@CONFERENCE{MTMT:34788960, title = {Tanító szakos hallgatók összefüggő gyakorlatának tapasztalatai a mentorok véleménye alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34788960}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea and Bence-Kiss, Krisztina}, booktitle = {XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia}, unique-id = {34788960}, keywords = {Practice; gyakorlat; Teacher training; hátrányos helyzet; tanítóképzés; DISADVANTAGE; mentorok tapasztalata; szociális kompetencia fejlesztése; experience of mentors; development of social competence}, year = {2024}, pages = {30-30} } @inbook{MTMT:34514485, title = {Az idegennyelv-elsajátítás hatékony módszerei az óvodában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514485}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban}, unique-id = {34514485}, year = {2024}, pages = {87-97} } @CONFERENCE{MTMT:34514057, title = {Idegennyelv-elsajátítás hatékony módszerei az óvodában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34514057}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {XII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia}, unique-id = {34514057}, year = {2024}, pages = {10-10} } @CONFERENCE{MTMT:34549066, title = {A középiskolás korosztály számára készült angol nyelvkönyv a diszlexiás tanulók szemszögéből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34549066}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea and Kőhidiné Magyar, Mietta}, booktitle = {A Magyar Tudomány Ünnepe az Eötvös József Főiskolán}, unique-id = {34549066}, keywords = {DYSLEXIA; diszlexia; foreign language learning; idegennyelv-tanulás; tankönyvvizsgálat; textbook review}, year = {2023}, pages = {18-18} } @inbook{MTMT:34534878, title = {HALLGATÓK SZAKVÁLASZTÁSI MOTIVÁCIÓINAK ELEMZÉSE (2021)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34534878}, author = {Bence-Kiss, Krisztina and Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {Tanulmányok a Diplomás Pályakövető Rendszer 2010 és 2021 közötti kutatásainak eredményeiből}, unique-id = {34534878}, abstract = {A fejlettebb országokban a XX. század második felében szerteágazóbbá vált a hallgatói motiváció a létszámexpanzió következtében. A felsőoktatási csoportok heterogénebbek lettek a társadalmi összetétel, a motiváció, a karriertervek tekintetében, amely átalakította az értékeket, elvárásokat (Hrubos, 2006). Több kutatás igazolja, hogy a fiatalokat az elhelyezkedési esély növelése, a várható jövedelem, a diploma későbbi hozadéka, a munkanélküliség elkerülése, a felsőoktatási intézmény, a diplomaszerzés presztízse, a piacképesség, illetve a diákévek meghosszabbítása motiválja (Józsa, 2021). A kutatás célja a MATE és jogelőd intézményeiben 2010-2021 között alap- és mesterképzésre jelentkezett hallgatók továbbtanulási motivációjának, valamint attitűdjeinek feltárása. A vizsgálat kiterjed az agrár-, a bölcsészettudomány, a társadalomtudomány, a gazdaságtudományok, a műszaki, a pedagógusképzési, művészeti képzési területek esetében a szakválasztás során, a döntési folyamatban kiemelkedő szerepet játszó tényezők vizsgálatára, annak érdekében, hogy támogassa az eredményes beiskolázási programot, a hallgató létszám növelését.}, keywords = {felsőoktatás; szakválasztási motiváció; attitűdök; piacképesség; elhelyezkedési esély; diploma presztízse}, year = {2023}, pages = {15-34} } @inbook{MTMT:34415544, title = {Élményalapú tanítás-tanulás a tanítóképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34415544}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {Pedagógiai változások - a változás pedagógiája V. [tanulm.köt.]}, unique-id = {34415544}, year = {2023}, pages = {100-111} } @{MTMT:34402293, title = {Presentation of programs facilitating the transition from kindergarten to primary school}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34402293}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {Science and Communication}, unique-id = {34402293}, keywords = {the transition from kindergarten to primary school; gentle transition; methods of primary school teachers}, year = {2023}, pages = {35-36} } @CONFERENCE{MTMT:34401722, title = {Élményalapú tanítás-tanulás a tanítóképzésben}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34401722}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea}, booktitle = {Változások a pedagógiában - a pedagógia változása V. [program és absztr.]}, unique-id = {34401722}, year = {2023}, pages = {8-9} } @{MTMT:34221564, title = {Mérőeszköz kidolgozása a tanulási szokások kialakításának a vizsgálatára az iskola kezdő szakaszában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34221564}, author = {Bencéné Fekete, Anikó Andrea and Nagyné, Gájer Orsolya and Józsa, Krisztián}, booktitle = {Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban}, unique-id = {34221564}, keywords = {pedagógusok; iskolakezdés; tanulási szokások; kérdőívfejlesztés}, year = {2023}, pages = {248-248} } @article{MTMT:34216798, title = {A szlovákiai és a magyar általános iskolai tantervek összehasonlító vizsgálata a DIFER-készségek fejlesztése szempontjából}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34216798}, author = {Zentai, Gabriella and Borbélyová, Diana and Bencéné Fekete, Anikó Andrea and Nagyová, Alexandra and Horváth, Kinga and Orsovics, Yvette and Józsa, Krisztián}, doi = {10.36007/eruedu.2023.3.078-094}, journal-iso = {ERUDITIO - EDUCATIO}, journal = {ERUDITIO - EDUCATIO}, volume = {18.}, unique-id = {34216798}, issn = {1336-8893}, abstract = {This study analyses the school curriculum documents in Hungary and Slovakia. The comparative analysis covered the Slovak National programme for Development of Education, the Hungarian National Core Curriculum and the framework curriculas. Development tasks and content requirements for grades 1-2 were analysed. The research question focused on whether there is a difference in the manifestation of DIFER (Diagnostic System for Assessing Development) skills in the national curriculas of the two countries. Earlier studies show that these DIFER skills are very important for school learning. The analysis of the curriculas was carried out on the basis of general criterias and also a special set of criterias which related to the DIFER skills. It was found that these two countries have both state and local curriculums, however, there are substantial differences in the documents. The most striking difference was found in the content of the educational requirements of the school subjects. In the Slovak curriculum, educational standards define school subject objectives as well as performance and content requirements. In addition to school subject goals, Hungary also determines the development of specific competences within the given school subject. Special aspects related to DIFER skills were found in the Hungarian documents, in the overall goals and development requirements. In the Slovak curriculum, the development of DIFER skills is embedded in the content of the school subjects, in the form of requirements. Although the improvement of DIFER skills is of prime importance, none of the country’s curricula devotes sufficient emphasis to it.}, keywords = {Curriculum; Slovakia; content analysis; DIFER; Hungary}, year = {2023}, pages = {78-94} }