TY - JOUR AU - Bifkovics, Bettina AU - Malota, Erzsébet TI - Önkéntesség a szájreklám és a szervezetek kommunikációjának tükrében. Integratív szakirodalmi szintézis és javasolt kutatási irányok TS - Integratív szakirodalmi szintézis és javasolt kutatási irányok JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 55 PY - 2024 IS - 4 SP - 63 EP - 76 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2024.04.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34789115 ID - 34789115 AB - A napjainkban az egyre gyakoribb válsághelyzetek miatt az önkéntes szervezetek szerepe fontosabb, mint valaha. Ahhoz, hogy ezek a szervezetek hatékonyan tudjanak segíteni az arra rászorulóknak, önkéntesekre van szükségük, az önkéntesek megszólításához és toborzásához pedig elengedhetetlen a kommunikációban rejlő potenciál kihasználása. Az önkéntességet mint jelenséget vizsgáló kutatások az egyéni jellemzőket (motiváció, nem, kor, kulturális sajátosságok stb.), az önkéntesség hatásait (pl. szubjektív jóllét és elégedettség), illetve a szervezeti aspektusokat (pszichológiai szerződés, munkavállalói önkéntesség, megbízhatóság és hozzájárulás) helyezték fókuszba. A kommunikáció szerepét is azonosították, elsősorban a toborzási tevékenység és az önkéntességről való kommunikáció témájának vizsgálatával. A tanulmány célja az önkéntes tevékenységgel kapcsolatos eddigi kutatások eredményeinek összegzése integratív szakirodalmi áttekintéssel, és további lehetséges kutatási irányok felvázolása. A kutatási irányok közül a legfontosabb az önkéntességre való hajlandóság komplex vizsgálata, például a toborzási üzenettartalom és a szájreklám moderáló hatásának szempontjából, a tervezett magatartás elméletét alkalmazva. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Török, Anna AU - Szebenszki, Noémi AU - Kriveczky, Villő AU - Malota, Erzsébet TI - A fehérneműreklámokban megjelenő női diverzitás és szexualitás – Attitűdvizsgálat a Z generációs nők körében JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 55 PY - 2024 IS - 2 SP - 17 EP - 29 PG - 13 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2024.02.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34597164 ID - 34597164 AB - A tanulmány különböző reklámokban bemutatott diverz és szexualizált női ábrázolásmódot vizsgál az eddig még hazánkban kevéssé kutatott Z generációs nők körében. A kutatás keretén belül kiemelt figyelmet kap a nőket bátorító femvertising típusú hirdetés és annak relevanciája a fehérnemű-iparág kapcsán, mely a sokszínű ábrázolásmód támogatásával és a szexualizált ábrázolásmód visszaszorításával pozitívan hathat a testképre. A feltáró jellegű mélyinterjúkat tartalomelemzéssel, a kísérlet eredményeit pedig varianciaanalízissel és regresszióelemzéssel dolgozták fel a szerzők. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a vizsgált Z generációs nők számára egyre inkább fontos a nők diverz, sokszínű megjelenítése a reklámokban. Az interjúalanyok bár szociálisan érzékenyeknek vallják magukat, ugyanakkor fontos számukra az ábrázolásmódban az adott kultúrával összhangban lévő hitelesség és relevancia. A megkérdezettek által leginkább kedvelt a diverz és nem szexualizált hirdetés, amely a femvertising reklámozásnak feleltethető meg. A szexualitás hiánya és a diverzitás összességében szignifikánsan és pozitívan befolyásolja a hirdetés iránti attitűdöt. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gomez‐Borquez, Claudia L. AU - Török, Anna AU - Centeno‐Velázquez, Edgar AU - Malota, Erzsébet TI - Female stereotypes and female empowerment in advertising. A systematic literature review and future research agenda TS - A systematic literature review and future research agenda JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES J2 - INT J CONSUM STUD VL - 48 PY - 2024 IS - 2 PG - 17 SN - 1470-6423 DO - 10.1111/ijcs.13010 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34553299 ID - 34553299 AB - This systematic literature review (SLR) seeks to foster the presence of feminism and women's diversity in advertising through a systematic, transparent, and rigorous framework‐based review and the 4Ws1H (What, Where, Why, and HoW) analysis. The study provides three main contributions. First, it offers an innovative conceptual framework for examining female stereotypes and female empowerment in advertising by categorizing the 21st‐century literature into the four evolutive eras of feminism: prefeminism, feminism, postfeminism, and the fourth wave of feminism. Second, this SLR reveals prevailing research trends, predominant research methodologies, frequently explored geographical regions, and industries of focus while providing a roadmap for future research endeavors. Finally, it acknowledges the lasting impact of femvertising as a response to consumer demands during the fourth wave of feminism and its role in promoting diversity and inclusion in advertising, encompassing disabilities, ethnicity, age, and gender identity. The main research trends uncovered in this study encompass the effects of female stereotypes, the sexualization of women in advertising, attitudes related to the brand, and the exploration of female empowerment. Qualitative methodologies emerged as the dominant approach in this research landscape, with a particular focus on countries boasting high gender equality. Furthermore, industries that predominantly target women in their advertising campaigns, such as fashion, luxury apparel, beauty, and personal care, occupy a central position in the existing body of literature. These findings encourage scholars to embark on future research aligned with the proposed research trends, particularly in regions characterized by lower gender equality and within gender‐neutral or male‐dominated industries. