@article{MTMT:34779462, title = {Motiváló tényezők az életmód applikációk használatával kapcsolatban egy kvalitatív kutatás tapasztalatai alapján • Motivating Factors for Using Lifestyle Apps Based on the Experience of a Qualitative Research}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34779462}, author = {Keller, Veronika and Ercsey, Ida}, doi = {10.1556/2065.185.2024.4.10}, journal-iso = {MAGYAR TUDOMÁNY}, journal = {MAGYAR TUDOMÁNY}, volume = {185}, unique-id = {34779462}, issn = {0025-0325}, year = {2024}, eissn = {1588-1245}, pages = {539-549} } @inbook{MTMT:34573800, title = {A fenntarthatóság az egyetemi oktatásban - Tanteremből a munka világába}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34573800}, author = {Ercsey, Ida}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.8}, unique-id = {34573800}, abstract = {Az egyetemek fokozott érdeklődést mutatnak a fenntarthatóságintegrálásának gondolata iránt az oktatási programok és a kurzusoktantervének kidolgozása során. Kutatásunk célkitűzése annak vizsgálata,hogyan és milyen oktatási módszerekkel lehet a legjobban fejleszteni ahallgatók fenntarthatósággal kapcsolatos kompetenciáit. A kutatás jelenlegifázisában a kutatási téma elméleti hátterének bemutatására fókuszálunk, ésáttekintjük a fenntarthatósági kompetenciák és az oktatási módszerekszakirodalmát, majd a tanulmány végén megfogalmazzuk a következtetéseket ésa további kutatási feladatokat. Nemzetközi források alapján afenntarthatósági kompetenciák három kategóriája különíthető el:kulcskompetenciák, interperszonális kompetenciák és alapkompetenciák. Afenntarthatósági kompetenciák fejlesztéséhez alkalmazhatóoktatásmódszertani megoldások is három csoportba sorolhatók: egyetemes,speciális és környezeti oktatás. A nemzetközi kutatási eredmények aztmutatják, hogy a munkába integrált tanulási módszer (work-integratedlearning=WIL), és a tanulmányok részeként megszerzett tapasztalatokjavítják a fenntarthatóság megértését a hallgatók körében. Az üzletiszektor számára is hasznos lesz, ha az egyetemet végzettek munkájuk során afenntarthatósági tudatosságot, készségeket és értékeket hordozzák magukban,és a fenntarthatóság nagyköveteiként vállalnak szerepet.}, year = {2023}, pages = {82-90} } @article{MTMT:34573769, title = {Co-creation behaviour in transformative services}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34573769}, author = {Ercsey, Ida}, journal-iso = {PMR}, journal = {PANNON MANAGEMENT REVIEW}, volume = {Special Issue}, unique-id = {34573769}, issn = {2063-8248}, year = {2023}, eissn = {2064-0188}, pages = {41-42} } @article{MTMT:34396690, title = {Az életmód applikációk használatának akadályai egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34396690}, author = {Kovácsné Tóth, Ágnes and Ercsey, Ida and Keller, Veronika}, doi = {10.24365/ef.12109}, journal-iso = {EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS}, journal = {EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS}, volume = {64}, unique-id = {34396690}, issn = {1786-2434}, abstract = {Bevezetés: Az elhízás korunk népbetegsége, ami elsősorban a helytelen táplálkozási szokásokkal és a mozgásszegény életmóddal magyarázható. Az m-health alkalmazások hatékony támogatást nyújtanak az egészségmagatartás javításában. A leggyakoribb m-health applikációk közé tartoznak az életmód, vagyis a sport-fitnesz, a táplálkozási, alvás-ébrenléti állapotot követő és a meditációs alkalmazások, amelyek hazai penetrációja (~ 17%) magasabb a globális átlaghoz viszonyítva (~ 11%), de elmarad az Európai Unió tagállamainak átlagától (~ 21%). Kutatásunk célja az életmód alkalmazások elutasítási okainak feltárása volt kvalitatív és kvantitatív módszertan segítségével. Módszertan: Három fókuszcsoportos interjút készítettünk 37 másodéves rekreáció és életmód alapszakon tanuló nappali tagozatos hallgató körében, illetve online kérdőíves megkérdezést folytattunk le a 18 és 25 év közötti egyetemista, az applikációkat nem használók (n = 160), és már nem használók (n = 72) körében. A kvalitatív kutatás során felmerült témák azonosítása tematikus elemzéssel történt. A kvantitatív adatfeldolgozás egy- (helyzetmutatók) és többváltozós (faktorelemzés) statisztikai elemzések segítségével valósult meg. Eredmények: A fókuszcsoportos kutatás eredményei alapján 5 fő elutasítási indok – egyéni szempontok, felesleges, nem megfelelő, technikai- és időtényezők – került