TY - JOUR AU - Beck, Zoltán TI - Hajnáczky Tamás (szerk.): A cigányzene és a zenész cigány alakváltozásai. Történelmi, társadalmi és kulturális metszetek a 19-20. századból TS - Történelmi, társadalmi és kulturális metszetek a 19-20. századból JF - MAGYAR TUDOMÁNY J2 - MAGYAR TUDOMÁNY VL - 185 PY - 2024 IS - 2 SP - 301 EP - 302 PG - 2 SN - 0025-0325 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34550081 ID - 34550081 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Andl, Helga AU - Beck, Zoltán ED - Juhász, Erika ED - Pornói, Rita TI - „Mennyi idő és mekkora távolság...” – Regényhősök az iskolapadban T2 - Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet PB - ELTE Savaria Egyetemi Központ CY - Szombathely SN - 9786155657139 PY - 2023 SP - 224 EP - 225 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34018805 ID - 34018805 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Maksa-Egri, Petra AU - Beck, Zoltán ED - Gúti, Erika ED - Orbán, Jolán ED - Szamosi, Gertrud TI - Fashion and Pilgrimage – Discourses Constructing Romani Identity T2 - DIASZPÓRA 2023 HATÁRTALAN KÖZÖSSÉGEK = DIASPORA 2023 COMMUNITIES BEYOND BORDERS PB - Pécsi Tudományegyetem C1 - Pécs PY - 2023 SP - 63 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33828803 ID - 33828803 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Andl, Helga AU - Beck, Zoltán ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - „TANULTAM KÉPZETET, BETŰT” – A MAGYAR NYELVŰ KORTÁRS CIGÁNY, ROMA IRODALOM ISKOLAKÉPEI T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 219 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33569102 ID - 33569102 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Beck, Zoltán TI - Ex libris JF - ÉLET ÉS IRODALOM J2 - ÉLET ÉS IRODALOM VL - 66 PY - 2022 IS - 17 SP - 1 EP - 3 PG - 3 SN - 0424-8848 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33069324 ID - 33069324 N1 - Könyvkritika Jászberényi Sándor: A varjúkirály Kácsor Zsolt: Cigány Mózes Háy János: Mamikám Csokonai Lili: Tizenhét hattyúk LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Andl, Helga AU - Beck, Zoltán TI - The narrative of reality, the reality of the narrative T2 - Porto International Conference on Research in Education Abstract Book PB - Porto School of Education = Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto CY - Porto SN - 9789728969615 PY - 2022 SP - 21 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33069188 ID - 33069188 N1 - [poszter] LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Beck, Zoltán ED - Fűzfa, Balázs TI - Képzelt beszélgetés a kortárs irodalom és popzene között T2 - Irodalom, tanítás - Esszék, tanulmányok PB - Savaria University Press CY - Szombathely SN - 9786155753763 PY - 2021 SP - 330 EP - 336 PG - 7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32526505 ID - 32526505 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Beck, Zoltán TI - „Aki nem itt lakik, az bármit mondhat” JF - ÉLET ÉS IRODALOM J2 - ÉLET ÉS IRODALOM VL - 65 PY - 2021 IS - 24 SN - 0424-8848 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32169991 ID - 32169991 N1 - 2021. június 18. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Beck, Zoltán ED - Orsós, Anna TI - Possible ways of discourse: notes on the process of name-giving to romani studies T2 - The role of romani studies in higher education: a collaborative project between the University of Pécs and the University of Prešov PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék CY - Pécs SN - 9789634297574 PY - 2021 SP - 44 EP - 48 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32165176 ID - 32165176 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Andl, Helga AU - Beck, Zoltán AU - Cserti Csapó, Tibor AU - Lakatos, Szilvia ED - Orsós, Anna TI - Romani studies and teacher training T2 - The role of romani studies in higher education: a collaborative project between the University of Pécs and the University of Prešov PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék CY - Pécs SN - 9789634297574 PY - 2021 SP - 19 EP - 32 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32165166 ID - 32165166 AB - The aim of this study is to recount and examine a course that provides teacher trainees at the University of Pécs access to some aspects of Romany Studies in their academic curriculum. In the following sections, we attempt to reflect on and summarise the experiences and perspectives of both students, researchers and professors. As part of this reflection, the historical context concerning the course, some thematic changes and potential ways of future development will be considered. In addition, we will review a survey that consists of two questionnaires (pre- and post-term) submitted by 131 students in the summer semester of 2017. This survey assists in understanding how students’ knowledge and attitudes changed from the beginning to the end of the semester. LA - English DB - MTMT ER -