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kelemen, Zita AU - Malota, Erzsébet AU - Lendvai, Krisztián TI - Identifying Cross-Cultural Communication Barriers in Global IT Rollout Projects JF - PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES J2 - PERIOD POLYTECH SOC MANAG SCI PY - 2024 PG - 15 SN - 1416-3837 DO - 10.3311/PPso.23032 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34475455 ID - 34475455 AB - Numerous studies have been undertaken to investigate the issues long-term expatriates and global leaders managing multicultural teams encounter. However, little research on cross-cultural communication challenges in project management has been conducted, particularly in the IT sector and rollout projects. Our research aims to investigate the effectiveness of cross-cultural communication in IT-related projects by identifying key challenging factors encountered by research participants. The purposive sampling criteria included “multiple years of experience in global IT rollout projects” and “working in multiple countries, including other continents as well”. These criteria provided a specific set of experience in multicultural social contexts based on which ten expert interviews were conducted. These global professionals come from a variety of cultural backgrounds and have worked in three to twelve countries (8,4 countries on average). An interpretative phenomenological approach has been applied, in which the interpretation of participants' lived experiences has been linked to relevant literature: cross-cultural communication and cultural profiles, organizational and national culture models, and cross-cultural project management. Our findings revealed six significant areas that emerged as key topics of intercultural problems in IT rollout projects: language, hidden assumptions, work-life balance, confrontation, time managements and apparent lies. The implications of our study derives from the experiences of the interviewed experts as they are recognized as individuals with valuable information and abilities developed through international experience that may be applied in multinational IT organizations. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bifkovics, Bettina AU - Malota, Erzsébet AU - Faria, Luciana N. AU - Martinez, Luis F. TI - Customer-to-Customer Communication. Referral of High and Low Involvement Products through Stimulated Word-of-Mouth TS - Referral of High and Low Involvement Products through Stimulated Word-of-Mouth JF - JOURNAL OF PROMOTION MANAGEMENT J2 - J PROMOTION MANAG VL - 30 PY - 2024 IS - 2 SP - 204 EP - 226 PG - 23 SN - 1049-6491 DO - 10.1080/10496491.2023.2253235 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34125718 ID - 34125718 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Török, Anna AU - Gomez-Borquez, Claudia L. AU - Centeno-Velázquez, Edgar AU - Malota, Erzsébet TI - Empowerment through femvertising - Evidence from Mexico and Hungary JF - Feminist Media Studies J2 - FEM MEDIA STUD PY - 2023 PG - 18 SN - 1468-0777 DO - 10.1080/14680777.2023.2268854 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34206989 ID - 34206989 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Claudia, Lizzette Gomez Borquez AU - Török, Anna AU - Edgar, Centeno Velázquez AU - Malota, Erzsébet AU - María, Eugenia López-Pérez AU - Ernesto, Del Castillo TI - A Cross-cultural Study of the Consumer Responses Towards Femvertising. Evidence from Mexico and Spain TS - Evidence from Mexico and Spain T2 - 2023 Ams Annual Conference PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34029942 ID - 34029942 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Malota, Erzsébet AU - Mucsi, Attila TI - Tasting a new culture. adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine TS - adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine JF - FOOD CULTURE & SOCIETY J2 - FOOD CULT SOC VL - 26 PY - 2023 IS - 1 SP - 209 EP - 229 PG - 21 SN - 1552-8014 DO - 10.1080/15528014.2021.2001619 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32508519 ID - 32508519 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Török, Anna AU - Malota, Erzsébet AU - Horváth, Anna TI - Mi a titkuk? Nemi egyenlőség és a nőket megerősítő, femvertising reklámok Magyarországon és Izlandon JF - MAGYAR TUDOMÁNY J2 - MAGYAR TUDOMÁNY VL - 183 PY - 2022 IS - 12 SP - 1518 EP - 1532 PG - 15 SN - 0025-0325 DO - 10.1556/2065.183.2022.12.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34015109 ID - 34015109 N1 - Jelen publikáció az Innovációs és Technológiai Minisztérium ÚNKP-21-3-II-CORVINUS-8 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Malota, Erzsébet AU - Gyulavári, Tamás TI - Nemzetközi mobilitás a felsőoktatásban. Az oktatói/kutatói mobilitás elősegítő és akadályozó tényezői, motivációi és hatásai: Kutatási gyorsjelentés TS - Az oktatói/kutatói mobilitás elősegítő és akadályozó tényezői, motivációi és hatásai: Kutatási gyorsjelentés PY - 2022 PG - 40 SN - 9786155319952 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33565946 ID - 33565946 LA - Hungarian DB - MTMT ER -