@article{MTMT:34764200, title = {The transformation of sustainable lifestyle practices in ecoclubs}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34764200}, author = {Kiss, Gabriella and Lazányi, Orsolya and Taxner, Tünde and Veress, Tamás and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.1016/j.clrc.2024.100189}, journal-iso = {Cleaner and Responsible Consumption}, journal = {Cleaner and Responsible Consumption}, volume = {13}, unique-id = {34764200}, issn = {2666-7843}, year = {2024}, orcid-numbers = {Kiss, Gabriella/0000-0002-5817-9037; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @article{MTMT:34503548, title = {Versengő szempontok a magyarok élelmiszer és háztartási cikk fogyasztásában. Az árérzékenység és a környezettudatosság fontossága}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34503548}, author = {Lányi, Beatrix and Jakopánecz, Eszter and Csóka, László and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.14267/VEZTUD.2024.01.03}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {55}, unique-id = {34503548}, issn = {0133-0179}, abstract = {A magyar lakosság hagyományosan árérzékeny, miközben egyre fontosabb számára a környezetvédelem. Kérdés ugyanakkor, hogy ezek a szempontok egyszerre vagy egymástól függetlenül vannak-e jelen az élelmiszer és háztartási cikkekhez kapcsolódó fogyasztói döntésekben, valamint az is, hogy az árérzékenység és környezettudatosság mentén kialakíthatók-e fogyasztói szegmensek, és ha igen, akkor hogyan jellemezhetők és mennyiben térnek el egymástól. A szerzők kutatási projektjükben a témakörhöz kapcsolódó szakirodalom áttekintése után ezeket a kérdéseket válaszolják meg kvantitatív kutatásmódszertan segítségével, egy kiskereskedelmi lánc hűségprogramjában részt vevő fogyasztók mintáján. Elemzésük során főkomponens-elemzést hajtottak végre varimax rotációval, majd a kutatási céljaik vizsgálatához klaszterelemzést végeztek. Legfőbb eredményeik szerint a két jellemző együttes figyelembevétele szükségesnek látszik a fogyasztók szegmentálása során, miközben lényeges eredmény, hogy a környezettudatos fogyasztók csoportja kettős, azaz magában foglal egy árérzékeny és egy árakra nem érzékeny csoportot. Eszerint, a fenntarthatósággal foglalkozó tudományos kutatásokban és üzleti gyakorlatban érdemesnek tűnik elmozdulni a réspiac megközelítéstől a szélessebben vett zöldfogyasztás értelmezése felé.}, year = {2024}, pages = {27-38}, orcid-numbers = {Lányi, Beatrix/0000-0002-9902-1439; Jakopánecz, Eszter/0000-0002-5032-1115; Csóka, László/0009-0005-1255-198X; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @article{MTMT:34059442, title = {The roles of community-based organizations in socializing sustainable behavior. Examining the urban case of Budapest, Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34059442}, author = {Veress, Tamás and Kiss, Gabriella and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.1002/eet.2069}, journal-iso = {ENVIRON POLICY GOV}, journal = {ENVIRONMENTAL POLICY AND GOVERNANCE}, volume = {34}, unique-id = {34059442}, issn = {1756-932X}, year = {2024}, eissn = {1756-9338}, pages = {166-179}, orcid-numbers = {Kiss, Gabriella/0000-0002-5817-9037; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @article{MTMT:34473643, title = {Vásárláshoz való viszony válság idején – a magyar vásárlók attitűdváltozásai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34473643}, author = {Törőcsik, Mária and Csóka, László and Németh, Péter and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.25201/HSZ.22.4.82}, journal-iso = {HITELINT SZLE}, journal = {HITELINTÉZETI SZEMLE}, volume = {22}, unique-id = {34473643}, issn = {1588-6883}, abstract = {A világ jelenleg egyidejűleg legalább négy válsággal néz szembe, így a továbbra is aktuális Covid-pandémia árnyával, az orosz-ukrán háború következményeivel, egy jelentős inflációs nyomással járó gazdasági válsággal és az évtizedek óta jelen lévő, sokakban szorongást keltő klímaválsággal. Mindezen helyzet befolyásolja a fogyasztói, vásárlói magatartást, a jövőhöz való hozzáállást, aminek tovagyűrűző hatása a gazdaság szereplőinek munkájában is megjelenik. Tanulmányunk a válsághelyzetek és a vásárlás közötti kapcsolat megismeréséhez kíván hozzájárulni. Megállapításainkat egy 2022. július 7. és július 20. között zajlott, online megkérdezés eredményeire alapozzuk. Az 1 000 fős online minta nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív a 18–74 éves magyar lakosságra vonatkozóan. Jelen vizsgálat célja annak bemutatása, hogy a négy jelzett válság hogyan befolyásolja a vásárláshoz való viszonyt, kitérve a vásárlás örömének szerepére és a jövő miatti aggodalom jelentőségére.