azonosításra. Az applikációk nem használatát leginkább a feleslegességgel és az érdeklődés hiányával magyarázták. A megkérdezés alapján az elutasítási indokok között (1) az információhiány és a technológiai akadály, valamint (2) az érdeklődés hiánya és a szükségtelen került azonosításra. A már nem használók az applikációk használatának felfüggesztését leginkább a motiváció elvesztésével, az unalommal magyarázták. A korábbi használat abbahagyása az (1) érintettség hiányával és a (2) demotivációval áll összefüggésben. Következtetések: Az érdeklődés elvesztése, a demotiváció és a gyenge használhatóság megjelent az akadályok között, ahogy arra korábban több nemzetközi kutatás is rávilágított. A személyes adatok védelme nem került kiemelésre. A kutatási eredmények rávilágítottak az információhiány jelentőségére, ami korábban nem került feltárásra. Fontos a tájékoztatás, és a mobil egészségügyi alkalmazások előnyös hatásainak oktatása, népszerűsítése a sport- és egészségtudományokat folytató egyetemi hallgatók körében.}, year = {2023}, eissn = {2498-6666}, pages = {17-29} } @inbook{MTMT:34342608, title = {Analyzing Perspectives on Lifestyle M-Health Apps: User and Non-User Insights}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34342608}, author = {Keller, Veronika and Ercsey, Ida}, booktitle = {Effective Digital Marketing for Improving Society Behavior Toward DEI and SDGs}, doi = {10.4018/978-1-6684-8984-0.ch003}, unique-id = {34342608}, abstract = {The aim of the research is to explore the theoretical background and experiences of using lifestyle (LS) applications from a user perspective. The objective is to identify the reasons for non-usage. To accomplish these research goals, four focus group interviews were conducted with students studying recreation management in the autumn of 2022. The focus group research findings indicated that sports and fitness apps were the participants' most favoured. The evaluation of LS applications identified usefulness, features, accessibility, and accuracy as the most significant factors. More students reported positive effects on their physical and mental health; however, they viewed the applications and smart devices as auxiliary tools. The main reasons for non-use included personal, technical, and usability issues, as discovered by the authors. This chapter provides an in-depth insight into alterations in health practices, incentives and encounters with mobile devices and LS apps, contributing to the field of service literature.}, year = {2023}, pages = {48-67}, orcid-numbers = {Keller, Veronika/0000-0002-7759-7613; Ercsey, Ida/0000-0002-4076-7922} } @article{MTMT:34133852, title = {Exploring aspects to use and non-use of m-Health apps based on focus groups}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34133852}, author = {Keller, Veronika and Ercsey, Ida and Kovácsné Tóth, Ágnes}, journal-iso = {PMR}, journal = {PANNON MANAGEMENT REVIEW}, volume = {2023}, unique-id = {34133852}, issn = {2063-8248}, year = {2023}, eissn = {2064-0188}, pages = {49-50} } @CONFERENCE{MTMT:34130342, title = {Motivációk és akadályok az életstílus applikációk használatával kapcsolatban egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130342}, author = {Keller, Veronika and Ercsey, Ida}, booktitle = {Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra}, unique-id = {34130342}, year = {2023}, pages = {26-26} } @article{MTMT:34035857, title = {Thematic analysis of google play reviews of lifestyle apps}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34035857}, author = {Keller, Veronika and Ercsey, Ida}, doi = {10.14254/1795-6889.2023.19-1.6}, journal-iso = {HUMAN TECHNOLOGY}, journal = {HUMAN TECHNOLOGY: AN INTERDISCIPLINARY JOURNAL ON HUMANS IN ICT ENVIRONMENTS}, volume = {19}, unique-id = {34035857}, abstract = {Worldwide, numerous studies have been conducted on m-health applications and the results show that, if well-designed, they can regulate and track medication and reduce healthcare costs. The aim of this research is to analyze the experiences of users connected to different lifestyle apps, in particular (1) to explore the negative, neutral and positive topics in the reviews, and (2) to discover the role of health improvement among the comments. The present paper is part of a complex empirical research project. A qualitative and quantitative content analysis was conducted of the user reviews