about information competencies of university students all over Hungary. The aim of the survey was to get information about students’ information searching strategies, favourite resources, information seeking, selection and evaluation methods, and to base a new information literacy strategy. The results of this survey, compared with other surveys, show that during their studies students get a lot of assignments for which they need to find relevant information and literature, and analyzing them articulate a personal view about the problem. The biggest challenge for the new generation is the evaluation and selection of information. They don’t know how to make considered decisions, and very often they don’t even feel why this is important. That’s why it is crucial to develop special, professional information literacy competencies of students more efficiently. There is a special emphasis to be placed on the role of libraries, since they are the institutions that play a major role in the acquisition and development of information literacy. At the same time, this situation poses a serious challenge for libraries that they need to prepare for. There are international programs and projects that can help libraries in this endeavour.}, year = {2022}, eissn = {2732-169X}, pages = {120-135} } @{MTMT:33283728, title = {Interaktív tartalmak a blended learning szolgálatában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33283728}, author = {Egervári, Dóra}, booktitle = {3. Közösségek és szervezetek Konferencia - Program és absztraktfüzet}, unique-id = {33283728}, year = {2022}, pages = {11-12} } @book{MTMT:33074848, title = {Fehér Könyv a digitális oktatás- és tanulástámogatásról}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33074848}, isbn = {9789634299301}, author = {Dombi, Judit and Egervári, Dóra and Fodorné Tóth, Krisztina and Simon, Krisztián and Sipos, Norbert and Vörös, Zoltán}, editor = {Fodorné Tóth, Krisztina}, publisher = {PTE}, unique-id = {33074848}, keywords = {E-learning; blended learning; digitális tanulási környezet}, year = {2022}, orcid-numbers = {Dombi, Judit/0000-0001-9278-9093; Sipos, Norbert/0000-0001-8815-0027; Vörös, Zoltán/0000-0002-3052-4986} } @article{MTMT:32643002, title = {Online vagy sem - mitől függhet a jövő?. Hallgatói tapasztalatok és jövőbeni preferenciák összefüggései a Pécsi Tudományegyetemen}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32643002}, author = {Dombi, Judit and Sipos, Norbert and Vörös, Zoltán and Egervári, Dóra and Simon, Krisztián and Fodorné Tóth, Krisztina and Ambrus, Attila József}, doi = {10.14232/ISKKULT.2021.11-12.130}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {31}, unique-id = {32643002}, issn = {1215-5233}, year = {2021}, eissn = {1588-0818}, pages = {130-152}, orcid-numbers = {Dombi, Judit/0000-0001-9278-9093; Sipos, Norbert/0000-0001-8815-0027; Vörös, Zoltán/0000-0002-3052-4986; Egervári, Dóra/0000-0001-7563-5674; Ambrus, Attila József/0000-0002-4406-6330} } @article{MTMT:32095379, title = {A XXI. századi kompetenciák megjelenése a 2020-as NAT-ban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32095379}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, doi = {10.15170/TM. 2021.22.K1.19}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {22}, unique-id = {32095379}, issn = {1586-0698}, year = {2021}, eissn = {2732-169X}, pages = {269-282} } @{MTMT:32033661, title = {A digitális osztályterem "rabjai" –alfa generációs diákok és a digitális oktatás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32033661}, author = {Egervári, Dóra}, booktitle = {LLL 4.0 Hogyan alakítja át a digitalizáció az LLL stratégiákat?}, unique-id = {32033661}, year = {2021}, pages = {32-32} } @inbook{MTMT:31970838, title = {Információs műveltség és a NAT}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31970838}, author = {Egervári, Dóra and Kovács, Edina}, booktitle = {TANULÁS – TUDÁS – INNOVÁCIÓ A FELSŐOKTATÁSBAN – REFLEKTORFÉNYBEN AZ INNOVÁCIÓ KIHÍVÁSAI}, unique-id = {31970838}, year = {2021}, pages = {112-127} }