TY - JOUR AU - Qamariah, Hijjatul ED - Hercz, Mária / Collaborator TI - Teacher’s Professional Development in Higher Education: The Case of English as a Foreign Language (EFL) Teacher trainers JF - Indonesian TESOL Journal VL - 6 PY - 2024 IS - 1 SN - 2622-5441 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741519 ID - 34741519 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zewude, Girum Tareke AU - Hercz, Mária TI - Does Work Task Motivation (Total and Dimensions) Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being (Total and Dimensions)? JF - PSIHOLOGIJA J2 - PSIHOLOGIJA VL - 57 PY - 2024 IS - 2 SP - 129 EP - 153 PG - 25 SN - 0048-5705 DO - 10.2298/PSI220314020Z UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34052250 ID - 34052250 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Duong, Thi Ngoc Ngan AU - Hercz, Mária TI - Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire JF - ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER J2 - ASIA-PAC EDUC RES VL - 33 PY - 2024 IS - 1 SP - 115 EP - 125 PG - 11 SN - 0119-5646 DO - 10.1007/s40299-023-00713-5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33596190 ID - 33596190 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pozsonyi, Ferenc AU - Hercz, Mária ED - Chaw, Ei Phyu ED - Fatma, Nur Barcın ED - Erdei, Luca Alexa ED - Pongor-Juhász, Anna Orsolya ED - Kopp, Erika TI - Active learning for enhancing teacher candidates’ research competence and student wellbeing T2 - ATEE Annual Conference 2023 PB - Association for Teacher Education in Europe (ATEE) CY - Brussels SN - 9789464668513 PY - 2023 SP - 389 EP - 390 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34682457 ID - 34682457 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Thet Thet, Mar AU - Hercz, Mária ED - Ivana, Pedovic ED - Miloš, Stojadinovic TI - Preliminary Study: Exploring the Perception and Experiences of Using Character Strengths in Student Teachers T2 - Transformative Processes in Society, Environment, Organization, and Mental Health Practice - BOOK OF ABSTRACTS PB - Univerzitet u Nisu, Filozofski fakultet CY - Nis SN - 9788673796291 PY - 2023 SP - 73 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34259395 ID - 34259395 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pozsonyi, Ferenc AU - Hercz, Mária ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Tanító szakos hallgatók neveléssel kapcsolatos töprengései pozitív pszichológiai megközelítésben T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 384 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227148 ID - 34227148 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Okiri, Peter Ochieng AU - Hercz, Mária ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Perceptions of Teacher Leaders on the Concept of Distributed Pedagogical Leadership Culture T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 374 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227144 ID - 34227144 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hercz, Mária AU - Pozsonyi, Ferenc ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Tanítók és tanárok – szubjektív pedagógusjóllét-elemek vizsgálata T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 313 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34227142 ID - 34227142 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Hercz, Mária AU - Pozsonyi, Ferenc AU - Okiri, Peter Ochieng TI - Exploring Teacher Thinking on the Effective Ways of Assessment and Teaching T2 - European Conference on Educational Research ECER 2023 PY - 2023 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34133654 ID - 34133654 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Okiri, Peter Ochieng AU - Hercz, Mária TI - Fortifying Teacher Leading Through Distributing Pedagogical Leadership in Initial Teacher Preparation Programs T2 - European Conference on Educational Research ECER 2023 PY - 2023 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34111384 ID - 34111384 LA - English DB - MTMT ER -