}, year = {2023}, eissn = {2416-3201}, pages = {82-106}, orcid-numbers = {Törőcsik, Mária/0000-0002-0923-1396; Csóka, László/0009-0005-1255-198X; Németh, Péter/0009-0006-7216-9923; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @article{MTMT:34473637, title = {Changes in the Attitudes of Hungarian Shoppers in Times of Crisis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34473637}, author = {Törőcsik, Mária and Csóka, László and Németh, Péter and Neulinger, Ágnes}, doi = {10.33893/FER.22.4.82}, journal-iso = {FINANC ECON REV}, journal = {FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW}, volume = {22}, unique-id = {34473637}, issn = {2415-9271}, abstract = {The world is currently facing at least four simultaneous crises, including the still relevant shadow of the Covid-19 pandemic, the consequences of the Russia–Ukraine war, an economic crisis with significant inflationary pressures and a climate crisis that has been a decades-long source of anxiety for many. Each of these crises influences consumer and shopping behaviour and attitudes towards the future, with spill-over effects on the work of economic actors. Our study aims to contribute to an understanding of the relationship between crisis situations and shopping. Our findings are based on the results of an online survey conducted between 7 July and 20 July 2022. The online sample of 1,000 respondents is representative of the Hungarian population aged 18–74 in terms of gender, age, type of municipality, educational level and region. The aim of this study is to show how the four crises affect attitudes towards shopping, while it also touches upon the role of pleasure in shopping and the significance of anxiety about the future.}, year = {2023}, eissn = {2415-928X}, pages = {82-106}, orcid-numbers = {Törőcsik, Mária/0000-0002-0923-1396; Csóka, László/0009-0005-1255-198X; Németh, Péter/0009-0006-7216-9923; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @CONFERENCE{MTMT:34231949, title = {The paradox of well-being in sustainable agriculture from a mental health perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34231949}, author = {Birtalan, Ilona Liliána and Fertő, Imre and Neulinger, Ágnes and Rácz, József and Oláh, Attila}, booktitle = {QRMH9. Qualitative research in mental health. Budapest. 31.8.-2.9.2023. Abstract book}, unique-id = {34231949}, year = {2023}, pages = {55}, orcid-numbers = {Birtalan, Ilona Liliána/0000-0002-8682-1795; Fertő, Imre/0000-0002-3742-5964; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761; Rácz, József/0000-0003-3354-1738; Oláh, Attila/0000-0001-9483-1347} } @inbook{MTMT:34182081, title = {Empátiakötelék az ember - természet kapcsolatban. A természeti környezet jelentősége az emberek életében és fogyasztásában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34182081}, author = {Neulinger, Ágnes}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34182081}, year = {2023}, pages = {168-171}, orcid-numbers = {Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @CONFERENCE{MTMT:34130714, title = {A fenntartható fogyasztás kihívásai válság idején = The challenges of sustainable consumption in times of crisis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130714}, author = {Neulinger, Ágnes}, booktitle = {Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra}, unique-id = {34130714}, year = {2023}, pages = {116-118}, orcid-numbers = {Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761} } @CONFERENCE{MTMT:34130679, title = {Kooperatív játékkal a fenntarthatóságért = Cooperative game for sustainability}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130679}, author = {Neulinger, Ágnes and Jakopánecz, Eszter and Lányi, Beatrix}, booktitle = {Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra}, unique-id = {34130679}, year = {2023}, pages = {96-96}, orcid-numbers = {Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761; Jakopánecz, Eszter/0000-0002-5032-1115; Lányi, Beatrix/0000-0002-9902-1439} } @CONFERENCE{MTMT:34130599, title = {Környezettudatos fogyasztás a tömegessé válás útján: nemzetközi és hazai tapasztalatok = Mainstreaming environmentally conscious consumption: international and Hungarian experiences}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34130599}, author = {Jakopánecz, Eszter and Neulinger, Ágnes and Lányi, Beatrix and Csóka, László}, booktitle = {Reziliens marketing - válaszok változó kihívásokra}, unique-id = {34130599}, year = {2023}, pages = {56-57}, orcid-numbers = {Jakopánecz, Eszter/0000-0002-5032-1115; Neulinger, Ágnes/0000-0001-6493-2761; Lányi, Beatrix/0000-0002-9902-1439; Csóka, László/0009-0005-1255-198X} }