TY - CONF AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea AU - Bence-Kiss, Krisztina TI - Tanító szakos hallgatók összefüggő gyakorlatának tapasztalatai a mentorok véleménye alapján T2 - XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia PB - Eötvös József Főiskola (EJF) C1 - Baja SN - 9786155429330 PY - 2024 SP - 30 EP - 30 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34788960 ID - 34788960 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Karlovitz, János Tibor TI - Az idegennyelv-elsajátítás hatékony módszerei az óvodában T2 - Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban PB - International Research Institute CY - Marcelová SN - 9788089691814 PY - 2024 SP - 87 EP - 97 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514485 ID - 34514485 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Karlovitz, János Tibor TI - Idegennyelv-elsajátítás hatékony módszerei az óvodában T2 - XII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia PB - International Research Institute C1 - Marcelová SN - 9788089691807 PY - 2024 SP - 10 EP - 10 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514057 ID - 34514057 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea AU - Kőhidiné Magyar, Mietta TI - A középiskolás korosztály számára készült angol nyelvkönyv a diszlexiás tanulók szemszögéből T2 - A Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán PB - Eötvös József Főiskolai Kiadó PY - 2023 SP - 18 EP - 18 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34549066 ID - 34549066 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bence-Kiss, Krisztina AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Balogh, Barbara ED - Suhajda, Csilla Judit ED - Vinogradov, Szergej TI - HALLGATÓK SZAKVÁLASZTÁSI MOTIVÁCIÓINAK ELEMZÉSE (2021) T2 - Tanulmányok a Diplomás Pályakövető Rendszer 2010 és 2021 közötti kutatásainak eredményeiből PB - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem CY - Gödöllő SN - 9789636230807 PY - 2023 SP - 15 EP - 34 PG - 20 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34534878 ID - 34534878 AB - A fejlettebb országokban a XX. század második felében szerteágazóbbá vált a hallgatói motiváció a létszámexpanzió következtében. A felsőoktatási csoportok heterogénebbek lettek a társadalmi összetétel, a motiváció, a karriertervek tekintetében, amely átalakította az értékeket, elvárásokat (Hrubos, 2006). Több kutatás igazolja, hogy a fiatalokat az elhelyezkedési esély növelése, a várható jövedelem, a diploma későbbi hozadéka, a munkanélküliség elkerülése, a felsőoktatási intézmény, a diplomaszerzés presztízse, a piacképesség, illetve a diákévek meghosszabbítása motiválja (Józsa, 2021). A kutatás célja a MATE és jogelőd intézményeiben 2010-2021 között alap- és mesterképzésre jelentkezett hallgatók továbbtanulási motivációjának, valamint attitűdjeinek feltárása. A vizsgálat kiterjed az agrár-, a bölcsészettudomány, a társadalomtudomány, a gazdaságtudományok, a műszaki, a pedagógusképzési, művészeti képzési területek esetében a szakválasztás során, a döntési folyamatban kiemelkedő szerepet játszó tényezők vizsgálatára, annak érdekében, hogy támogassa az eredményes beiskolázási programot, a hallgató létszám növelését. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Karainé Gombocz, Orsolya ED - Juhász, Márta Klára ED - Mongyi, Norbert József TI - Élményalapú tanítás-tanulás a tanítóképzésben T2 - Pedagógiai változások - a változás pedagógiája V. [tanulm.köt.] PB - Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) CY - Budapest SN - 9789635751242 PY - 2023 SP - 100 EP - 111 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34415544 ID - 34415544 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Gábrity, Eszter ED - Raffai, Judit ED - Zakinszky Toma, Viktória TI - Presentation of programs facilitating the transition from kindergarten to primary school T2 - Science and Communication PB - GrafoProdukt CY - Szabadka SN - 9788681960240 PY - 2023 SP - 35 EP - 36 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34402293 ID - 34402293 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea ED - Juhász, Márta Klára TI - Élményalapú tanítás-tanulás a tanítóképzésben T2 - Változások a pedagógiában - a pedagógia változása V. [program és absztr.] PY - 2023 SP - 8 EP - 9 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34401722 ID - 34401722 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea AU - Nagyné, Gájer Orsolya AU - Józsa, Krisztián ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Mérőeszköz kidolgozása a tanulási szokások kialakításának a vizsgálatára az iskola kezdő szakaszában T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 248 EP - 248 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34221564 ID - 34221564 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zentai, Gabriella AU - Borbélyová, Diana AU - Bencéné Fekete, Anikó Andrea AU - Nagyová, Alexandra AU - Horváth, Kinga AU - Orsovics, Yvette AU - Józsa, Krisztián TI - A szlovákiai és a magyar általános iskolai tantervek összehasonlító vizsgálata a DIFER-készségek fejlesztése szempontjából JF - ERUDITIO - EDUCATIO J2 - ERUDITIO - EDUCATIO VL - 18. PY - 2023 IS - 3 SP - 78 EP - 94 PG - 17 SN - 1336-8893 DO - 10.36007/eruedu.2023.3.078-094 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34216798 ID - 34216798 N1 - A tanulmány a 005UJS-4/2021-es KEGA-projekt keretén belül készült AB - This study analyses the school curriculum documents in Hungary and Slovakia. The comparative analysis covered the Slovak National programme for Development of Education, the Hungarian National Core Curriculum and the framework curriculas. Development tasks and content requirements for grades 1-2 were analysed. The research question focused on whether there is a difference in the manifestation of DIFER (Diagnostic System for Assessing Development) skills in the national curriculas of the two countries. Earlier studies show that these DIFER skills are very important for school learning. The analysis of the curriculas was carried out on the basis of general criterias and also a special set of criterias which related to the DIFER skills. It was found that these two countries have both state and local curriculums, however, there are substantial differences in the documents. The most striking difference was found in the content of the educational requirements of the school subjects. In the Slovak curriculum, educational standards define school subject objectives as well as performance and content requirements. In addition to school subject goals, Hungary also determines the development of specific competences within the given school subject. Special aspects related to DIFER skills were found in the Hungarian documents, in the overall goals and development requirements. In the Slovak curriculum, the development of DIFER skills is embedded in the content of the school subjects, in the form of requirements. Although the improvement of DIFER skills is of prime importance, none of the country’s curricula devotes sufficient emphasis to it. LA - Hungarian DB - MTMT ER -