@article{MTMT:34834709, title = {ChatGPT az oktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34834709}, author = {Lengyelné Molnár, Tünde and Balla, Georgina and Esztelecki, Péter and Szabó, Emilia and Ujhelyi, Gábor}, journal-iso = {KÖNYV ÉS NEVELÉS}, journal = {KÖNYV ÉS NEVELÉS: AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET FOLYÓIRATA}, unique-id = {34834709}, issn = {0454-3475}, year = {2024}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @book{MTMT:34797609, title = {Agria Média 2023 és ICI-17 Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia. A magas szintű digitális kompetencia a jövő oktatásának kulcsa}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34797609}, isbn = {9789634962724}, editor = {Lengyelné Molnár, Tünde}, publisher = {EKKE Líceum Kiadó}, unique-id = {34797609}, year = {2024}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @article{MTMT:34723396, title = {Qualitative analysis of international strategic trends pertaining to the digital ecosystems of libraries}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34723396}, author = {Lengyelné Molnár, Tünde and Racsko, Réka}, doi = {10.24368/jates369}, journal-iso = {JATES}, journal = {JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT}, volume = {13}, unique-id = {34723396}, year = {2023}, eissn = {2560-5429}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900; Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X} } @CONFERENCE{MTMT:34193875, title = {Az innovatív curriculumfejlesztés és a hazai könyvtárak digitális transzformációjának hatásmechanizmusa}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193875}, author = {Lengyelné Molnár, Tünde}, booktitle = {Agria Média 2023 ICI 17}, unique-id = {34193875}, year = {2023}, pages = {69-69}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @misc{MTMT:34193209, title = {Agria Média 2023 ICI 17. Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia Eger, 2023. október 12-13.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193209}, editor = {Lengyelné Molnár, Tünde}, publisher = {Eszterházy Károly Catholic University Institute of Digital Technology}, unique-id = {34193209}, year = {2023}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @article{MTMT:34155920, title = {A társadalmi szakadék csökkentését szolgáló digitális kompetencia stratégiai körképe}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34155920}, author = {Racsko, Réka and Szűts, Zoltán and Lengyelné Molnár, Tünde}, journal-iso = {CIVIL SZLE}, journal = {CIVIL SZEMLE}, volume = {2023}, unique-id = {34155920}, issn = {1786-3341}, year = {2023}, eissn = {1786-3341}, pages = {67-78}, orcid-numbers = {Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X; Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @article{MTMT:34123407, title = {Pedagogical Implications and Methodological Possibilities of Digital Transformation in Digital Education after the COVID-19 Epidemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34123407}, author = {Szűts, Zoltán and Molnár, György and Racsko, Réka and Vaughan, Geoffrey Alan and Lengyelné Molnár, Tünde}, doi = {10.3390/computers12040073}, journal-iso = {COMPUTERS}, journal = {COMPUTERS}, volume = {12}, unique-id = {34123407}, abstract = {In the context of digital pedagogy, internet communication platforms, digital media interfaces, applications, and info-communication tools, best practices are stepping up in the educational process and forming a methodology. The focus areas targeted by the questionnaire presented in this study are digital transformation; the smart use of digital tools; characteristics of the learning environment; classroom activities, learning organization, and methodology; content; and curriculum sharing. During the research, the authors asked what were the online communication channels and digital platforms that teachers have effectively used in terms of learning efficiency in distance learning ordered as a result of the COVID-19 emergency in Hungary. The empirical research goal was to explore the conditions among Hungarian teachers with the help of a questionnaire and a semi-structured online interview. Seven thousand teachers were contacted through email, and a return rate of 10.7% was achieved. The questionnaire was filled in online by n = 751 primary teachers. According to the respondents, the most effective tools in the transformation of education are self-made tutorial videos and real-time written and video-based chat.}, year = {2023}, eissn = {2073-431X}, orcid-numbers = {Molnár, György/0000-0001-5238-5078; Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X; Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @{MTMT:33804998, title = {Kitekintés a hazai digitális pedagógiai megújulás módszertani lehetőségeire formális és informális tanulási színtereken}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33804998}, author = {Racsko, Réka and Lengyelné Molnár, Tünde}, booktitle = {Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája}, unique-id = {33804998}, year = {2023}, pages = {39}, orcid-numbers = {Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X; Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @article{MTMT:33655506, title = {A könyvtár mint 21. századi autentikus tanulási környezet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33655506}, author = {Racsko, Réka and Szűts, Zoltán and Radics, Krisztina and Lengyelné Molnár, Tünde}, doi = {10.3311/tmt.13204}, journal-iso = {TMT}, journal = {TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS}, volume = {70}, unique-id = {33655506}, issn = {0041-3917}, abstract = {A könyvtárak tanulástámogató szerepe vitathatatlan, azonban ez nem merül ki a hagyományos könyvtári szolgáltatások biztosításában. Napjainkban egyre inkább fontos feladatként jelenik meg ez a szerepvállalás, amelyre a könyvtáraknak és könyvtárosoknak fel kell készülnie. A negyedik ipari forradalom hatására átalakul a munkaerőpiaci környezet, ami által a szükséges készségek, kompetenciák is változnak. Ezen igényekhez a könyvtáraknak is alkalmazkodnia kell, akárcsak az oktatási intézményeknek. Jelen tanulmányban a tanulási környezetek felől megközelítve vizsgáljuk azt, hogyan is tudnak a könyvtárak a kor kihívásaihoz mérten eleget tenni ennek a feladatnak. A tanulási környezet elemeinek jellemzőit, aktualitásait áttekintve képet kaphatunk a megfelelő, autentikus tanulási környezet kialakításának feltételeiről.}, year = {2023}, eissn = {1586-2984}, pages = {1-10}, orcid-numbers = {Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X; Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900} } @{MTMT:33282030, title = {Az oktatás eszközei és digitális technikái}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33282030}, author = {Szűts, Zoltán and Lengyelné Molnár, Tünde and Racsko, Réka}, booktitle = {A didaktika kézikönyve}, unique-id = {33282030}, year = {2022}, pages = {585-620}, orcid-numbers = {Lengyelné Molnár, Tünde/0000-0001-5887-6900; Racsko, Réka/0000-0001-8484-155X} }