in the Google Play store for the 16 lifestyle apps selected during the first phase of the empirical research (quasi experiment). All in all, 2,835 comments were analyzed. The negative comments mentioned unreliable tracking functions, problems with updates, or high prices. The neutral comments outlined some missing functions or problems with the operation of the app. The positive comments were related to health improvement, usefulness, ease of use, engagement and willingness to recommend the app. Physical activity, facilitating a specific diet, weight loss, wellbeing, tracking progress and health awareness were among the common health aspects of the lifestyle apps. The results of this research will be particularly useful for consumers, app developers and service providers who focus on health awareness and health promotion.}, year = {2023}, eissn = {1795-6889}, pages = {82-102} } @article{MTMT:33806090, title = {Az életstílus applikációk használatának megítélése egy kísérlet tapasztalatai alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33806090}, author = {Ercsey, Ida and Keller, Veronika}, doi = {10.15170/MM.2023.57.KSZ.01.03}, journal-iso = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, journal = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, volume = {57}, unique-id = {33806090}, issn = {1219-0349}, abstract = {A TANULMÁNY CÉLJAVilágszerte számos kutatást végeztek az m-health applikációkkal kapcsolatban, és az eredmények azt mutatják, hogy a jól megtervezett m-health alkalmazások javíthatják a gyógyszeres kezelést, és csökkenthetik az egészségügyi ellátás költségeit. Kutatásunk célja, hogy feltárjuk az m-health applikációk és különös tekintettel az életstílus-alkalmazások használatának elméleti hátterét és tapasztalatait felhasználói szemszögből.ALKALMAZOTT MÓDSZERTANAz m-health alkalmazások használatát vizsgáló kérdőívek (MAUQ) közül az önálló applikációkra kifejlesztett skálát használtuk. Az applikációk értékelése három dimenzió mentén történt: a használat könnyűsége, az applikáció felületével való elégedettség, és a hasznosság megítélése. A két kutatási kérdés vizsgálatához kísérleti módszert alkalmaztunk, amit 22 hallgató bevonásával bonyolítottunk le, a 2021-es tanév őszi félévében, 14 héten keresztül. Az elemzés során leíró statisztikai mutatókat és páros t próbát alkalmaztunk. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEKA vizsgált alanyok összességében 16 különböző applikációt értékeltek, melyek az életstílus applikációk öt területéhez sorolhatók: (1) sport és fitnesz tevékenységmérő, (2) étrend és táplálkozás, (3) stresszoldás és relaxáció, (4) női ciklus figyelés, illetve (5) betegségkezelés. A kísérletben résztvevő alanyok leginkább a könnyű használattal elégedettek és legkevésbé az applikációk felületével, valamint annak hasznosságának megítélésével. A kísérleti alanyok közül többen számoltak be pozitív hatásokról a fizikai és a mentális egészség javulása által. Az észlelt egészségjavulás szignifikáns (t=-4,55; p≦0,00) és a legkedvezőbb változás a diéta és táplálkozási alkalmazások esetében figyelhető meg. Biztató, hogy 17-en tervezik az applikációk további használatát. GYAKORLATI JAVASLATOKKutatásunk eredményei különösen hasznosak lesznek az egészségtudatosságra és egészségfejlesztésre fókuszáló fogyasztók, alkalmazásfejlesztők és szolgáltatók számára. Az egészségügy esetében hozzájárulhat az ellátórendszer terheinek csökkentéséhez, valamint a telemedicina és a hagyományos egészségügy integrált fejlesztéséhez. Népességi szinten kiemelt szerepe van a megelőzés területén. A fejlesztőknek érdemes lenne nagyobb figyelmet szentelni az appok felületének fejlesztésére, a design-ra, a rendszerezésre, vagyis ergonómiai szempontokra. Ezen kívül, a fejlesztők számára lehetőséget kínál az ingyenesen elérhető szolgáltatások bővítésére, valamint a BigData adatok GDPR előírásainak megfelelő kezelésére, elemzésére.Köszönetnyilvánítás: A kísérleti alanyok toborzását és a kísérelt lefolytatásával kapcsolatos koordinációt ezúton köszönjük Dr. Printz-Markó Erzsébet egyetemi adjunktus asszonynak.}, year = {2023}, eissn = {2786-3395}, pages = {23-32} } @{MTMT:32599250, title = {A szolgáltatásgarancia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32599250}, author = {Ercsey, Ida}, booktitle = {A szolgáltatásmarketing alapkönyve (bővített kiadás)}, unique-id = {32599250}, year = {2021}, pages = {online} }