TY - JOUR AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Racsko, Réka TI - Qualitative analysis of international strategic trends pertaining to the digital ecosystems of libraries JF - JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - JATES VL - 13 PY - 2023 IS - 4 PG - 16 SN - 2560-5429 DO - 10.24368/jates369 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34723396 ID - 34723396 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Lengyelné Molnár, Tünde ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Az innovatív curriculumfejlesztés és a hazai könyvtárak digitális transzformációjának hatásmechanizmusa T2 - Agria Média 2023 ICI 17 PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 69 EP - 69 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193875 ID - 34193875 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Agria Média 2023 ICI 17. Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia Eger, 2023. október 12-13. TS - Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia Eger, 2023. október 12-13. PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 111 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193209 ID - 34193209 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Racsko, Réka AU - Szűts, Zoltán AU - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A társadalmi szakadék csökkentését szolgáló digitális kompetencia stratégiai körképe JF - CIVIL SZEMLE J2 - CIVIL SZLE VL - 2023 PY - 2023 IS - 5 SP - 67 EP - 78 PG - 12 SN - 1786-3341 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34155920 ID - 34155920 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szűts, Zoltán AU - Molnár, György AU - Racsko, Réka AU - Vaughan, Geoffrey Alan AU - Lengyelné Molnár, Tünde TI - Pedagogical Implications and Methodological Possibilities of Digital Transformation in Digital Education after the COVID-19 Epidemic JF - COMPUTERS J2 - COMPUTERS VL - 12 PY - 2023 IS - 4 PG - 19 SN - 2073-431X DO - 10.3390/computers12040073 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34123407 ID - 34123407 N1 - Doctoral School of Education, Faculty of Pedagogy, Eszterházy Károly Catholic University, Eszterházy Square 1, Eger, 3300, Hungary Kandó Kálmán Faculty of Electrical Engineering, Óbuda University, Bécsi út 96/B, Budapest, 1034, Hungary Institute of Digital Technology, Faculty of Informatics, Eszterházy Károly Catholic University, Eszterházy Square 1, Eger, 3300, Hungary Cited By :1 Export Date: 18 February 2024 Correspondence Address: Szűts, Z.; Doctoral School of Education, Eszterházy Square 1, Hungary; email: szuts.zoltan@uni-eszterhazy.hu Funding text 1: This research was funded and SUPPORTED BY THE ÚNKP-22-5 NEW NATIONAL EXCELLENCE PROGRAM OF THE MINISTRY FOR CULTURE AND INNOVATION FROM THE SOURCE OF THE NATIONAL RESEARCH, DEVELOPMENT AND INNOVATION FUND. AB - In the context of digital pedagogy, internet communication platforms, digital media interfaces, applications, and info-communication tools, best practices are stepping up in the educational process and forming a methodology. The focus areas targeted by the questionnaire presented in this study are digital transformation; the smart use of digital tools; characteristics of the learning environment; classroom activities, learning organization, and methodology; content; and curriculum sharing. During the research, the authors asked what were the online communication channels and digital platforms that teachers have effectively used in terms of learning efficiency in distance learning ordered as a result of the COVID-19 emergency in Hungary. The empirical research goal was to explore the conditions among Hungarian teachers with the help of a questionnaire and a semi-structured online interview. Seven thousand teachers were contacted through email, and a return rate of 10.7% was achieved. The questionnaire was filled in online by n = 751 primary teachers. According to the respondents, the most effective tools in the transformation of education are self-made tutorial videos and real-time written and video-based chat. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Racsko, Réka AU - Lengyelné Molnár, Tünde ED - Kalcsó, Gyula ED - Ludányi, Zsófia ED - Tóth, Mariann TI - Kitekintés a hazai digitális pedagógiai megújulás módszertani lehetőségeire formális és informális tanulási színtereken T2 - Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó CY - Eger SN - 9789634962441 PY - 2023 SP - 39 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33804998 ID - 33804998 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Racsko, Réka AU - Szűts, Zoltán AU - Radics, Krisztina AU - Lengyelné Molnár, Tünde TI - A könyvtár mint 21. századi autentikus tanulási környezet JF - TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS J2 - TMT VL - 70 PY - 2023 IS - 1 SP - 1 EP - 10 PG - 10 SN - 0041-3917 DO - 10.3311/tmt.13204 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33655506 ID - 33655506 AB - A könyvtárak tanulástámogató szerepe vitathatatlan, azonban ez nem merül ki a hagyományos könyvtári szolgáltatások biztosításában. Napjainkban egyre inkább fontos feladatként jelenik meg ez a szerepvállalás, amelyre a könyvtáraknak és könyvtárosoknak fel kell készülnie. A negyedik ipari forradalom hatására átalakul a munkaerőpiaci környezet, ami által a szükséges készségek, kompetenciák is változnak. Ezen igényekhez a könyvtáraknak is alkalmazkodnia kell, akárcsak az oktatási intézményeknek. Jelen tanulmányban a tanulási környezetek felől megközelítve vizsgáljuk azt, hogyan is tudnak a könyvtárak a kor kihívásaihoz mérten eleget tenni ennek a feladatnak. A tanulási környezet elemeinek jellemzőit, aktualitásait áttekintve képet kaphatunk a megfelelő, autentikus tanulási környezet kialakításának feltételeiről. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szűts, Zoltán AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Racsko, Réka ED - Falus, Iván ED - Zagyváné Szűcs, Ida TI - Az oktatás eszközei és digitális technikái T2 - A didaktika kézikönyve PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634548423 PY - 2022 SP - 585 EP - 620 PG - 36 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33282030 ID - 33282030 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Racsko, Réka AU - Komló, Csaba AU - Hulyák-Tomesz, Tímea AU - Szűts, Zoltán ED - Szadai, Károly TI - A ValóVilág powered by Big Brother 10, valamint a BeleValóVilág powered by Big Brother című műsorszámok szereplőkre vonatkoztatott kvalitatív tartalomelemzése T2 - VV10 - Egy valóságshow valósága PB - Médiatudományi Intézet CY - Budapest SN - 9786155302411 PY - 2022 SP - 153 EP - 310 PG - 158 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33127550 ID - 33127550 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Vaughan, Geoffrey Alan AU - Lengyelné Molnár, Tünde AU - Szűts, Zoltán TI - The impact of digitalisation and especially social media on learning, teaching and working processes JF - JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT J2 - JATES VL - 12 PY - 2022 IS - 2 PG - 14 SN - 2560-5429 DO - 10.24368/jates306 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33041348 ID - 33041348 LA - English DB - MTMT ER -